ج 31 فروردین 1403 ساعت 02:14

کتاب اصول حسابرسی تالیف مشترک شهاب نادری و هادی محمودی منتشر شد

کتاب اصول حسابرسی تالیف مشترک شهاب نادری و هادی محمودی منتشر شد

به گزارش سلام پاوه : شهاب نادری  نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  و  هادی محمودی  حسابرس ارشد  در سازمان حسابرسی کشور  و مدرس دروس حسابرسی و  حسابداری و مدیریت مالی  دانشگاه های تهران  کتاب مشترک  خود را تحت عنوان   “اصول حسابرسی” منتشر کردند. هادی محمودی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:  که […]

به گزارش سلام پاوه : شهاب نادری  نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  و  هادی محمودی  حسابرس ارشد  در سازمان حسابرسی کشور  و مدرس دروس حسابرسی و  حسابداری و مدیریت مالی  دانشگاه های تهران  کتاب مشترک  خود را تحت عنوان   “اصول حسابرسی” منتشر کردند.

هادی محمودی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:  که سرمایه‌گذاران، بانک‌ها و موسسات اعتباری برای اعطای وام و اعتبار  و  دولت‌ها برای مقاصد سیاسی، اخذ مالیات و…، نیازمند  گزارش‌های حسابرسی و بازرسی  هستند که به درستی نشان دهنده وضعیت مالی یک واحد تجاری باشند.

شهاب نادری دیگر مولف این کتاب به سلام پاوه گفت :  با بیان اینکه نقش و جایگاه حسابرسی در کشور از ویژگی و برجستگی خاص برخوردار است  و  وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در مقام راهبرد سیاست‌های اقتصادی و مالی کشور به منظور اعمال مدیریت اقتصادی  و نظارت بر تخصیص بهینه منابع نیازمند اعتبار آمار و ارقام ارایه شده توسط بنگاه‌های اقتصادی از یک سو  و  حساب کشی و حساب‌دهی مدیران از سوی دیگر است؛ اظهار داشتند که  با توجه به تحولات و تغییرات ایجاد شده در ساختار و مناسبات و ارتباطات تجاری و تغییر شکل و محتوای حقوقی آن لازم است قوانین و مقررات مرتبط با  مسایل مالی- محاسباتی کشور به طور بنیادی مورد اصلاح قرار گیرد و  در این ارتباط به ویژه  قانون تجارت،  قانون محاسبات عمومی   نیازمند  اصلاحات و تجدید نظر  جدی است.

هادی محمودی ادامه داد که لایحه پولشویی و نقش حسابرسان در مبارزه با پولشویی و همچنین جایگاه حسابرسان  در مدار مبارزه با فساد مالی به عنوان وظایف نوین حسابرسان که مستلزم گزارشگری خاص هستند  نیازمند  بازنگری در نقش و مسوولیت حسابرسان  است.

وی اظهار داشت که  تغییرات شگرف تکنولوژی و IT و گسترش تجارت الکترونیکی کاربرد روشهای  سنتی حسابرسی  را بسیار محدود کرده است و طبیعی است که با روی‌آوری به فناوری و  IT  لزوم بازنگری در استانداردهای حسابرسی منطبق با  این حوزه نیز ضرورت خواهد یافت  زیرا حوزه ی تجارت الکترونیک  فارغ از پیشرفت شگرف آن، دارای دوز و کلک‌های خاصی است که تیزهوشی و توانمندی ویژه‌ای را  از حسابرسان  می‌طلبد.

موئلفین ادامه دادند که در تألیف این کتاب اهداف دوگانه ای به شرح زیر مدنظر بوده است:

نخست تهیه و تدوین متن فراگیری از موضوع های درس اصول حسابرسی،  شامل  سرفصل های مصوب وزارت علوم و تحقیقات و فناوری  به منظور فراهم کردن امکان دستیاب ی استادان فاضل حسابرسی نظری، کاربردی و حرفه ای فردای کشور  .

دوم تبیین اصول ؛  شیوه ها و راهکارهای عملی برای انجام حسابرسی بهینه تر و کاربردی تر برای حسابرسان  و همچنین ارائه راهکارها به صورت منسجم و قابل فهم برای استفاده مدیران شرکتها و کارخانه های تولیدی ؛  به نحوی که بتوانند فنون کاربردی این دانش را درجهت جلوگیری از بروز تقلب و اشتباه  مورد استفاده قرار  دهند .

این کتاب حاصل زحمات چندین سال تدریس حسابرسی در دانشگاه های  تهران توسط موئلفین و  همچنین تجربیات گردآوردی شده موئلفین در نتیجه انجام حسابرسی مالی و مالیاتی چندین شرکت مختلف میباشد .

علاقه مندان جهت تهیه کتاب میتوانند با انتشارات سخن وران  با این دو  شماره تماس بگیرند :

۰۲۱۶۶۹۷۹۴۰۲  و  ۰۲۱۶۶۹۷۹۳۰۰

معرفی مولفان 

 شهاب نادری

 نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی
مدرس دروس دروس حسابرسی و حسابداری و مدیریت مالی دانشگاه های تهران کارشناس ارشد مدیریت صنعتی
دکترای مدیریت صنعتی
مدرس دانشگاه
علمی ترین مدیر سال ومدیر برتر
دارنده گواهی مدیریت بحران از دانشگاه خواجه نصیر تهران
مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران
مدیریت استراتژیک از دانشگاه صنعتی امیر کبیر

هادی محمودی

حسابرس ارشد سازمان حسابرسی کشور و کارشناسی ارشد حسابداری

مدرس دروس  حسابرسی و حسابداری و مدیریت مالی دانشگاه های تهران      

 

                                                            

    

7 پاسخ برای “کتاب اصول حسابرسی تالیف مشترک شهاب نادری و هادی محمودی منتشر شد

  • ثلاثی در تاریخ اسفند 11, 1395 گفت:

    سلام بر شهاب نادری فرزند اورامانات افرین کاک شهاب و سلام بر آقای محمودی

  • دانشجو در تاریخ اسفند 11, 1395 گفت:

    سلام خدمت اساتید گرامی امیدواریم بتوانند به تحلیل این کتاب برای ما دانشجویان بپردازند و مسائل را بصورت خاص و عامه پسند تشریح کنند

  • نودشه در تاریخ اسفند 10, 1395 گفت:

    اگر دارنده گواهی مدیریت بحران از دانشگاه خواجه نصیر تهران، مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و مدیریت استراتژیک از دانشگاه صنعتی امیر کبیر به معنی داشتن دکترا در این سه رشته و مدیریت صنعتی قبلی باشد واقعا آقای نادری برترین مدیر علمی دوران هاست ولی اگر منظور
    ، از این گواهی ها یعنی شما ثبت نام کنید و هزینه شرکت در جلسه ای یک روزه را بدهید بعد هم گواهی شرکت در دوره چند ساعته را بگیرید! باشد این مبهم نویسی نوعی عوامفریبی و کار کذاب است.

  • دکتر بهروز موسی زاده در تاریخ اسفند 10, 1395 گفت:

    با سلام خبر مسرت بخش چاپ کتاب پرمحتوای اصول حسابرسی توسط استادان گرامی جناب آقای دکتر شهاب نادری و هادی محمودی باعث افتخار اینجانب و دیگر دوستان گردیده این کتاب جا دارد اشاره شود که حاصل چندین سال تجربه و حسابرسی سازمانهای مختلف و تدریس در این زمینه می باشد که امیدوارم مورد استفاده اهل فن قرار گیرد.

  • حسابداربیکار در تاریخ اسفند 9, 1395 گفت:

    تافراداهی کتاب چاپ کنیدماهم شبوروزبخونیم اخرسرم که مدرک گرفتیم میگن واسه خودتون درس خوندین ازبس کتابهای حسابداری رو خوندیم ولی نتیجه مون شده خانه نشینی ن حسابداری ماکارمیخایم ن کتاب!!!!!!!!!!!!!

  • هورام در تاریخ اسفند 9, 1395 گفت:

    با سلام
    روزنامه نگاری وظیفه خطیری است که شما بر عهده گرفته اید شما در برابر آثار اقتصادی سیاسی و اجتماعی مطالب درج شده در وبگاه و کانالهایتان مسئولید شما از اولین های این حوزه در شهر پاوه هستید باقی ماندن در میان مردم مستلزم انعکاس صحیح مطالب برسی واکاوی وراستی ازمایی مطالبتون است مخلص کلام / بنده این دو بزرگوار را از نزدیک میشناسم در وهله اول این چنین تحرکات علمی مایه مباهات است اما با چه وزنی و چه درجه علمی اثرکه در این بحث نمی گنجد لذا کاری با این موضوع نداریم. اما در بخش معرفی این مولفان به نظرم می آید در کاربرد کلمات غلو زیادی بکار برده اید اگر به سوابق انتخاباتی آقای نادری برگردید می بینید که ایشان فقط کارمند اداره دارایی کرمانشاه بوده اند و ممیز این اداره می باشند پس ایشان بجز کسوت نمایندگی مدیر نبوده و نیستند و همچنین شما از ایشان به عنوان علمی ترین مدیر سال نام می برید و مدیر برتر …… با چه رفرنسی؟ از کدام نهاد از کدام موسسه این عناوین دریافت شده بگویید ما هم به خود ببالیم که این بار مردم فهیم اورامانات شخصی را راهی خانه ملت نمودند که برجسته ترین شخصیت علمی کشور است……در خصوص سوابق نیز بیان فرمودین حسابرس ارشد سازمان حسابرسی در صورتی که ایشان ساکن کرمانشاه بوده و در اداره دارایی مشغول خدمت به عنوان کارمند این اداره چطور همزمان در دو اداره می تواند حضور داشته باشدیکی در تهران و یکی در کرمانشاه؟؟پس طبق شناخت بنده از قبل، ایشان هیچگاه حسابرس سازمان حسابرسی نبوده اند.
    همچنین برای این دو عزیز بیان میکنید مدرس دروس فلان دانشگاههای تهران باید به عرضتون برسانم در حال حاضر با مدرک دکتری رشته حسابداری تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری تهران جهت تدریس در دانشگاه معتبر کار گیر نمی آیدبا بیان مدرس دانشگاههای تهران خواهشا ذهن خوانندگان و اعضای کانالتون رو با شائبه و القای تدریس ایشان در دانشگاه بزرگ تهران/ علامه/شهید بهشتی… آزاد شمال جنوب مرکز و پیام نورهای استان تهران منحرف نسازید چرا ممکنه دانشگاه غیر انتفاعی و علمی کاربردی اطراف قزوین سمنان و ….ممکن باشد. بکار بردن کلمات بسیار مهم است پس سعی کنید به شعور مردم توهین نکنید……

    • فرهاد صالحي در تاریخ اسفند 9, 1395 گفت:

      با سلام خدمت شما دوست فرهیخته انتظار در وهله اول این بود که نام و نام خانوادگی خود را ذکر می کردید و انتقادات خود را شفاف و با نام اصلی ارائه می دادید بهرحال عارضم خدمت شما ما خبر را از زبان این دوستان نقل کرده ایم و دخل و تصرفی در کلمات و غلو کردن نداشته ایم پس لطفا دقت کنید که چه می گویید و می نویسید دوم برادر بزرگوار این کتاب با مجوز رسمی چاپ شده است و اگر به عکسها نگاهی داشته باشید متوجه می شوید تمامی مدارک نوشته در خبر بر روی کتاب نیز چاپ شده است وظیفه ما اطلاع رسانی بود دیگر صحت و سقم دیگر گفته های دوستان که از مدارک علمی بالا و همچنین جایگاه سیاسی خاص هستند برعهده آنها است و منصفانه نیست شما دوست عزیز ما را محاکمه کنید و باید در بیان این نقد مولفان کتاب و بانیان مجوز را نقد کنید البته اگر نقد شما هم درست باشد که معرفی مولفان را حتی روی کتاب چاپ کرده است و مدارک آنها را منتشر کرده است نه ما که صرفا اطلاع رسانی کرده ایم. با تشکر