ج 10 فروردین 1403 ساعت 11:10

نماینده مردم باید پاسخگو باشد…/محمد آشنا عباس منش

نماینده مردم باید پاسخگو باشد…/محمد آشنا عباس منش

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: بدون مقدمه به اصل موضوع می پردازم و از حواشی پرهیز می کنم، هرچند این نامه در حاشیه سخنان نماینده محترم اورامانات در مجلس شورای اسلامی است که در نمازجمعه پاوه مطرح و ارئه نموده است. جناب آقای شهاب نادری نماینده محترم اورامانات از اینکه خود را موظف به پاسخگویی دانسته […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: بدون مقدمه به اصل موضوع می پردازم و از حواشی پرهیز می کنم، هرچند این نامه در حاشیه سخنان نماینده محترم اورامانات در مجلس شورای اسلامی است که در نمازجمعه پاوه مطرح و ارئه نموده است.

جناب آقای شهاب نادری نماینده محترم اورامانات از اینکه خود را موظف به پاسخگویی دانسته اید و در محفلی عمومی و سنتی  به بیان فعالیت ها و عملکرد یکساله پرداخته اید سپاسگزارم اما باید بدانید در شهری و با مردمانی همکلام شده اید که فرق بین تمجید و ردیف نمودن کلماتی از سراجبار و باری بهرجهت را می دانند و به خوبی از ضمیر گوینده آگاه اند و به راحتی پذیرای سخنان پراکنده و از هر دری سخنی، نمی شوند.

نماینده مردم در مجلس وظایف،تکالیف و اختیاراتی دارد که او را در جایگاهی نظارتی والا و ارزشمند قرارداده تا در راستای منافع ملی و محلی گاه بردارد.این گام ها و یکایک سخنان او در طی مدت دوره ۴ساله توسط مردم رصد ،بررسی و نقد و واکاوی می گردد.حال اگراین تلاش ها و زحمات در راستای منافع ملی و محلی و عموم مردم باشد، مردم و موکلین رفتار و گفتار شما را والا و گهرباردانسته و همگام و همسو با شما قدم برمی دارند و شما را ارج نهاده و قدر می دانند و اما اگر خدایی ناکرده تلاش ها،سخنان و گامهایتان در راستای منافع شخصی و فردی و دوستان و عده قلیلی از اطرافیانتان که صرفا منافع زودگذر خود را دیده و می بینند ،باشد، مردم به چشم دیگری او را می بینند و می پایند.پس به مردم حق بدهید که نگران منافع ملی و عمومی و آینده ی خود باشند و آنها را در خطر احساس کنند.

جناب آقای نماینده به راستی آیا در راستای منافع عمومی گام برداشته اید؟ تلاش های شما در کدام بخش منتج به نتیجه بوده است؟ استراتژی و برنامه عملیاتی شما برای سه سال آینده و ادامه روند کارتان در مجلس چیست؟ به نظرتان آیا نماینده باید خود را درگیر نزاع های کوچک و حقیر نماید تا از نزاع های بزرگ به دور باشد؟ آیا از خود پرسیده اید چرا نمایندگان منطقه در طول ۳۷سال گذشته  به جز یکی دونفر از آنها نتوانسته اند در دل مردم نفوذ کنند و جایگاهی داشته باشند؟آیا مردم مناطق کردنشین خاطره و تلاش های زنده یاد مهندس ادب و دکتر قسیم عثمانی و دکترفلاحت پیشه نمایندگان سنندج و بوکان و اسلام آبادغرب را فراموش خواهد کرد؟

نمایندگان استان کرمانشاه در طول ۸سال گذشته چه کارنامه ای از خود به یادگار گذاشتند؟آیا در حد و اندازه خواسته ها،نیازها و انتظارات  و زحمات مردم استان در طول ۸سال دفاع مقدس ظاهر شدند؟ اقدامات و عملکرد آنها در کدام رسانه و در کدام تریبون به سمع و نظر مردم رسید؟چرا فکر می کنیم نماینده باید صرفا پاسخگوی عده ای بادمجان دور قاب چین باشد؟ چرا فکر میکنیم نماینده بی نیاز از مشاوران متخصص ، متعهدان و دلسوزان منطقه است؟ چرا فکر می کنیم نماینده صرفا باید به نیازهای حقیر و کوچک عده ای شامل گرفتن چندوام وچند طرح کوچک خانوادگی بی بازده برای عموم  و جابه جایی چند مدیر یا رئیس اداره در شهرستان های کوچک زیرصدهزار نفر با هزاران مشکل ریز و درشت باشد؟

آیا خود را در قبال پروژه های مهم و بزرگ استانی مسول می دانید و از خود پرسیده اید پروژه های بزرگ استان کرمانشاه سرانجام به کجا ختم می شوند؟ سهم و تلاش نماینده اورامانات در احداث و بهره برداری از پروژه های کلان استان چیست و کجاست؟  نماینده اورامانات چند درصد در رشد و توسعه و تخصیص بودجه های عمرانی، فرهنگی، علمی و آموزشی طرح های بزرگ استانی ازجمله راه آهن کرمانشاه، بزرگراه همدان به کرمانشاه،توسعه فرودگاه های کرمانشاه، توسعه دانشگاه های کرمانشاه و… ، تصویب مناطق آزاد اقتصادی و تجاری قصرشیرین و اورامانات،نوسازی شبکه درمان و بیمارستان های استان کرمانشاه نقش داشته است؟نماینده اورامانات کجای پازل انتخاب مدیران کل و عامل ادارات،ارگان ها و شرکت های دولتی  استانی قرار گرفته است؟

آیا نماینده اورامانات تاکنون از خود پرسیده است که چرا یک نفر مدیرکل کردسنی اوراماناتی یا هم استانی در کرمانشاه نداریم؟ آیا از خود پرسیده است چرا متخصصین اوراماناتی در مرکز استان در پایین ترین رده سازمانی هستند؟و نسبت به توانایی ها و سواد و دانش و تخصصشان به آنها اجحاف می شود؟چرا نماینده از خود نمی پرسد با وجود سکونت بیش از ۳۰۰هزارنفرجمعیت مردم اهل سنت کرد در مرکز استان و جمعیت حداقل ۲۰۰هزارنفری ۴شهرستان اورامانات،چه سهمی در مدیریت کلان استان داریم؟از نظر هوش و ذکاوت و دانش و تخصص و اخلاق مداری که سرآمد همه استان هستیم و این را هم خود هم استانی هایمان می دانند و اقرار می کنند اما در سهم دهی و امتیازدادن به متخصصان اوراماناتی و کرد اهل سنت کمترین حقی در مدیریت کلان سیاسی،اجتماعی، فرهنگی و اداری استان داریم؟آیا نماینده از خودپرسیده است چرا در مرکزاستان یک ترمینال مناسب و در شان و شخصت مردم ۴شهرستان اورامانات نداریم؟

آیا نماینده اورامانات ازخود پرسیده است که حق من اوراماناتی در سطح ملی و استانی چیست و کجاست؟آیا ازخود پرسیده است چرا ۴شهرستان اورامانات هنوز یک میدان میوه و تره بار ساده ندارند؟و مردم منطقه باید اقلام روزانه مصرفی خود را با هزینه گزافی تهیه نمایند و این در حالی است که مردم اورامانات کمترین درآمد را داشته و بیشترینه ی جمعیت آن را قشر کارگر ساده و کارمندی تشکیل می دهد؟آیا نماینده اورامانات نمی تواند مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران وزارت راه را چند بار به راه های مواصلاتی منطقه و جاده های مرگ اورامانات بویژه ثلاث باباجانی ، پاوه ، نوسود و نودشه بکشاند؟ و از ایشان امکانات و بودجه و اعتبار بخواهد و سهم خواهی کند و دغدغه اش مصرف یا هدررفتن۳۰۰تن قیرشهرداری نباشد که چاله چوله های خیابان اصلی شهر را هم نمی توان با آن پر کرد؟

پس نماینده مردم اورامانات در مجلس انگار بار سنگین تری بردوش دارد و کارهای زیادی باید انجام دهدو اصلا فرصت نزاع ها و درگیری های کوچک درون خانوادگی را ندارد و تا نگاه کند، این ۳سال باقی مانده نیز مثل برق و بادگذشته و موعد انتخابات بعدی و وعده وعیدهای فضایی و آسمانی  دیگر فرامی رسد.

پس پیشنهاد می کنم نماینده مردم در پایتخت و مرکز استان بیشتر رایزنی کند و تمام توان  و انرژی خود را جهت جذب منابع ،بودجه و امکانات بیشتر برای منطقه هزینه کند و آینده نگرانه طرح های کلان را در برنامه عملیاتی خود ببیند و از سرگرم شدن و درگیرشدن به کارها و فعالیت های حداقلی و کوچک دست بردارد.

پیشنهاد می کنم برنامه های پنجم و ششم توسعه را مطاله نموده و هرآنچه که در گذشته مصوب شده و به مرحله عمل نرسیده را دوباره در لوایحی جدگانه مطرح و گوشزد نماید تا گره از کار عده ی بیشتری از مردم بگشاید.

پیشنهاد می کنم با شوراهای شهر و روستای منطقه تعامل و همکاری خوبی بکند تا با کمک هم در مرکز استان و پایتخت جهت جذب منابع و امکانات و اعتبارات در راستای برنامه ها و طرح های توسعه ای نمایندگان مردم در شوراها به چانه زنی و رایزنی بپردازد.

پیشنهاد می کنم به مناطق کمتر برخوردار ازجمله ثلاث باباجانی،نوسود،نودشه و باینگان بیشتر توجه نشان داده تا فقر و محرومیت از این مناطق رنگ باخته و همسو با دیگر مناطق اورامانات رنگ توسعه و آبادانی و رشد و رفاه عمومی به خود ببینند.

و در پایان نیز پیشنهاد می کنم باتوجه به قدرت بالای رایزنی  و نیز نفوذ و لابی گری های خاص و ویژه ای که از شما شنیده و سراغ داریم، در مرکز استان بیشتر تلاش نموده تا کمک حال و زبان گویای مدیران و روسای شهرستان های منطقه باشید.

با بهترین آرزوها

محمدآشنا عباس منش/دانشجوی دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی

 واحدعلوم تحقیقات تهران

۱۳۹۶/۰۱/۰۸

 

4 پاسخ برای “نماینده مردم باید پاسخگو باشد…/محمد آشنا عباس منش

  • پیمان در تاریخ فروردین 9, 1396 گفت:

    مثل همیشه عالی. شفاف و بدور از حاشیه.
    انسان اهل مطالعه غنی نگارش میکنه. افرین

  • هم وطن در تاریخ فروردین 9, 1396 گفت:

    بسیارممنون وسپاس گذارجناب آقای عباس منش مشکلات رادرحدشنیدن بیان کردیدشماولی چشم بازودید خوب میخواهد.توصیه میکنم که دوستان هم وطن وهم زبانم مطالب برادربزرگوارجناب آقای عباس منش رابخوانند.شایدهرکدام نظری داشته باشید.وبه گوش نماینده مردم برسد.وفکری به حال این مردمی که درمرزهازندگی میکنندوروزی وزمانی هم جنگ زده بودندبرسد.

  • ۶۴ در تاریخ فروردین 8, 1396 گفت:

    سلام
    من هم از شما یک سوال دارم آیا شغل شما با رشته شما ربطی بهم دارن که اینجا صاحب نظر شدی

  • پاوه ای در تاریخ فروردین 8, 1396 گفت:

    بسیار عالی و زیبا نوشتین من به شخصه ممنون شما هستم و از شما بزرگوار میخواهم تیمی تشکیل داده و این پیشنهاد ها رو طی یک برنامه به مردم ارایه نمایید تا مردم به زور نماینده را وادار به انجام کنند
    البته نقدی هم به شما دوستان وارد است و آن این است که در ایام عید این حرفها زیاد از دوستان غیر ساکن شنیده میشود ولی به محض بازگشت به محل سکونتشان یادشان میرود که وطن و موطنی هم دارند بهرحال از آن بزرگوار بجهت دغدغه تان سپاسگذارم