س 29 اسفند 1402 ساعت 09:57

مراسم جشن نوروزبا پایکوبی و برافروختن آتش در روستای”نجار”شهرستان پاوه برگزار شد

مراسم جشن نوروزبا پایکوبی و برافروختن آتش در روستای”نجار”شهرستان پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : مراسم باستانی نوروز با پایکوبی و برافروختن آتش با استقبال شهروندان شهرستان پاوه در روستای زیبا و کوهستانی نجار عصر امروز برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این مراسم باستانی که با حضور هنرمندان،شاعران،خبرنگاران و شهروندانی از سطح شهرستان پاوه برگزار شد آغاز سال نو را جشن گرفتند و […]

به گزارش سلام پاوه : مراسم باستانی نوروز با پایکوبی و برافروختن آتش با استقبال شهروندان شهرستان پاوه در روستای زیبا و کوهستانی نجار عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این مراسم باستانی که با حضور هنرمندان،شاعران،خبرنگاران و شهروندانی از سطح شهرستان پاوه برگزار شد آغاز سال نو را جشن گرفتند و با شور و شوق به استقبال بهار رفتند.

دکلمه،شعر و خواندن اشعاری زیبا از شاعران و شور و نشاط و هوای بهاری و پایکوبی و موسیقی های شاد کردی و برافروختن آتش با حمل کردن مشعل هایی از سوی جوانان با لباسهای زیبای کوردی از جمله زیبایی های این برنامه بود.

ازدحام جمعیت و ترافیک سنگین در محلهای منتهی به این مراسم نیز در نوع خود سوژه عکاسان و خبرنگاران بود.هجوم شهروندان به این مراسم که هرساله در روستای نجار برگزار می شد در نوع خود کم نظیر بود و این بیانگر لزوم توجه مسئولان فرهنگی شهرستان به برپایی برنامه های شاد و فرهنگی متناسب با فرهنگ و دین و آداب و رسوم منطقه را می رساند.امید است برای سالهای آتی با برنامه ریزی بهتر و مدون تر شاهد حضور بیشتر و چشمگیرتر مردم شهرمان باشیم.

تصاویر از فرهاد صالحی و صهیب زربان 

استفاده از تصاویر با ذکر منبع بلامانع است

         به تصاویری از این جشن زیبا توجه نمایید…….

3 پاسخ برای “مراسم جشن نوروزبا پایکوبی و برافروختن آتش در روستای”نجار”شهرستان پاوه برگزار شد

  • paeman در تاریخ فروردین 1, 1396 گفت:

    هزارماسوله برازنده پاوس وحقشه چرانگن

  • شهروند در تاریخ فروردین 1, 1396 گفت:

    با سلام قرار شد که دیگر هزار ماسوله نگویید این شهر رابا القاب بیگانه وصف نکنید

  • برزان در تاریخ فروردین 1, 1396 گفت:

    عالی عالی