ج 31 فروردین 1403 ساعت 07:31

از خادمان آرامستان های شهرستان پاوه تجلیل شد+تصاویر

از خادمان آرامستان های شهرستان پاوه تجلیل شد+تصاویر

به گزارش سلام پاوه : طی مراسمی  شب گذشته به همت مدیر طلا فروشی ژین آقای یونس مرادی در مسجد امام شافعی پاوه از خادمان آرامستان های شهرستان پاوه تجلیل به عمل آمد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از هزار ماسوله : ملا اکرم سابقی در مراسم تجلیل از خادمان آرامستان های شهر پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : طی مراسمی  شب گذشته به همت مدیر طلا فروشی ژین آقای یونس مرادی در مسجد امام شافعی پاوه از خادمان آرامستان های شهرستان پاوه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از هزار ماسوله : ملا اکرم سابقی در مراسم تجلیل از خادمان آرامستان های شهر پاوه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: اساس دین اسلام بر اخلاص استوار است و مومنان هم هر کاری را در جهت رضای خداوند انجام می دهند.

وی افزود: با این حال که خادمان آرامستان های شهر پاوه، در جهت رضای خداوند گام بر میدارند، امورات کفن و دفن را به تماما انجام می دهند بدون آنکه بستگان میت از چگونگی فراهم شدن این امورات آگاه باشند.

ماموستا سابقی گفت: این کار خادمان آرامستان به اندازه ای بزرگ است که خداوند خود افراد خاصی را برای آن انتخاب می کند .

وی ادامه داد: شهرستان های دیگر هزینه های زیادی را برای کفن و دفن میت دریافت خواهند کرد این در حالی است که در این شهرستان براین این امورات هیچ هزینه ای از مردم گرفته نمی شود.

ملا اکرم سابقی گفت: این کار شما برای احتساب حسنات در روز قیامت و تنها در جهت رضای خداوند انجام می شود که هرکس به نوعی برای کسب اجر و پاداش معنوی از جانب پروردگار در تلاش هستند.

در ادامه عضو هیئت امنای آرامستان های پاوه نیز در سخنانی ضمن قدردانی و تشکر از خادمان آرامستان های شهرستان پاوه اظهار داشت: در تاریخ ۷ شهریور ماه سال ۱۳۵۷ پدر جناب آقای حبیب الله مستوفی به رحمت یزدان پیوست و از آن تاریخ هم به جهت سهولت در امر کفن و دفن تصمیماتی از قبیل آماده سازی قبور گرفته شد که می توان گفت این آغازی بر ساماندهی امورات کفن و دفن در شهرستان پاوه شد.

مهدی عبدی افزود: تا به اکنون نیز افرادی به عنوان خادم، ادامه دهنده این کار هستند که نام بردن از آنها قدردانی از آنان خواهد بود.

وی گفت: زمین اهدایی توسط حاج فراح حاتمی در قبرستان مرقد حاجی به واقع بزرگترین خدمت را برای شهرستان داشته اند که اکنون ما در این زمان کمبود زمین قبرستان را نداشته باشیم.

عبدی ادامه داد: در سال ۱۳۵۱ هم مرحوم قاضی انصاری و برخی از افراد شهرستان در اقدامی زمین غسالخانه کنونی را خریداری کردند که به جاست اکنون و در هر زمان از آنان به نیکی نام برد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۷۳ هم جناب حاج ماموستا ملا قادر قادری، شیخ طه ملا عرفان امینی، حاج فایق عبدالله زاده، حاج عبدالواحد، غفار بیگامیری، حسن جباری، ابراهیم سلامتی هم زمین آرامگاه ملا مقصود را خریداری کردند که این اقدامات هم در جهت رضای خداوند بوده است.

عبدی گفت: با وجود خدمات این عزیزان، که اکنون حتی ما هم قادر به انجام آنها نخواهیم بود، اما این عزیزان اسطوره و کمیاب هستند که باید برای آنها ارزش قائل شد.

وی با بیان اینکه این کار باید ادامه یابد اظهار کرد: این کار وابسته به فرد خاصی نیست بلکه به عنوان یک تیم فعالیت دارند که به وجود آمدن مشکل برای هرکدام از آنها کار تیم را با مشکل مواجه می سازد.

مهدی عبدی با اشاره به حمایت برخی از مسئولین و نهادها در این امورات گفت: یک سری پشتیبانی در شهرستان داریم که اگر حمایت آنها نمی بود، قطعا این کار امکان پذیر نبود، شورا و شهرداری که ماهانه متقبل هزینه هایی می شوند، قطعا بدون حمایت آنها این کار امکان پذیر نیست، و از شورای آینده هم درخواست داریم که حتی الامکان از این کار حمایت های لازم را داشته باشند.

وی افزود: لازم می دانم از همه جهات مادی و معنوی از جناب حاج ماموستا ملا قادر قادری هم تقدیر و تشکر را داشته باشم که در هر زمانی بیانات ایشان مشکل گشا بوده است و همچنین از فرمانداران وقت هم در هر دوره ای با کمک های خود در جهت کفن و دفن میت، تقدیر داریم.

عبدی با اشاره به آمار مساعدت های مردمی برای این کار گفت: از تاریخ ۱ فروردین ماه سال ۱۳۷۵ تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۴ جمعا ۳۳۸ میلیون تومان جمع آوری شده است، که کمترین مبلغ جمع اوری شده در این دوره در یک سال خاص یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و بیشترین مبلغ مساعدت مردمی در طول این دوره در یک سال دیگر، مربوط به احداث مسجد ملا مقصود با ۶۰ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: از تاریخ اول فروردین ۱۳۷۳ تا دیروز نیز، ۲۴۰۳ در شهرستان فوت کرده اند که از این تعداد ۱۴۵۷ نفر مرد و ۸۵۶ زن بوده اند.

 ملا مومن نوری و حاج حیدر ضیایی هم در این جلسه در سخنانی از خادمان آرامستان های شهرستان پاوه تقدیر و تشکر کردند.

در پایان جلسه نیز از خادمان آرمستانهای شهرستان پاوه با اهدای هدایایی  از طرف طلا فروشی ژین پاوه تجلیل به عمل آمد.