چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 03:10

اهانت دو روزنامه نود و وطن امروز به مقدسات اهل سنت را شدیدا محکوم کرد

اهانت دو روزنامه نود و وطن امروز به مقدسات اهل سنت را شدیدا محکوم کرد

به گزارش سلام پاوه:  نماز باشکوه جمعه این هفته پاوه به امامت حاج ماموستا قادری با بیانات کوبنده و قابل توجه و قابل تقدیر و  تاثیر گذار ایشان در محکوم کردن اهانت دو روزنامه نود و وطن امروز به همسر گرامی و یکی از اصحاب کرام پیامبر اسلام (ص) و اتفاق مرگ یکی از جوانان شهر […]

به گزارش سلام پاوه:  نماز باشکوه جمعه این هفته پاوه به امامت حاج ماموستا قادری با بیانات کوبنده و قابل توجه و قابل تقدیر و  تاثیر گذار ایشان در محکوم کردن اهانت دو روزنامه نود و وطن امروز به همسر گرامی و یکی از اصحاب کرام پیامبر اسلام (ص) و اتفاق مرگ یکی از جوانان شهر پاوه در هفته گذشته همراه بود.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : خطیب جمعه پاوه در خطبه دوم نماز جمعه باشکوه پاوه به موضوع دروغ پرداخته و دروغ را مادر بسیاری از گناهان معرفی نمودند و گفتند: روزی پیامبر بزرگوار در مسجد مدینه بودند که یک نفر اعرابی به مسجد وارد شد و با خطابی خام گفت: می‌خواهم ایمان بیاورم اما اهل شراب‌خواری، زنا، دزدی و دروغ هستم و نمی‌توانم همه آن‌ها را یکجا ترک کنم.

پیامبر اسلام هم بدون آنکه به او پرخاش نماید فرمودند: دروغ را ترک کن. آن شخص شاد و مسرور از اینکه فعلاً می‌تواند سایر اعمال را انجام دهد مسجد را ترک کرد و بعد از چند روز به میان دوستان خود رفت و به شرب خمر دعوت شد. به فکر فرورفت و گفت به پیامبر قول داده‌ام دروغ نگویم؛ اگر شراب را بخورم و پیامبر از من سؤال کند چه جوابی دارم؟ اگر بگویم صرف نکرده‌ام، دروغ گفته‌ام و عهد و پیمان را زیر پا گذاشته‌ام و اگر صداقت را بگویم، اعتراف به شرب خمر کرده‌ و باید تاوانش را بدهم و لذا از خوردن شراب منصرف شد و به همین دلیل بقیه گناهانش را نیز ترک کرد و به نزد پیامبر اسلام آمد و گفت: یا رسول الله ، از آن تدبیر و حکمت و آن دارویی که برایم نوشتی و سبب ترک تمامی گناهانم گردید، سپاسگزارم.

? ما همیشه به دنبال معلول هستیم، هیچگاه به فکر ریشه کنی علت نبودیم / آیا از خود پرسیده ایم چرا جوانان ما به داعش گرایش پیدا می کنند!؟

ایشان در ادامه سخنان خود به اوضاع دنیا و مملکت اشاره کردند و گفتند: بنده به‌عنوان خدمتگزار شما در طول سال بیش از سایر روحانیون محترم در محافل و مجالس صحبت می‌کنم و همیشه یکی از توصیه‌هایم دعوت به وحدت بوده است و در طول این چند سال که داعش نامبارک ظهور کرده، همواره از اعتدال سخن گفته ام و تندروی را محکوم کرده‌ام که در سایت‌ها و فضاهای مجازی نیز گاهاً موردحمله قرارگرفته و بعضاً هم با تلفن تهدید شده‌ام.

امام‌جمعه پاوه افزودند: ما در جمهوری اسلامی به دنبال معلول هستیم و به فکر ریشه‌کنی علت نیستیم و فقط داعش را محکوم می‌کنیم اما برای اینکه چرا مردم به‌سوی داعش گرایش پیدا می‌کنند، هنوز فکری نکرده‌ایم.

وی افزودند: گاهاً بعضی از این هواداران داعش را به دادگاه می‌آورند تا بنده آنان را راهنمایی کنم و در جواب بنده که از آنان سؤال می‌کنم چرا این راه را انتخاب کرده‌اید؟ دلایل زیادی بیان می‌کنند ازجمله می‌گویند: به این دلیل که به رموز و مذهب ما و اصحاب پیامبر اسلام (ص) اهانت می‌شود.

? فتوای رهبر انقلاب در حرام دانستن اهانت به رموز اهل سنت شجاعانه و حکیمانه بود / اهانت دو روزنامه نود و وطن امروز به همسر گرامی و یکی از اصحاب کرام پیامبر اسلام (ص) شدیداً محکوم است .

ماموستا قادری در ادامه به فتوای اثرگذار و شجاعانه و حکیمانۀ رهبر معظم انقلاب که در آن فتوا هر نوع اهانت به رموز اهل سنت را حرام دانسته‌اند اشاره کردند و گفتند: انتظار داریم سایر مسئولان نیز چون مقام معظم رهبری فکر کنند.

ایشان ضمن محکوم کردن اهانت دو روزنامه نود و وطن امروز به همسر مکرمه و اصحاب گرانقدر حضرت (ص) گفتند: در طول هفته گذشته دو روزنامه پرتیراژ که از وزارت ارشاد مجوز دارند به همسر گرامی پیامبر اسلام (ص) حضرت عایشه حمیرا (رض) و یکی از اصحاب کرام حضرت ختمی‌مرتبت که مورداحترام اهل سنت است، اهانت کرده‌اند.

وی با اشاره به اعتراض جمعی از نمایندگان و نخبگان اهل سنت به این موضوع، افزودند: بنده هم چنان پنداشتم که سکوت کردن گناه است و لذا به آن قلم‌به‌دستان که این کلمات را نوشته‌اند و به آن صاحب‌فکران که در این مقطع زمانی، مسلمانان هزاران گرفتاری و درد دارند می‌گویم: بشکند آن قلمی که در میان این‌همه مصائب اسلام و مسلمانان به همسر و اصحاب پیامبر اسلام اهانت روا می‌دارند و مصلحت مسلمین و مملکت را نادیده می‌گیرند.

? ۲۰۰ کیلو مغز گردو چه ارزشی دارد که انسانی بخاطرش خود را به کشتن دهد و یا به خاطرِ آن مورد تیراندازی قرار گیرد و کشته شود؟! / همه تلاش کنیم تا دیگر شاهد این مصائب نباشیم .

خطیب جمعه پاوه در بخش پایانی خطبه های نماز به مرگ جوان ۲۲ ساله اهل یکی از روستاهای شهرستان اشاره کردند و گفتند: این جوان ظاهراً روز چهارشنبه در نودشه مغز گردو بار زده و نیروی انتظامی او را دنبال و به وی تیراندازی شده و لاستیک ماشینش پنچر و متعاقب آن حدود ۱ کیلومتر با ماشین نقصان حرکت کرده و به دره افتاده و در دم جان‌باخته است.

ماموستا قادری گفتند: بنده به‌قصد هم دردی به خانواده این جوان، روز گذشته به غسالخانه پاوه رفتم و به جمعی از نیروهای انتظامی و جوانان زیادی که در آنجا بودند عرض کردم هردوی شما مقصرید، هم نیروی انتظامی و هم شما جوانان؛ مگر ۲۰۰ کیلو مغز گردو چه ارزشی دارد که انسان به خاطرش خود را به کشتن دهد و یا به خاطرِ آن، مورد تیراندازی قرار گیرد و یک جوان بدبخت و بیچاره و بی‌کس کشته شود و چرا جوانان منطقه خود را به این شغل نامناسب قاچاق سرگرم می‌کنند؟

امام‌جمعه پاوه در ادامه خطاب به مسئولان نیروی انتظامی گفتند: الحق باوجود فرمانده قبلی جناب سرهنگ اسدی و فرماندۀ جدید نیروی انتظامی دو سال است در این منطقه مشکلی نداشته‌ایم ولی متأسفانه دیروز حریم شکسته شد و جوانی بیچاره با آن شیوه گرفتار شد، که قطعاً این نوع کارها به صلاح ملت و نظام و نیروی انتظامی نیست. شما کمی تأمل‌کنید و خود را جای پدر و مادر این جوانان قرار دهید، آیا اگر آن فرد فرزند خودتان باشد و کشته شود، چه حالی دارید؟

ایشان گفتند: فقهای ما اگر قاچاق را مورد نکوهش قرار داده‌اند دلیلشان این است که هر چه کسب می‌کنیم باید به دیگران بدهیم و یا به چنین وضعی گرفتار شویم. پس این کار و شغل نیست و آینده‌ای ندارد.

ماموستا قادری در پایان با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا من‌بعد شاهد چنین مصائب و مشکلاتی نباشیم؛ خطاب به نیروهای انتظامی و مردم گفتند: اوضاع را رعایت کنید؛ همه می‌دانیم تا چند روز دیگر نوروز است و سال جدید فرامی‌رسد و آمدورفت‌ها زیاد می‌شود؛ فرماندهان، نیروهای زیردست خود را توجیه نمایند تا این‌گونه با مردم برخورد نکنند و به جوانان هم عرض می‌کنم حیف است به خاطر امورات جزئی و بی‌ارزش خود را به کشتن دهید.