ج 31 فروردین 1403 ساعت 08:30

از مربیان امور تربیتی آموزش و پرورش منطقه نوسود تجلیل شد / عکس

از مربیان امور تربیتی آموزش و پرورش منطقه نوسود تجلیل شد / عکس

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی ، مربیان پرورشی ،تربیت بدنی ،مشاوران و مدیران سالنها و کانون های فرهنگی تربیتی  بخش نوسود با امامان جمعه شهرهای نوسود و نودشه دیدار و از مربیان تجلیل به عمل آمد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا عینی امام […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی ، مربیان پرورشی ،تربیت بدنی ،مشاوران و مدیران سالنها و کانون های فرهنگی تربیتی  بخش نوسود با امامان جمعه شهرهای نوسود و نودشه دیدار و از مربیان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا عینی امام جمعه نوسود ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی با اشاره به وظایف خطیر مربیان پرورشی بیان داشت که مربیان پرورشی در مدارس بایدالگوی خوبی برای دانش آموزان بوده وعامل به گفتار خود باشند.

وی اظهار داشت زمانی مربیان حوزه پرورشی در جهت انجام وظایف خود به نحو مطلوب موفق می شوند که تربیتی حرف بزنند و تربیتی فکر کنند. و هم مربی باشند و هم معلم و دوست دانش آموزان باشند آن زمان می توان انتظارداشت که کار تربیتی خوب صورت گیرد و اثر آن را درجامعه می توان دید.

حاج ماموستا مبارکشاهی امام جمعه شهر نودشه نیز ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی و ابراز خرسندی ازاین دیدار و تقدیر و تشکر از مدیریت آموزش و پرورش نوسود و همراهی نیروهای حوزه پرورشی در جهت پیگیری و تقویت مسائل تربیتی و پرورشی در مدارس ، رسالت مربیان پرورشی را خطیر و در راستای رسالت پیامبران الهی که هدف آنها تربیت و هدایت انسانها بوده است برشمرد .

وی با استناد به آیات قرآنی تزکیه و تهذیب نفس را مقدم بر آموزش و تعلیم بیان داشت  وی مهمترین رسالت مربیان پرورشی را در مدارس ارتقاء دینی و فرهنگی دانش آموزان و شکوفا نمودن استعدادهای بالقوه آنان عنوان کرد .

امام جمعه شهر نودشه در ادامه افزود که کار تربیتی قابل سنجش با سایر مشاغل نبود و اگر مربیان پرورشی به رسالت خطیر خود بدرستی عمل نمایند هم حال و هم آینده  خود را تضمین می کنند. ایشان توصیه نمود که مربیان حوزه پرورشی در انتقال مباحث دینی باید صاحب خرد واندیشه و اهل استدلال باشند و با منطق ، زبان و افکار روز آشنا باشند .

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود نیز در سخنانی ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی بدست معماران تعلیم و تربیت شهیدان والا مقام رجائی و باهنر تاسیس این نهاد مقدس را در بدنه آموزش و پرورش یکی از ابتکارات انقلاب اسلامی دانست که می تواند بیشترین تاثیر را بر افکار و هدایت دانش آموزان داشته باشد.

منصور وهابی در بخش دیگری از سخنان خود به الگوی مدیریتی شهیدان رجائی و باهنر در حوزه تربیت اسلامی اشاره کرد و بیان داشت که این دو شهید بزرگوار الگویی مناسب برای معلمان ومربیان برای تربیت اسلامی و آموزش  نسلهای آینده دانش آموزان هستند .

وی در ادامه یادآور شد که مربیان حوزه پرورشی با توجه به شتاب تغییرات در دنیای حرفه ای امروز و تغییر سبک زندگی  دانش آموزان باید با تسلط بر اوضاع زمان و مکان نسبت به شناخت مسائل و مشکلات جاری دنیای امروزی دقت نظر را داشته باشند. و نسبت به آگاهی بخشی و بصیرت افزایی دانش آموزان اقدام نمایند.

وهابی  در ادامه استفاده صرف از روشهای تربیتی قدیمی ، یکنواخت و کلیشه ای را در تربیت امروزی مناسب ندانست و تاکید نمود که مربیان پرورشی باید به علم روز و روشهای تربیتی جدید و فراخور نسل امروزی خود را مجهز نمایند.

در ادامه معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نوسود نسبت به اهم وظایف مربیان حوزه پرورشی و انتظارات این اداره و برنامه های هفته تربیت اسلامی مطالبی را عنوان کرد . و در پایان با لوح تقدیر و هدایایی نیز از مربیان تقدیر به عمل آمد.