ج 31 فروردین 1403 ساعت 13:27

کیسه های پارچه ای در نانوایی های کرمانشاه برای نگهداری نان عرضه می شود

کیسه های پارچه ای در نانوایی های کرمانشاه برای نگهداری نان عرضه می شود

به گزارش سلام پاوه:اداره کل محیط زیست کرمانشاه با شرکت غله و خدمات بازرگانی در راستای توزیع کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی در نانوایی های استان به منظور حفظ محیط زیست و نگهداری با کیفیت نان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:مدیرکل حفاظت […]

به گزارش سلام پاوه:اداره کل محیط زیست کرمانشاه با شرکت غله و خدمات بازرگانی در راستای توزیع کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی در نانوایی های استان به منظور حفظ محیط زیست و نگهداری با کیفیت نان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه روز یکشنبه در جلسه ای که به همین منظور در سرسرای اداره کل محیط زیست برگزار شد، گفت: کیسه های پلاستیکی ۵۰۰ سال زمان می برد که در طبیعت تجزیه شود در حالی که کیسه های پارچه ای که از نخ طبیعی بدون مواد نفتی و پلاستیکی و شیمیایی تولید شده اند به راحتی در طبیعت قابل تجزیه اند و مطابق با استانداردهای محیط زیست هستند.

غلامحسین کاظمی،یکی از مزیت های مهم این کیسه ها را استفاده چند بار از آنها عنوان کرد و گفت: استفاده از کیسه های نایلونی در نانوانی ها به دلیل داغ بودن نان ممکن است منجر به بروز برخی از بیماری ها و مضررات برای فرد مصرف کننده شود ولی کیسه های نخی دیگر این مشکلات را ندارند.

وی علت شروع توزیع این نوع کیسه های پارچه ای در نانوانی های استان را به دلیل گستردگی ارتباط مردم با نانوایی ها دانست و اظهار داشت: تقریبا همه مردم برای تهیه نان به نانوایی ها مراجعه می کنند و نانوایی ها بهترین مکان برای توزیع و ترویج استفاده از کیسه های نخی و پارچه ای هستند.

کاظمی بر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم و مسئولان برای حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: محیط زیست محیط زندگی ما است و اگر آلوده شود بهداشت همه به خطر می افتد پس همه باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان های کرمانشاه و ایلام نیز بر استفاده از کیسه های نخی تاکید کرد و گفت: کیسه های نایلونی که از مواد شیمایی نفتی تهیه شده علاوه بر دیر تجزیه شدن، بازیافت آنها هم به سختی صورت می گیرد.

مظفر رحیمی از هر نوع طرح، ایده و نوآوری که به موجب آن استفاده از کیسه های پلاستیکی حذف و به جای آن طرحی نو سازگار با طبیعت و بهداشت جایگزین شود، استقبال و حمایت کرد.

بیش از ۲ هزار نانوایی در سطح استان کرمانشاه به مردم خدمت‌ رسانی می‌کنند.