ج 31 فروردین 1403 ساعت 05:10

عوامل مخاطره آمیز در بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد کاهش می یابد

عوامل مخاطره آمیز در بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد کاهش می یابد

به گزارش سلام پاوه : فرمانده انتظامی استان از انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک با اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: یکی از اهداف این تفاهم نامه، همکاری در جهت کاهش عوامل مخاطره آمیز در بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد است. به گزارش سلام پاوه و به نقل […]

به گزارش سلام پاوه : فرمانده انتظامی استان از انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک با اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: یکی از اهداف این تفاهم نامه، همکاری در جهت کاهش عوامل مخاطره آمیز در بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “منوچهر امان اللهی” در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه های تعاملات اجتماعی، مشارکت عمومی و آموزش همگانی میان فرماندهی نیروی انتظامی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهار کرد: کمیته امداد، میراث گرانبهای امام خمینی (ره) است و از آنجا که خانواده های بی بضاعت را تحت پوشش قرار می دهد، از اجر معنوی بالایی برخوردار خواهد شد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی بیش از سایر دستگاه ها، شاهد بروز معضلات و آسیب های اجتماعی است که متأسفانه با مسئله فقر و بیکاری ارتباط تنگاتنگی دارد و این مسئله برای نیروی انتظامی دردآور است.

مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه برقراری امنیت یک مطالبه عمومی و بحق است، یادآور شد: عدم تناسب میان امکانات و وضع موجود و بسیاری شاخص های دیگر که بروز آسیب های اجتماعی را موجب می شود، با اقدام سریع قابل رفع نیست و نیازمند گذر زمان و همت همه مسئولان است.

سردار امان اللهی گفت: تلاش نیروی انتظامی بر این است که در حد تشخیص و توان و ظرفیت های خود بتواند اقدامات بیشتر و بهتری انجام دهد اما بدون همدلی سایر مسئولان، نمی توانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی، همراهی اقشار مختلف ضروری است، افزود: اگر امور خیرخواهانه و عام المنفعه در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی قرار گیرد، قطعاً بخشی از معضلات استان مرتفع خواهد شد.

سردار امان اللهی همکاری در زمینه ارتقای دانش و مهارت های گروه های هدف شامل مددجویان، کارکنان و خانواده های آنان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همکاری در جهت کاهش عوامل مخاطره آمیز تهدید کننده در بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد را از اهداف انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح خدمات مردم یاری در هفته ناجا، برگزاری کارگاه های آموزشی برای گروه های هدف و ارائه خدمات مشاوره ای رایگان و همچنین برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی برای مشاوران و مددکاران از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی از مرزی ترین نقطه استان تا عمق مرکز استان، امنیت برقرار است و بهترین و شریف ترین بندگان خدا در این حوزه پای کار هستند.

“حسین خدرویسی” افزود: به عنوان یک کارشناس عرصه سیاسی، اجتماعی و امنیتی اعتقاد دارم عملکرد مدیریتی فرمانده انتظامی استان از مقبولیت و وجاهت قابل قبولی برخوردار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیت حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یعنی نهاد مقدس کمیته امداد، متعلق به نیروی انتظامی است و همواره از حمایت های این نیرو برخوردار بوده ایم.

وی در پایان گفت: در حوزه های اجتماعی و پیشگیرانه ارتباط بسیار خوبی میان معاونت فرهنگی کمیته امداد و معاونت اجتماعی انتظامی استان برقرار است و در جلسات مشاوره ای، کانون های فرهنگی- تربیتی و … از نگاه علمی و کارشناسانه کارکنان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بهره برده ایم.