س 29 اسفند 1402 ساعت 09:30

سلام خسروی :عضو شورای شهر باید شجاع باشد/درخواست از جوانان توانمند برای کاندیداتوری

سلام خسروی :عضو شورای شهر باید شجاع باشد/درخواست از جوانان توانمند برای کاندیداتوری

به گزارش سلام پاوه : پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه در نظر دارد در راستای ایفای رسالت رسانه ای خود و به منظور فراهم نمودن بسترهای لازم جهت یک انتخاب آگاهانه در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سلسله مباحث و مصاحبه هایی را با صاحب نظران و علاقمندان به عمران و آبادانی و توسعه شهر […]

به گزارش سلام پاوه : پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه در نظر دارد در راستای ایفای رسالت رسانه ای خود و به منظور فراهم نمودن بسترهای لازم جهت یک انتخاب آگاهانه در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سلسله مباحث و مصاحبه هایی را با صاحب نظران و علاقمندان به عمران و آبادانی و توسعه شهر پاوه بعمل آورد و از عموم دلسوزان و علاقمندان دعوت می نماید در صورت تمایل مراتب را به مدیریت سایت منتقل تا زمینه برگزاری مصاحبه فراهم گردد:

در همین راستا نخستین مصاحبه و گفتگو این پایگاه خبری تحلیلی با سلام خسروی شهردار و مدیرسابق آموزش و پرورش پاوه را انجام داده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست:سلام خسروی و فرهاد صالحی

سلام پاوه:از آنجاییکه جنابعالی بعنوان شهردار از نزدیک با اعضای شورا و نیز میزان اختیارات آنها در زمینه اداره امور شهری مرتبط بوده اید لطفا نظرتان را در رابطه با اهمیت انتخابات شورای اسلامی شهر بیان نمایید؟

با سلام و احترام به شهروندان عزیز،فهیم و قدرشناس پاوه و تقدیر و تشکر از تلاشهای ارزشمند شما در سایت سلام پاوه،انتخابات عرصه تجلی اراده مردم در اعمال حاکمیت و مدیریت سرنوشت جمعی و مشترک یک گروه،قوم و جامعه می باشد که در طی سالیان متمادی بشر آن را بعنوان یک راه حل نسبتا موفق در جلوگیری از استبداد و خودکامگی در پیش گرفته است.

به همین ترتیب انتخابات شورای شهر هم یک فرصت و امکان برای شهروندان است تا بتوانند با مشارکت آگاهانه و فعالانه در آن خواسته های عمومی و منافع جمعی را چنان تامین نمایند که مجالی برای افراد فرصت طلب و سودجو که منافع شخصی را بر مصالح عمومی ترجیح می دهند فراهم نگردد با این دیدگاه انتخابات شوراها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هرگونه بی توجهی به آن از جانب شهروندان با هر استدلال و بهانه ای که باشد آثار بسیار زیانباری را برای شهر و ساکنانش به دنبال دارد.

سلام پاوه:با این توضیحات شما نقش شورا را در ادراه امور شهر و مدیریت شهری مهم و تعیین کننده می دانید ولی در عمل چنین نیست و خیلی از شورا ها از فقدان اختیارات گله مند هستند نظر شما چیست؟

مدیریت جاده یک طرفه نیست که شما انتظار داشته باشید صرفا با انتخاب یا انتصاب در آن همه امور مطابق خواست شما و بدون هیچگونه چالش و مخالفتی به سامان شوند و از طرف دیگر نباید به بهانه ماندن در مدیریت و حفظ پست ومقام هرگونه تحمیل و تحقیر را هم پذیرفت.

این دو فاکتور وقتی با هم به کار گرفته شوند می توانند در اعمال نظر و خواست عمومی بخصوص زمانی که مردم هم در صحنه باشند و از منتخب خود حمایت نمایند به تغییرات اثر بخش منجر شوند

لذا منتخب شورا اگر آمادگی و توان از خود گذشتگی و صرف نظر نمودن از منافع شخصی و کوتاه مدت را داشته باشد و از طرف دیگر به مجموعه قوانین ومقررات اشراف داشته باشد و از شجاعت لازم برخوردار باشد می تواند از ظرفیتهای موجود استفاده نموده و از گرفتار شدن مجموعه در فساد و تباهی جلوگیری نماید.

سلام پاوه:شما به موضوع شجاعت نماینده مردم در شورا ی شهراشاره کردید لطفا بیشتر توضیح دهید که چه شاخصه هایی را نماد شجاعت عضو شورا می دانید؟

عضو شورای شهر باید شجاع باشد یعنی:بتواند با شجاعت خود را از قیود قومی و قبیله ای نجات داده و خود را نماینده واقعی همه مردم بداند نه یک گروه و طیف خاص صنفی یا فامیلی و خانوادگی.

شجاع باشد و این شجاعت را به موکلین خود هم انتقال دهد تا با دیدن هر تبعیض و بی عدالتی ندای دادخواهی سرداده و عرصه را بر نا اهلان تنگ نمایند.

شجاع باشد و با صدای رسا در مقابل هر مدیر ناکار آمدی راست قامت و ایستاده از حقوق مردم دفاع نماید به نحوی که شهر ودیارش همواره مکانی برای تکاپو و ساختن و عمران وآبادانی باشد.

شجاع باشد و صدای گرفته و مغموم فقرا و مستمندان را بسیار بهتر از عربده و زیاده خواهی زر و زور مداران بشنود و از دست اندازی به اموال فقرا توسط فرصت طلبان جلوگیری نماید.

شجاع باشد ودر طول دوره نمایندگی شورا به مال دنیا پشت کرده و از هرگونه فعالیت در راستای ثروت اندوزی حتی مشروع و جایز هم خود داری نماید.

شجاع باشد و با تمام قدرت با هرگونه نماد فساد بخصوص فساد اقتصادی که اتفاقا کم هم نیست مبارزه نماید.

شجاع باشد و با پاک دستان همنشین شود تا روحیه پاک دستی و عزت نفس در بستر جامعه جاری شود.

شجاع باشد و با قدرت از میراث گرانبهای خون شهدا که برای تحقق اسلام و عدالت اجتماعی جان خود را نثار نمودند دفاع نماید.

و درنهایت شجاع باشد و متفاوت از فضای موجود وسوسه های اطرافیان بدخواه او را گرفتار ننموده و در یک کلام آخرت خود را فدای دنیای دیگران ننماید.

سلام پاوه:اگر موضوع خاصی را لازم می دانید بیان کنید؟

با توجه به زمان باقی مانده به پایان ثبت نام از همه عزیزانی که توانایی وکالت مردم در این عرصه حساس را دارند بخصوص جوانان عزیز و دارای تحصیلات مرتبط درخواست می نمایم که با احساس مسئولیت و درک ضرورت پیش قدم شده و ثبت نام نمایند تا انشاالله با داشتن یک شورای متعهد، دلسوز،شجاع و توانمند بخشی از مشکلات ساختاری شهر برطرف گردند