چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 12:44

نوزدهمین جشنواره منطقه ای خیرین مدرسه ساز در باینگان برگزار شد

نوزدهمین جشنواره منطقه ای خیرین مدرسه ساز  در باینگان برگزار شد

به گزارش سلام پاوه:در آیینی باشکوه که با حضور امام جمعه شهرستان پاوه،امام جمعه باینگان،بخشدار و مسئولان ادارات و نهادها از ۴۶ خیر مدرسه ساز و مدرسه یار و ۲۳ نفر مربی فعال در حوزه امور تربیتی در منطقه باینگان تجلیل به عمل آمد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:امام جمعه پاوه نیز در سخنانی با ابراز […]

به گزارش سلام پاوه:در آیینی باشکوه که با حضور امام جمعه شهرستان پاوه،امام جمعه باینگان،بخشدار و مسئولان ادارات و نهادها از ۴۶ خیر مدرسه ساز و مدرسه یار و ۲۳ نفر مربی فعال در حوزه امور تربیتی در منطقه باینگان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:امام جمعه پاوه نیز در سخنانی با ابراز خوشوقتی از شرکت در این نشست گفت:در جامعه ای که ایمان وجود نداشته باشد،پیشرفت حاصل نمی شود.که با استناد به آیات قرآن می توان گفت:خداوند پیامبران را برای هدایت و تعلیم انسانها و درواقع تزکیه و تعلیم بشر فرستاده است.

حاج ماموستا ملا قادر قادری با تقدیر از نیت خیر خیرین و نیکوکاران در کمک به مدارس گفت:اشاره قرآن به عمران و آبادانی مساجد،صرفاً بحث مسجد نیست،بلکه مفسران عقیده دارند،باید زمینه عمران همه جانبه آنچه که زمینه رستگاری است فراهم گردد و خیرین مدرسه ساز هم به صورت مادی و هم معنوی در راه عمران و آبادانی کوشیده اند.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته امور تربیتی و تقدیر از اقدام نیک و صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر در تأسیس نهاد امور تربیتی به عنوان یک نیاز و ضرورت در مدارس گفت:شهیدان رجایی و باهنر دو نیروی مخلص بودند و اخلاص مافوق سیاست است.

امام جمعه پاوه در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان و شکل گیری گروه های تندرو به اصطلاح اسلامی و بویژه داعش گفت:یقیناً داعش و امثال آن در آینده نزدیک از نظر فیزیکی و وجود خارجی از بین خواهند رفت اما متأسفانه تفکر آنان برای سالیان متمادی در جامعه خواهد ماند و این وظیفه فعالان عرصه امور تربیتی را در مدارس دوچندان می کند تا مانع رشد و نفوذ این اندیشه های مخرب در بین جوانان شوند.

حاج ماموستا قادری در ادامه گفت:امامان جمعه و معلمان باید در دو سنگر مسجد و مدرسه برای عمران و آبادانی جامعه و تزکیه و تعلیم مردم و بویژه نسل جوان و دانش آموزان بکوشند و معلمان و مربیان و روحانیون،سربازان دینی مبدان مبارزه با کفر و افراطی گری هستند.

امام جمعه پاوه در پایان گفت:بیداری اولیای دانش آموزان در این برهه از زمان بسیار ضروری است و باید با اتخاذ شیوه های مناسب در جهت تربیت فرزندان اعم از نربیت فکری و جسمی آنان بکوشند و شیوه و ترفندهای ضد اسلامی و انحرافی دشمنان را در زمینه های گوناگون بشناسند و با آن مقابله کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان ضمن عرض خیر مقدم در این آیین گفت:کمک به مدرسه ریشه در ادبیات دینی ما دارد و کمک های مردمی و بذل و بخشش خیرین و اولیاء در منطقه باینگان را بسیار خوب و قابل امتنان دانست و گفت:در این منطقه کوچک و مرزی و کمتر توسعه یافته در سال جاری تاکنون نزدیک به یک میلیارد ریال جذب کمک های مردمی،خیرین،نهادها و ارگان ها بوده است و امیدواریم این رقم نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.

حبیب اله مستوفی گفت: منیزان دقیق مشارکت ها تا پایان بهمن ۹۹ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بوده و در سال گذشته این میزان اندکی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

مستوفی با اشاره به سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته بزرگداشت امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت:تعلیم و تربیت امری عاطفی است و رمز توفیق تربیت اخلاقی پیامبر(ص)گردش دل بود نه گردش ذهن.و تأثیر گذاری با دیدن سجایای عملی پیامبر (ص) به بهترین شیوه انجام می گرفت و به بیان زیبای مولانا ” ای لقای تو جواب هر سؤال از تو مشکل حل شود بی قیل و قال “

وی در ادامه افزود:امروز فرزندان ما هم از راه چشم و دیدن و هم از طریق گوش و شنیدن مورد خطاب و تهدید قرار می گیرند و پیشرفت روزمره علوم و فن آوری اطلاعات و ارتباطات،زمینه ساز تهدید برای دانش آموزان و خانواده هاست.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان،با تقدیر از تلاش های تربیتی خانواده ها و مربیان امور تربیتی گفت:رفتارهای پنهان پدر و مادر و مربیان بیشتر بر فرزندان و دانش آموزان تأثیر گذار است،تا رعایت ظواهر.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه باینگان در مورد کمک به مدارس توسط خیّرین گفت:خوشبخت کسی است که دیگران را خوشبخت کند و به بیان زیبای شیخ سعدی شیرازی :” نیامد کس اندر جهان کو بماند مگر آن کزو نام نیکو بماند//نمرد آن که ماند پس از وى بجاى پل و خانى و خان و مهمان سراى “

در این جشنواره دانش آموزان دبستان رزمندگان مهران و دبیرستان دوره حضرت امام خمینی(ره) بانه وره به اجرای سرود و برنامه پرداختند.