پ 30 فروردین 1403 ساعت 09:51

صعود گروه کوهنوردی نور پاوه به شاهو به مناسبت یادبود شهدای مظلوم حلبچه /تصاویر

صعود گروه کوهنوردی نور پاوه به شاهو به مناسبت یادبود شهدای مظلوم حلبچه /تصاویر

به گزارش سلام پاوه:گروه کوهنوردی نور پاوه به مناسبت سالگرد شهدای مظلوم حلبچه با سرپرستی صباح ولدبیگی روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه ۹۵ به قله شاهو با ارتفاع ۳۳۹۰متر صعود کردند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:این گروه کوهنوردی متشکل از آقایان رفعت امینی،شهریار زبانگهر،کیومرث رضایی، سیروس عزیزی، ناصر فیضی، ناجح محمودی،بهروز ولدبیگی، به یاد شهیدان مظلوم […]

به گزارش سلام پاوه:گروه کوهنوردی نور پاوه به مناسبت سالگرد شهدای مظلوم حلبچه با سرپرستی صباح ولدبیگی روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه ۹۵ به قله شاهو با ارتفاع ۳۳۹۰متر صعود کردند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:این گروه کوهنوردی متشکل از آقایان رفعت امینی،شهریار زبانگهر،کیومرث رضایی، سیروس عزیزی، ناصر فیضی، ناجح محمودی،بهروز ولدبیگی، به یاد شهیدان مظلوم حلبجه پرچم یاد بود آن را بر بلندای شاهو نصب نمودند و یاد و نام حلبجه شهید را گرامی داشتند.

این صعود از روستای شمشیر آغاز شد و سرما ، برف و صعب العبور بودن مانع اراده آهنین گروه کوهنوردی نور پاوه برای صعود نشد تا پس از ۵ ساعت پیاده روی و تلاش فراوان آنها توانستند فاتح قله بلند ۳۳۹۰ متری شاهو  به مناسبت یادبود شهدای حلبچه مظلوم شوند.

در این مسیر سخت این گروه در بعضی از مسیرهای صعود مجبور به استفاده از طناب و تجهیرات کوهنوردی برای حرکت و صعود بودند. که با هوشیاری و اجرا نمودن دستورات و قوانین کوهنوردی در برف و زمستان به سلامت به قله رسیدند. و در مسیر با ضبط و تصویر برداری از مناظر زیبای شاهو و صخره های عظیم آن که هر بیننده ای را با تمام وجودش مجبور به اقرار به عظمت و قدرت لایزال الهی میکندو شکر و سپاس خداوند را بحا آوردند.

کوهستان شاهو در هر فصلی برای خود رازهای نهانی دارد که هر عاشق طبیعت را مجبور میکند مانند دوست همیشگی دائما به آن چشم بدوزد و آرزوی راهپیمایی و کوهنوردی و صفا و آسایش در دامنه های آن داردخصوصا شاهوی با عظمت که در دامنه آن اردوگاه سریاس که محل و مسکن آوارگان عزیز حلبجه عراق در سال ۶۶میباشد و آرامگاه بسیاری از عزیزان حلبجه ای را در خود دارد.

گفتنی است گروه کوهنوردی نور هرساله برای یاد بود و گرامیداشت شهیدان حلبچه در این مواقع از سال برنامه ها و صعودهایی به قله های معروف کردستان و ایران اجرا میکند که امسال به قله شاهو صعود نمودند.که بعد از صرف نهار مختصری در هوارگه مشهور پبازدول با وجود سردی و باد و بوران و نصب پرچم یادبود حلبجه بر بلندای شاهو ساعت دو بعد از ظهر از مسبر لاره کاو و هانه که مملو از برف بود و تفرجگاه ویمیر که سر سرسبزی و صدای آب شدن برفها و جاری شدن آب آن نشان از بهاری زیبا میدهد به طرف پاوه حرکت نمودند ودر ساعت شش عصر گروه به سلامت به پاوه رسیدند.

متن گزارش : سیروس عزیزی