پ 30 فروردین 1403 ساعت 07:52

تاکید استاندار کرمانشاه بر برنامه ریزی برای مقابله با ریزگردها

تاکید استاندار کرمانشاه بر برنامه ریزی برای مقابله با ریزگردها

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه بر برنامه ریزی لازم برای مقابله با ریزگردها با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار تاکید کرد. به گزارش سلام پاوه و نقل از ایرنا:اسداله رازانی در جلسه کارگروه مدیریت بحران استان اعلام کرد:با توجه به فرا رسیدن ماه اسفند و نزدیکی شدن به فصل بهار که عمدتاً در […]

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه بر برنامه ریزی لازم برای مقابله با ریزگردها با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار تاکید کرد.

به گزارش سلام پاوه و نقل از ایرنا:اسداله رازانی در جلسه کارگروه مدیریت بحران استان اعلام کرد:با توجه به فرا رسیدن ماه اسفند و نزدیکی شدن به فصل بهار که عمدتاً در این ایام نسبت به دیگر ماه ها ریزگردها بیشتر استان را تحت تاثیر قرار می دهند لذا ضروری است که هر چه سریعتر برای اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با ریزگردها چاره اندیشی و برنامه ریزی شود.و باید بزودی جلسه کمیته مقابله با ریزگردها در استان تشکیل شود و در راستا تصمیمات و تهمیدات ویژه ای اتخاذ گردد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد:تمامی نقاط استان به ویژه مناطق غربی با مساله ریزگردها درگیر هستند و با توجه به اینکه ریزگردها در اسفند ماه و فصل بهار بیشتر استان را تحت تاثیر قرار می دهد لذا ضرورت دارد که به سرعت در این راستا چاره اندیشی و کارگروه مقابله با ریزگردها تشکیل شود و پیشرفت کار به صورت مستمر مورد برسی قرار گیرد.

رازانی در ادامه سخنان به حادثه پیش آمده برای ساختمان پلاسکو تهران اشاره کرد و گفت:چنانچه این ساختمان به سیستم هشدار دهنده و اطفای حریق مجهز بود خیلی راحت می شد این حادثه را کنترل کرد لذا اگر ساختمان هایی در استان وجود دارند که احتمال حادثه برای چنین ساختمان هایی می رود باید توسط دستگاه های ذیربط مورد شناسایی و به این جلسه جهت اتخاذ تصمیمات لازم معرفی شوند.

استاندار کرمانشاه گفت:چنین ساختمان هایی باید به سرعت به سیستم های هشدار دهنده و اطفای حریق و دیگر امکانات لازم مجهز شوند.و همچنین بر تجهیز امکانات آتش نشانی های سطح استان به امکانات جدید تاکید کرد و گفت:در این راستا با وزیر کشور موضوع را در میان خواهیم گذاشت اما ضروری است که دستگاه های ذیربط نیز در این زمینه جدیت و پیگیری داشته باشند.

رازانی همچنین با اشاره به بافت فرسوده شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان ها گفت:دستگاه های مسئول موظف هستند مکان هایی که در بافت فرسوده قرار دارند و احتمال رخ دادن حادثه برای آنها در اثر سیلاب و بارندگی های شدید می رود، به سرعت شناسایی کنند و با ارایه راهکار به این جلسه گزارش نمایند.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله سریع با آتش سوزیهایی که در جنگل ها مراتع و مزارع استان رخ می دهد، تاکید کرد.

یک پاسخ برای “تاکید استاندار کرمانشاه بر برنامه ریزی برای مقابله با ریزگردها

  • ناشناس در تاریخ اسفند 4, 1395 گفت:

    سلام. آقای استاندار امیدوارم حرف مارا بشنوید. سدی که بر روی رودخانه سیروان بستین در آینده ای نه چندان دور باعث بروز گرد و خاک در منطقه خواهد شد. زیرا رود سیروان به دریاچه دربندیخان عراق میریزد.که بستن سد بر روی این رود موجب خشکی و در نهایت ایجا بیابان در عراق خواهد شد که بعدها با کوچکترین بادی دودش به چشم خودمان خواهد رفت