پ 09 فروردین 1403 ساعت 16:13

وقتی که کالای خریداری شده با فاکتور معتبر نمی تواند از شهر پاوه خارج شود!!!

وقتی که کالای خریداری شده با فاکتور معتبر نمی تواند از شهر پاوه خارج شود!!!

به گزارش سلام پاوه:عدم اجازه خروج کالای مجاز و خریداری شده از بازار سطح شهر پاوه با فاکتور مورد تایید و مجوز دار واحد صنفی در پاوه باعث مشکلاتی برای بازاریان و حتی مسافران و مهمانان شهر پاوه شده است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:شهرستان مرزی پاوه از توابع استان کرمانشاه با جاذبه های خاص گردشگری […]

به گزارش سلام پاوه:عدم اجازه خروج کالای مجاز و خریداری شده از بازار سطح شهر پاوه با فاکتور مورد تایید و مجوز دار واحد صنفی در پاوه باعث مشکلاتی برای بازاریان و حتی مسافران و مهمانان شهر پاوه شده است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:شهرستان مرزی پاوه از توابع استان کرمانشاه با جاذبه های خاص گردشگری و داشتن بازارچه های مرزی یکی از نقاطی است که همیشه مورد توجه مسافران و گردشگران در فصول مختلف سال می باشد.بسیاری از کالاهای کاسبکاران و بازاریان پاوه از طریق مرز کوله بری شوشمی تامین می شود و گردشگران با خرید وسایل وارداتی از مرز کوله بری و مورد تایید شوشمی به رونق و توسعه اقتصاد شهرستان پاوه کمک می کنند اما متاسفانه در پی تماس تعدادی از بازاریان و مهمانان این شهر که برای خرید و گردش اقدام به خرید اقلامی از یکی از مغازه داران پاوه کرده بودند با پایگاه خبری تحلیلی(سلام پاوه)موضوعی تکراری اما مهم را مطرح کردند.

چند روز پیش یکی از فعالان بازارچه مرزی واقع در بلوار جانبازان به همراه دو مرد اهل شهرستان بجنورد از توابع استان خراسان شمالی که همراه  با خانواده  برای گردش و خرید به پاوه سفر کرده بودند اقدام به خرید چند قلم کالا(لوازم خانگی)در بازارچه مرزی می کنند که پس از خرید و با داشتن فاکتور مورد تایید اتاق اصناف قصد خارج کردن این کالاها همانند بسیاری از شهرهای مرزی کشور می کنند که متاسفانه در پاسگاه انتظامی سه راهی باینگان این کالاها که بصورت مجاز و با فاکتور وارد شده بودند توقیف می شوند که مسافران و این خانواده های مهمان مجبور به برگشت به داخل شهر پاوه می شوند.

آقایان امیر حمزه رجب زاده و رضا طالبی پس از مراجعه به اتاق اصناف شهرستان علت این جلوگیری و عدم تردد را جویا شدند که برای آنها چنین صحنه ای تعجب آور بود و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

حمزه رجب زاده به خبرنگار سلام پاوه گفت:هدف از آمدن به شهرستان پاوه زیبا بودن و تعریف و تمجید از این شهر و مقاومت آن در دوران دفاع مقدس و توصیه دوستان و آشنایان برای دیدن از پاوه بود.

وی افزود:از طریق دوستانی که در این شهر بودند ما مشتاق شدیم که سفری به پاوه داشته باشیم که پس از سه روز تفریح و دیدن دوستان،تصمیم گرفتیم به همراه خانواده چند قلم کالا و وسائل خانگی از جمله یک دستگاه کولر گازی،ماشین ظرفشویی،اتو و تلویزیون ال سی دی خریداری کردیم و این کالاها را با فاکتور رسمی و مورد تایید واحد های صنفی  دارای پروانه کسب بودند،خریدیم.که در حین خروج از شهر توسط ماموران نیروی انتظامی منع شدیم که پس از نشان دادن فاکتور معتبر و اعلام اینکه این وسایل را برای احتیاج خود خرید کرده ایم مانع خروج ما شدند و ما هم جهت بررسی موضوع به صاجب مغازه و اتاق اصناف مراجعه کردیم.

رضا طالبی دیگر مسافر شهر پاوه گفت:این حرکت برای خود ما هم تعجب آور بود و به دوست وهمسفران خود اعلام کردم که اگر چنین منعی وجود داشته است می بایست صاحب مغازه در بازارچه مرزی به ما اعلام میکرد که ما وسایل را نخریم و بتوانیم راحت و بدون دغدغه از پاسگاه انتظامی عبور کنیم.

وی گفت:ما از امنیت و معرفت و مهمان نوازی مردم شهرستان پاوه نهایت لذت و استفاده را بردیم که در شهری که هم مرز با کشور عراق است با این امنیت بالا و بدون دغدغه(حتی برای ماشینها که بدون پارکینگ در خیابان پارک کرده بودیم)به کار و حرفه خود مشغولند.که درجای خود تفدیر و تشکر فروان از مردم و مسئولین خدمتگزار این شهر را دارد.اما متاسفانه در حین خروج به ما اعلام کردند که اجازه خروج از شهر را ندارید.که این حرکت بسیار برای ما ناراحت کننده بود.

یکی از فعالین و صاحب مغازه در بازارچه مرزی شماره ۲ پاوه که همراه این خانواده بود به خبرنگار سلام پاوه گفت:این دو خانواده ۵ سال پیش که به پاوه سفر کرده بودند پس از آشنایی دوباره جهت تفریح به پاوه تشریف آوردند،پس از تفریح و استفاده از نقاط دیدنی و بکر شهرستان پاوه و مردم آن لذت برده بودند،دوباره به پاوه سفر داشتند که پس از برگشت متاسفانه با اندکی وسایلی در پاسگاه شمشیر اجازه تردد و عبور را پیدا نکردند و دوباره به ما مراجعه کردند.

سید بهاء حسینی اعلام کرد:با توجه به ایام پایانی سال و ورود میهمانان و مسافران از تمامی مسئولین به ویژه مسئولین مربوطه در این رابطه استدعا داریم که نهایت همکاری و مساعدت را با مردم و بازاریان داشته باشند و حداقل مسافران با دلخوش از این شهر خارج شوند.

وی گفت:با توجه به موقعیت شهر پاوه و رکود بازار و نداشتن درآمد کافی از مسئولین انتظار داریم کالاهای مجاز وارداتی که دارای فاکتور معتبر و رسمی هستند و مهمانانی در این ایام در شهر پاوه اقدام به خرید میکنند اجازه خروج را دهند و به رونق بازار پاوه کمک کنند.

حسینی افزود:ما بازاریان بازارچه های مرزی پاوه امیدواریم برای ایام تعطیلات و ایام نوروز مسئولین نهایت همکاری را با ما داشته باشند چرا که همگان میدانند که تنها درآمد و کسب روزی حلال ما این مغازه و اندک وسایلی است که در این ایام به فروش میرسانیم.

گفتنی است  عدم خروج اقلام وارداتی مجاز ناشی از تجارت چمدانی و دارای فاکتور معتبر باعث شده است که بازاریان پاوه دچار مشکلات عدیده ای شوند و از لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی نباشند این درحالی است که تاکید مسئولان شهرستان بر ساکن شدن کالاهای وارداتی از مرز کوله بری شوشمی در سطح شهرستان پاوه می باشد که متاسفانه اجازه ندادن به خروج این کالاها در سه راهی باینگان باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای توسعه بازار و وضعیت اقتصادی مردم شده است که امیدواریم مسئولان دلسوز شهرستان پاوه در آستانه سال نو و حضور گردشگران و مسافران نوروزی در پاوه در این باره چاره اندیشی و تصمیم درستی بگیرند.

 

4 پاسخ برای “وقتی که کالای خریداری شده با فاکتور معتبر نمی تواند از شهر پاوه خارج شود!!!

  • ئه مین در تاریخ اسفند 14, 1395 گفت:

    چه واژه های آشنا و هم درد و خویشاوندی هستند این کلمات :
    .
    دره شعب ابی طالب
    .
    حصره غزه ( که نه چیزی وارد شود و نه چیزی خارج شود )
    .
    حصر پاوه در تمام دورانها و ادوار گذشته …
    .
    نان و رزق و روزی به قیمت خون به دست آوردن …
    .
    شعارهای عوام فریبانه مسئولین مربوطه ( در این زمینه در طی دهها سال که به بهبود معیشت و وضعیت مردم خواهد انجامید و زهی خیال باطل بود … )
    .
    سکوت معنادار مسئولین مربوطه در طی دهها سال دور و نزدیک
    .
    فقر و بیکاری پایان ناپذیر و رو به فزونی و عواقب شوم حاصل از این امر نامیمون در شهرستان
    .
    …ودر پایان این همه تبعیض و بی عدالتی در حق مردم انقلابی و مظلوم و ستمکشیده شهرستان پاوه در طی حکومت دولتمردان منصوب در دوران های دور و نزدیک گذشته

    و باز هم تداوم تداوم و تداوم این امر تا به ناکجا آباد

  • ناشناس در تاریخ اسفند 11, 1395 گفت:

    بارها و بارها وبارها امام جمعه محترم فرمودند این پاسگاه شمشیر رو بردارین تا مسافران بتونن از پاوه خرید کنن و با خودشون ببرند تا باعث رونق بازار بشه. . ولی انگار همه کررررر هستن . آهای با شمام.

  • مال سوخته در تاریخ اسفند 11, 1395 گفت:

    واقعا تا کى باید چوب انسان بودن و معرفت و ادب خودمون رو بخوریم!!!
    من یه مغازه دارم اما دچار افسردگى در بازار پاوه شدم
    تو رو خدا بذارید زندگیمون رو بکنیم
    تا کى بدبختى و بى مسیولیتى
    ما با جوانرود و بانه چه فرقى داریم آخه ؟
    مردم پاوه چرا هیچى نمیگین!!!
    مسئولان محترم واقعا کارى بکنید که شرمنده مردم نشین چون واقعا پاوه شهر باصفا و مردم پاک و سالمى داره.
    یا مرز رو کامل ببندین یا اینکه پاوه رو از این بن بست نجات بدین
    عاجزانه تقاضامندم حق پاوه و این مردم شریف رو پایمال نکنید

  • شهروند در تاریخ اسفند 11, 1395 گفت:

    خیلی جالبه از جوانرود تا کرمانشاه با تریلر جنس بار کن کسی نیست بگه کجا میری ، اما از پاوه یه خودکار بخری با خودت ببری طرف کرمانشاه باید برگردی خودکارو پس بدی چون از پاسگاه شمشیر نمی تونی ردش کنی ، خیلی خنده داره . این مصداق ضرب المثل «یه بام و دو هواست » چون همه اجناسی که تو جوانرود فروخته میشه از پاوه تامین میشه.