ج 10 فروردین 1403 ساعت 00:42

طی نشستی مشکلات روستای مرزی دزآور بررسی شد

طی نشستی مشکلات روستای مرزی دزآور بررسی شد

به گزارش سلام پاوه : به همت بخشدار نوسود و شورای اداری این بخش و با حضور معتمدین روستای دزآور مشکلات این روستا مورد بررسی و راهکارهایی ارائه شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در جلسه ای که با حضور بخشدار نوسود و جمعی از اعضای شورای اداری این بخش و معتمدین روستای دزآور در محل سالن […]

به گزارش سلام پاوه : به همت بخشدار نوسود و شورای اداری این بخش و با حضور معتمدین روستای دزآور مشکلات این روستا مورد بررسی و راهکارهایی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در جلسه ای که با حضور بخشدار نوسود و جمعی از اعضای شورای اداری این بخش و معتمدین روستای دزآور در محل سالن جلسات بخشداری نوسود تشکیل گردید مشکلات این روستا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در جهت رفع آنها گرفته شد.

بخشدار نوسود تشکیل معتمدین روستای دزآور را یک قدم خیر و جزء صدقات جاریه عنوان کرد و گفت:  توسعه روستایی باتوجه به شرایط و مقتضیات زمانی قابل تغییراست.

سعدی مصطفی زاده با اشاره به تعیین ۱۲کارگروه در سطح بخش برای توسعه روستایی افزود راه توسعه روستایی از طریق گفتمان و بازدید میدانی و بازرسی امکانات از قبیل آب و برق و تلفن امکانپذیراست.

وی با اشاره ای گذرا به طرح هادی در دو مرحله ، فاضلاب کشی و پله بندی با مشارکت مردمی ،موانع سر راه توسعه روستایی در زمینه عمران و اشتغال پایدار نکاتی را عنوان کرد.

بخشدار نوسود با بیان اینکه تکمیل طرح هادی روستای دزآور در دستور کار است گفت : ادامه و تکمیل طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن با اختصاص ۲۵۰میلیون تومان در دستور کار است .

سعدی مصطفی زاده گذری هم به مشکلات روستای دزآور ازجمله خانه بهداشت و نبود جایگاه دفع زباله داشت و اعلام کرد که باتوجه به حساسیت موضوع نسبت به رفع مشکل خانه بهداشت روستا و حضور تمام وقت بهورز در آن و اختصاص یک روز در هفته جهت مراجعه پزشک به روستای دزآور اقدام اساسی صورت پذیرد.

مهندس ابراهیم شهریاری رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پاوه نیز در این جلسه ضمن اشاره به نامناسب بودن سنگ فرش برای روستای دزآور با توجه به کوهستانی بودن روستا آمادگی خود را در خصوص آسفالت جاده روستا با توجه به امکانات موجود اعلام نمود .

سلیمی رییس اداره کار تعاون و کار و امور اجتماعی شهرستان پاوه نیز اعلام نمود که به سبب بروز کردن تعاونی مرتع داری و تشکیل تعاونی توسعه روستایی، روستای دزآور پیشروترین روستا بوده و آمادگی خود را برای آموزش عمومی مردم به جهت اجتناب از شغل های کاذب و اختصاص وام های کم بهره در این زمینه اعلام نمود.

خوشخو نماینده اداره منابع طبیعی و آب خیز داری شهرستان پاوه با اشاره به غنی بودن مراتع روستای دزآور آمادگی این اداره را برای مرمت و بازسازی آبشخورها را در این مراتع  اعلام نمود.

ناصری معاون اداره آموزش وپرورش منطقه نوسود با اعلام وضعیت روستا درخصوص احیاء متوسطه اول با توجه به قوانین و مقررات اعلام امادگی نمود.

وی گفت در غیر اینصورت قول مساعد هدایت دانش آموزان روستای دزآور  را به مراکز شبانه روزی و اختصاص حداکثری سرانه ایاب و ذهاب آنان را به این مراکز اعلام نمود .

در ادامه مهندس لطفی نماینده اداره جهاد کشاورزی شهرستان پاوه نیز قول اختصاص یک کارشناس کشاورزی جهت پیگیری امورات کشاورزی و باغداری به مردم روستای دزآور داد.

درخاتمه رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی پاوه ضمن اشاره درخصوص کم کاری پیمانکار طرح گردش گری دالانی و تخریب طبیعت قول هرگونه همکاری را در زمینه  گردشگری داد.

در ادامه جلسه معتمدین روستا از حسن نظر بخشدار و مسئولان شهرستان پاوه درخصوص تعامل با معتمدین ابراز تشکر و خرسندی نموده و فلسفه اتاق فکر را تشریح و مشکلات موجود در روستای دزاور و کمک و مشارکت مردم این روستای مرزنشین  برای توسعه آن دانستند.

5 پاسخ برای “طی نشستی مشکلات روستای مرزی دزآور بررسی شد

  • زاوه ری در تاریخ اسفند 10, 1395 گفت:

    باسلام وتشکراز تعامل مسولین سیاسی وامنیتی شهرستان وبخش وامام جمعه محترم پاوه وزحمات شبانه روزی معتمدین به امید روزهای بهتر لازم است عرض کنم که بخشدار درجلسه نبوده وجناب مجید احمدی ازاعضا شورای روستا درجلسه حاضربوده است.

  • طه در تاریخ اسفند 10, 1395 گفت:

    سلام از زحمات ارزنده وپیگیریهای بخشداری محترم ممنون هستیم

  • محمدعارف رمضانی در تاریخ اسفند 10, 1395 گفت:

    از تلاش و همت خالصانه بخشدار محترم نوسود و شورای اداری بخش، معتمدین روستای دزآور در خصوص تشکیل جلسه ی بررسی مشکلات روستا بی نهایت سپاسگزاریم امید است با تدبیر و همت مسئولین دلسوز شهرستان و بخشداری غبار محرومیت از چهره ی روستا دزآور زدوده شود.

  • شهر وند در تاریخ اسفند 10, 1395 گفت:

    سلام خدمت تمام دوستان عزیز و گرامی در جلسه ی بررسی مسائل روستا امیدوارم به مشکلات زیادی این روستا که ناشی شده ازجنگ تحمیلی بوده اهتمام بیشتر داشته تا شاهد آبادانی روستا ی مرزی باشیم برابر آگاهی ما دهیار در این جلسه حضور نداشته است …. مدیر سایت بیشتر توجه کنید

  • رحیمی سنندج در تاریخ اسفند 10, 1395 گفت:

    با سلام ضمن تشکر از بخشدار محترم نوسود و تلاش هاس خستگی ناپذیر معتمدین و دهیار روستای زاور لازم میدانم یاد اوری نمایم که ای کاش نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جلسه حضور میداشت که در هنگام بازسازی عده ای از هم وطنان زمین ها و باغهای کشاورزی خودرا فقط به منظور بازسازی و تهیه مسکن و بازگشت مردم فروختندو تاکنون بلاتکلیف مانده. “بخشدار محترم یکی از مشکلات عمده روستا نداشتن زمین جهت احداث و مسکن سر پناهی برای مردم می باشد , اهالی روستا که به صورت فصلی به روستا برمیگردنند گویایی این موضوع است انشالله در این زمینه اقدام شایسته معمول فرمایید