س 28 فروردین 1403 ساعت 19:15

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اورامانات گام موثری برای توسعه منطقه است

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اورامانات گام موثری برای توسعه منطقه است

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های منطقه اورامانات گفت: تشکیل منطقه ویژه اقتصادی اورامانات گام موثری در توسعه منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد بود. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، اسدالله رازانی روز دوشنبه در جلسه امکان سنجی تشکیل منطقه ویژه اقتصادی اورامانات که […]

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های منطقه اورامانات گفت: تشکیل منطقه ویژه اقتصادی اورامانات گام موثری در توسعه منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد بود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، اسدالله رازانی روز دوشنبه در جلسه امکان سنجی تشکیل منطقه ویژه اقتصادی اورامانات که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در هیات دولت، اظهار داشت: تشکیل این منطقه یکی از بزرگترین گام ها برای توسعه استان خواهد بود.اسداله رازانی

وی با اشاره به طرح های دولت برای توسعه منطقه اورامانات، عنوان کرد: در آخرین مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم راه منطقه بیاشوش توسعه پیدا خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات سفر هیات دولت به کرمانشاه برای توسعه مسیر جوانرود به ثلاث باباجانی از اعتبارات سفر اختصاص پیدا خواهد کرد.

رازانی با تاکید بر اینکه در منطقه اورامانات زیرساخت های لازم برای توسعه و سرمایه گذاری وجود دارد، عنوان کرد: ظرفیت های مالی در این منطقه بسیار بالاست و سرمایه گذاران بسیاری می توانند برای توسعه این منطقه وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه پس از سقوط رژیم بعث عراق ارتباطات ما این کشور وارد فصل جدیدی شده است، گفت: سرمایه گذاران بسیاری از کشور عراق خواهان حضور در ایران و سرمایه گذاری در منطقه اورامانات هستند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مزیت های تشکیل منطقه ویژه اقتصادی گفت: هزینه های تولید برای سرمایه گذاران در مناطق ویژه اقتصادی پایین تر از دیگر مناطق است.

رازانی تاکید کرد منطقه اورامانات با داشتن ۲ بازارچه مرزی با اقلیم کردستان عراق و داد، ستادهای فراوانی با این اقلیم دارد که این موضوع یکی از مهمترین ظرفیت ها برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی محسوب می شود.

وی ادامه داد: موضوع تشکیل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه مطرح شد.

استاندار کرمانشاه گفت: شورای عالی مناطق آزاد نیز در این راستا به ما کمک کرد و خوشبختانه این خواسته مردم مراحل خود را طی می کند.

رازانی اظهار امیدواری کرد که این طرح نیز همچون ۲ منطقه آزاد قصرشیرین به سرعت مراحل تصویب دولت را طی کند.