ج 10 فروردین 1403 ساعت 11:45

یادواره شهدای شیمیایی نودشه برگزار می شود

یادواره شهدای شیمیایی نودشه برگزار می شود

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان پاوه از برگزاری یادواره شهدای شیمیایی شهر نودشه خبر داد. جهانگیر لطفی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت :  باهمکاری ناحیه مقاومت بسبج سپاه پاوه و بخشداری نوسود، امام جمعه نودشه و سایر ادارات در روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه یادواره شهدای […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان پاوه از برگزاری یادواره شهدای شیمیایی شهر نودشه خبر داد.

جهانگیر لطفی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت :  باهمکاری ناحیه مقاومت بسبج سپاه پاوه و بخشداری نوسود، امام جمعه نودشه و سایر ادارات در روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه یادواره شهدای شیمیایی نودشه در مسجد جامع این شهر برگزار می شود.جهانگیر لطفی

وی هدف از برگزاری این یادواره را ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان وگرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان پاوه خاصتا شهدای عزیز شیمیایی شهر نودشه و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین احاد جامعه عنوان کرد .

لطفی در ادامه عموم مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان گرامی و آزادگان سرافراز را به شرکت در این مراسم معنوی دعوت نمود.

گفتنی است عملیات موفقیت‌آمیز والفجر ۱۰ و تصرف برخی از مناطق کردستان عراق از جمله شهر حلبچه و روستاهای اطراف آن، در ۲۳ اسفند ۱۳۶۶ و مستقر شدن نیروهای نظامی ایران در آن منطقه، منجر به آن شد که صدام تصمیم گیرد، در پاسخ به این شکست،اقدامی خصمانه و تلافی‌جویانه در برابر مردم منطقه و در واقع فجیع‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین گزینه، یعنی بمباران شیمیایی را انتخاب کند.

در روز ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۶ رژیم بعث عراق شهر حلبچه عراق را  بمباران شیمیایی  کرد و فاجعه ای وحشتناک در تاریخ بشریت ثبت کرد و متعاقب آن در تاریخ ۲۶ اسفند ماه نودشه از بخش نوسود شهرستان پاوه در استان کرمانشاه توسط رژیم بعث عراق شیمیایی شد و ده ها شهید و مجروح برجای گذاشت .