ج 10 فروردین 1403 ساعت 09:58

آدرس ۱۳ سایت کلاهبردار اینترنتی

آدرس ۱۳ سایت کلاهبردار اینترنتی

پايگاه خبري تحليلي سلام پاوه : اين خبر هرچند در حوزه فعاليت اين سايت نمي باشد اما با توجه به اهميت موضوع و لزوم توجه به چنين مسائلي در فضاي مجازي و داشتن كاربران زيادي اينترنتي در شهرستان پاوه مي تواند نكات هشدار دهنده اي را گوشزد كند . به گزارش سلام پاوه : پلیس […]

پايگاه خبري تحليلي سلام پاوه : اين خبر هرچند در حوزه فعاليت اين سايت نمي باشد اما با توجه به اهميت موضوع و لزوم توجه به چنين مسائلي در فضاي مجازي و داشتن كاربران زيادي اينترنتي در شهرستان پاوه مي تواند نكات هشدار دهنده اي را گوشزد كند .
به گزارش سلام پاوه : پلیس فتا خراسان رضوی از دستگیری سارق اینترنتی میلیاردی و فراخوان شهروندان برای پیگیری شکایت خود خبر داد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از فرهنگ نیوز ، سرهنگ عرفانی، رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با توجه به ارائه بالغ بر۲۰ مرجوعه كلاهبرداري اينترنتيقضایی از شاکیان مختلف که همه آنها نیز از روشی مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند کارشناسان متوجه ابعاد گسترده ای از یک کلاهبرداری اینترنتی در استان خراسان رضوی شدند.

وی تصریح کرد: با تلاش کارشناسان سایبری پلیس فتا استان، سرنخ هایی از کلاهبرداری اینترنتی بدست آمد و علی رقم از دسترس خارج کردن صفحات اینترنتی جعلی، مجرم با استفاده از تبحری که در کلاهبرداری اینترنتی داشت بازهم صفحات جدید در اینترنت ایجاد می کرد و با ارسال پیامک انبوه به شهروندان در استان خراسان رضوی، پیشنهاد برنده شدن ۷میلیون تومانی همراه اول را به شهروندان می داد و آنها را توسط ۱۳ سایت به نامهای jayeze.tk ،jayeze.net ،jayeze۱.com ،mihanpay.net ،mihanpay.org ،hedye۱.com ،sharj۰۲۱.com ،kart۳.com ،Kart۷.com ،bank۷.org ،bank۲۷.com ،bank۲۸.com ،ebank۹.com دعوت به درگاه جعلی و ساختگی بانک ملت می کرد و از همین طریق به اطلاعات بانکی افراد و رمز دوم آنها دسترسی پیدا کرده و حساب آنها را خالی می کرد.

عرفانی افزود: با توجه به شگرد کلاهبردار و سرنخ‌های بدست آمده کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی این مجرم سابقه دار را که مردی ۲۳ ساله بود در استانی واقع در مرکز کشور شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی صورت گرفته مجرم که مبلغی بالغ بر چند میلیارد تومان از شهروندان خراسانی کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس در استان موصوف دستگیر شد.

گفتنی است این مجرم با سوء استفاده از ۱۰۰ سیم کارت اعتباری به صورت دوره ای شهروندان هر استان را در کشور مورد هدف کلاهبرداری خود قرار داده است.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی در ارتباط با این خبر مهم گفت: اگر از شهروندی به روش فوق کلاهبرداری شده است با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کند.