ج 10 فروردین 1403 ساعت 10:43

ماموستا قادری:مدیران باید دارای سه ویژگی تدین، انقلابی و توان مدیریتی باشند

ماموستا قادری:مدیران باید دارای سه ویژگی تدین، انقلابی و توان مدیریتی باشند

به گزارش سلام پاوه:مام جمعه شهرستان پاوه در دیدار نوروزی رئیس و کارکنان آموزش و پرورش منطقه باینگان:مدیران ایران اسلامی باید دارای سه ویژگی “متدین بودن”،”انقلابی بودن”،”داشتن کارایی و مدیریت” باشند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این دیدار حاج  ماموستا ملا قادر قادری  با تبریک سال جدید  و به شکرانه بارش نزولات جوی با استناد […]

به گزارش سلام پاوه:مام جمعه شهرستان پاوه در دیدار نوروزی رئیس و کارکنان آموزش و پرورش منطقه باینگان:مدیران ایران اسلامی باید دارای سه ویژگی “متدین بودن”،”انقلابی بودن”،”داشتن کارایی و مدیریت” باشند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این دیدار حاج  ماموستا ملا قادر قادری  با تبریک سال جدید  و به شکرانه بارش نزولات جوی با استناد به آیات قرآن گفت: باران در قرآن کریم،با رحمت مترادف آمده است و رحمت نعمت است و آدمی باید شاکر نعمت خداوند باشد.هرتغییری که در هر برهه از زمان اتفاق می افتد حاوی یک پیام است.

وی گفت:خداوند درخصوص تغییرات سال به پیامبر اسلام(ص)می فرمایند این تغییرات ساده نیست.اگر این تغییرات را قبول دارید و باران سبب احیای طبیعت می گردد و مردگان هم زنده خواهند شد به سبب آن است که از سوی من الهام می گردد چرا که مهمترین پیام قرآن نسبت به تغییر سال،حشر وزنده شدن است.

ماموستا قادری در ادامه هم اشاراتی به سروده های شاعران ایرانی،عرب و ممالک اسلامی در وصف فصل بهار و طبیعت داشت.و افزود:با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در روز اول فروردین در مشهد مقدس گفت:مدیران در نظام جمهوری اسلامی  دارای سه ویژگی مهم واساسی باشند.اولین ویژگی را ” متدین بودن “عنوان نمود و گفت:انسان متدین اگر نتواند کار خوب انجام دهد کار بد را هم انجام نخواهد داد چون متدین است.دومین ویژگی مدیران را ” انقلابی  بودن ” دانست و گفت:;این انقلاب اسلامی ما  نه مأموریت آن تمام شده ونه دشمنان آن کوتاه آمده اند.این انقلاب  قضیه ای است که ما برای  پیروزی،حفظ و تداوم آن ،رأی ،شعار وخون نثار کرده ایم.

حاج ماموستا ملا قادر قادری سومین ویژگی مدیران را”داشتن کارایی ومدیریت “عنوان نمود و گفت:این بخش بسیار مهم واساسی است چرا که هرفردی در هر کاری  نیاز به طرح وبرنامه دارد که لازم است این طرح وبرنامه تبدیل به پروژه وپروژه تبدیل به عمل گردد.

وی در ادامه اظهار داشت:یکی از مشکلات ما در این برهه از زمان کار بدون برنامه است و هر کدام دیدگاه و نقطه نظرات خود را بیان می کنیم که این هم مقبول وپسندیده نیست.

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ غنای اورامانات با اشاره به مستندات تاریخی و کتابهای موجود گفت:به نقل از کتاب عملیات قوری قلعه که در سال ۱۳۱۰توسط حاج علی رزم آرا نگاشته شده است،نگارنده عنوان نموده است که من در بین اقوام ایرانی بسیار گشته ام و دوخصلت ویژه در بین اقوام اورامانات هست که ان را از بقیه متمایز میسازد ”  تدین و دین داری”و”بهداشت “.

امام جمعه شهرستان پاوه با اشاره به این دو خصیصه مهم،تبلیغات را در این زمینه بسیار ضغیف دانست که نیاز به همفکری بیشتری دراین زمینه را خواستار شد و افزود،اشاره به این که امروز دو فکر تندرویی ملی گرایی  و مذهبی گرایی در منطقه وجود دارد اشاره کرد و گفت:این افکار باید توسط روحانیون و فرهنگیان تعدیل گردد.

وی دراین زمینه با اشاره به مقدمه کتاب خدمات متقابل ایران واسلام شهید مطهری که ملی گرایی دو قسمت است;ملی گرایی ممدوح و ملی گرایی مذموم اظهار داشت،دفاع از قوم و عشیره درکلام پیامبران ممدوح است وافراط مذموم  است .

حاج ماموستا قادری در بخش دیگری از بیانات خودخطاب به  مسئولین و دست اندرکاران اظهار داشت:انتقال تجربیات را به نسل های بعد را در سرلوحه کار قرار دهند که این نسل جوان نیاز به آموزش دارند چرا که دهه اول و دوم انقلاب جنک و درگیری و دهه سوم مباحث سیاسی و دهه چهارم نیاز به توجیهات لازم را دارند اکنون ما که در دهه چهارم انقلاب قرار داریم جوانان این دهه اکثر برنامه های خود را از شبکه های مجازی دریافت میکنند که این نوعی احساس خطر است که وظیفه ماست با توجیهات محلی،ملی،مذهبی جوانان را ارشاد و راهنمایی نماییم چرا که معتقدیم دیگران کاشتند و ماخوردیم،ما هم بکاریم دیگران بخورند که این یک اصل است.

وی هم چنین نسل چهارم را نسلی دانستند که خوب تربیت نشده اند و بقای فکری خود را درحذف دیگران می دانند که این بنا به فرموده قرآن کریم پیامبر اسلام می فرمایند که مهاجرین حتی در مجالس باید مقدم بر انصار باشند و همچنین کسانی که درجنگ بدر جهاد کردند،مقدم بر بقیه اصحاب هستند.

امام جمعه شهرستان با توصیه به فرهنگیان و جوانان  با توجه غنای فرهنگی منطقه  یادآور شدند که دست به  قلم شدن  و نویسندگی را پیشه سازند که برای اینده ضرورت دارد چرا که خود شخصا به کتابت اعتقاد راسخ دارم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان نیز با تبریک سال جدید از همکاری و حضور امام جمعه محترم به مناسبت های مختلف در آموزش و پرورش باینگان در طول سال گذشته قدردانی نمود و با توجه به مقدمه بیان شده  از سوی ایشان دو مورد”  آگاهی به زمان و عصر جدید و تبیین صحیح آموزه های دینی و اعتقادی” را برای نسل جدید در دهه چهارم انقلاب مهم دانست واظهار داشت:جنابعالی سال ها است در این مسیر اشتغال دارید و یا مشکلات موجود در این مسیر را می شناسید.

حبیب اله مستوفی اظهار داشت:اگر زمانی قریب ٨٠٠ سال پیش سعدی جوانان را دارای نیرو و پیران را صاحب اندیشه ورای می دانست و می سرود:

در آرند بنیاد رویین زپای//جوانان به نیرو وپیران به رای

مترس از جوانان شمشیر زن//حذر کن ز پیران بسیار فن

امروزه و با توجه به عصر ارتباطات ویژه و دنیای مجازی جوانان هم صاحب نیروی پیشین و هم صاحب و إگاه به فن و دارای رای و نظر هستند و این مهم  شایسته تدابیر مهم تر است.

رئیس اداره آموزش پرورش منطقه باینگان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت به گفته یکی از بزرگان جامعه امروز ما دچار حجاب معاصرت شده است بدین معنی که کوشش ها و راه حل های بزرگان روحانی و فرهنگی حاضر و هم عصر خویش را کم اهمیت جلوه می دهیم در حالی که در مورد کسانی که خودشان الان نیستند این گونه نیستیم گویی باهم بودن و هم عصربودن پرده ای روی تلاش ها ی این بزرگواران می کشد.

مستوفی در پایان از توصیه امام جمعه محترم به نگارش  ونمود قابلیت های بالقوه فرهنگی تشکر نمودند ونوشتن را تنها راه ادامه حیات فرهنگی دانستند.

یک پاسخ برای “ماموستا قادری:مدیران باید دارای سه ویژگی تدین، انقلابی و توان مدیریتی باشند

  • شاهو در تاریخ فروردین 8, 1396 گفت:

    باسلام ،آقای مستوفی از اساتید گرانقدر و دلسوز این دیار هستند .امیدوارم با درایت وتدبیر همیشگی جناب حاج ملا قادر قادری ،زمینه فعالیت و مدیریت آموزش و پرورش شهر پاوه را داشته باشند .باتشکر