س 04 اردیبهشت 1403 ساعت 21:05

افتتاحیه استانی چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در پاوه برگزار شد/تصاویر

افتتاحیه استانی چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در پاوه برگزار شد/تصاویر

به گزارش سلام پاوه:افتتاحیه استانی چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد باحضور امام جمعه پاوه، معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، رئیس اداره تکنولوژی اداره کل، معاونت فرماندار پاوه، شهردار و اعضای شورای شهر، روسا و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش پاوه، باینگان، نوسود، جوانرود و ثلاث باباجانی و جمعی از فرهنگیان […]

به گزارش سلام پاوه:افتتاحیه استانی چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد باحضور امام جمعه پاوه، معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، رئیس اداره تکنولوژی اداره کل، معاونت فرماندار پاوه، شهردار و اعضای شورای شهر، روسا و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش پاوه، باینگان، نوسود، جوانرود و ثلاث باباجانی و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :امام جمعه پاوه در این مراسم با بیان اینکه عصر ما عصر انقلاب دانش و علوم است، در سخنانی گفت: در این عصر اگر با تکنولوژی های روز همراهی کنیم بدون بصیرت و آگاهی هیچ گاه به مقصد نخواهیم رسید و اگر کنارهم بکشیم از کاروان عق می مانیم، پس باید با برنامه و آگاهی لازم از فناوری های جدید بهره بگیریم.

ماموستا ملا قادر قادری تاثیرات فیلم یک دقیقه ای را از ساعت ها سخنرانی بیشتر عنوان کرد و افزود: در گذشته وسیله تعلیم و تربیت زبان و قلم بوده است، اما امروزه زبان و قلم عقب مانده و تصویر، ماهواره و سایتها نقش خود را ایفا می کنند، لذا لازم است از کاروان عقب نمانیم و از آن برای اصلاح و افزایش بصیرت و آگاهی جامعه استفاده کنیم.

وی هنر را یکی از موارد مهم در آیات و احادیث عنوان کرد و گفت:خداوند کارهای مهم خود را از طریق تصویر و جسم به مردم ارائه می دهد و از این بابت خود را تحسین می کند، هچنین در قرآن کریم می فرماید: خداوند شما کسی است که همه چیز را منظم و هنرمندانه خلق کرده است، شب را با ستارگان و ماه و روز را با خورشید زینت داده است؛همه اینها توجه خداوند تبارک و تعالی را به هنر نشان می دهد.

ماموستا قادری افزود:هنر از صدای زیبا هنگام تلاوت قرآن گرفته تا بقیه کارها، در رشد انسان موثر است و  اسلام در حقیقت آیین نظم و جمال است. شاید ما در معرفی آن ضعیف عمل کرده باشیم اما قرآن کریم و احادیث مملو از این نکات است، که باید به آنها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه انسان در هر پست و مقامی بدون مشکل نیست،اظهار کرد:براساس آیات قرآن کریم زندگی انسان ها پر از زحمت و مشقت است و در نتیجه نیازمند آرامش هستند، همچنین حضرت علی نیز می فرماید قلب ها را با کارها و برنامه های خودتان آرامش دهید، پس ما نیازمند هنر برای آرامش انسان ها هستیم.

ماموستا قادری فیلم ها و برنامه های تصویری هدفمندی را که عاری از افراط، تفریط و ابتذال است و با هدف اصلاح، آرامش، بیداری و بصیرت انسان ها تهیه می شود را ارزشمند توصیف نمود و آن را مورد نیاز جامعه عنوان کرد.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه من نیز به رسانه ها علاقمند بوده و بعضی از فیلم ها را نگاه می کنم، در خاتمه تصریح نمود: ما باید فیلم رشدی را نگاه کنیم که غافلان را بیدار و به بیداران بصیرت دهد. اگر واقعا این فیلم ها هدفمند باشد و هدف آنها اصلاح دانش آموزان و دوری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی باشد بسیار ارزشمند است و من به عنوان یک طلبه از سازندگان آن ها کمال تقدیر و تشکر را دارم.

معاونت آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز جشنواره فیلم رشد را یکی از عظیم ترین جشنواره های کشور عنوان کرد که طی مدت فعالیت خود توانسته است در مسیر رسالت اصلی خود که همانا انتقال مفاهیم عالی تعلیم و تربیت به دانش آموزان است، گامی موثر بردارد.

دکتر بالاگبری با بیان اینکه در اسناد تحول آموزش و پرورش برای استفاده از برنامه فیلم تاکید شده، افزود: با اجرایی شدن اسناد تحول آموزش و پرورش و سند برنامه ملی درسی، این اسناد بر استفاده از رسانه های گوناگون به خصوص رسانه تاثیرگذار فیلم تاکید ویژه ای نموده اند، که در این میان جشنواره فیلم رشد وضعیت بسیار ارزشمندی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت:تربیت دانش آموزان خلاق و متفکر در گرو بهره مندی شایسته از ظرفیت ها و قابلیت های رسانه ای است که هر کدام در امر آموزش و شکل گیری شخصیت دانش آموزان نقش ارزشمندی را ایفا نموده است. در این میان فیلم به عنوان یکی از جذاب ترین رسانه های تاثیرگذار جایگاه ویژه ای را در آموزش و پرورش رسمی و غیر رسمی بر عهده دارد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن بیان تاریخچه ای از فیلم رشد به برگزاری افتتاحیه استانی این جشنواره در چهل و ششمین دوره آن در پاوه اشاره کرد و شناسایی و انتخاب فیلم های علمی – آموزشی از سراسر جهان را از اهداف آن برشمرد.

وی بهره گیری از توانمندی های صنعت سینما در آموزش و پرورش و نقش آن در یاددهی – یادگیری، تاثیرات جشنواره بر کودکان، ارتقاء فیلم های آموزشی و تربیتی در سطح کشور و تشویق به ساخت فیلم های آموزشی و تربیتی، آگاهی از تحولات و نوآوری های جهان، توسعه فرهنگ بکارگیری فیلم آموزشی در فرایند برنامه درسی را از دیگر از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

دکتر بالاگبری در خاتمه افزود:جشنواره بین المللی فیلم رشد با فراهم نمودن امکان تبادل فرهنگی و هنری بین کشورهای مختلف جهان با ایران اسلامی شامل ۸۲۰ فیلم ایرانی و ۲۲۴ فیلم خارجی است که به مدت ۵ روز در سراسر کشور برای دانش آموزان به نمایش گذاشته می شود.

معاون فرماندار پاوه نیز با بیان اینکه سن آسیب های اجتماعی پایین آمده است در سخنان کوتاهی ابراز امیدواری نمود که بصورت عملی و کاربردی بتوانیم نتایج و بازخورد این جشنواره را در دانش آموزان و اولیاء آنها ببینیم.

سیدنجیب میرانی همچنین یادآوری نمود که برای دست یابی به نتایج بهتر از این جشنواره باید بستر لازم از استفاده این فیلم ها در مدارس فراهم شود و امکانات مورد نیاز برای نمایش این فیلم ها بصورت عادلانه در سطح مدارس توزیع شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه نیز ضمن تقدیر و خیرمقدم از حضور مهمانان، در ابتدای مراسم گفت: همه ما اذعان داریم که جهد و جهاد گذشته باعث شده تا امروز تکیه گاه مناسبی داشته باشیم و گذشته را به عنوان چراغ راه آینده خود داریم.

مختار برزگرفرد با بیان اینکه داستان دست به دست شدن مشعل نور و دانش و سیر تعلیم و تربیت در منطقه اورامانات زیبا و پرنور بوده اما همچون طبیعت بکر آن در گذر زمان مستور است، به تاریخچه آموزش و پرورش در اورامانات پرداخت و اظهار کرد: از سال ۱۲۸۰ در شهرستان پاوه مکتب خانه داشته ایم و اولین مدرسه به سبک جدید نیز در سال ۱۳۰۵ به اسم شاهپور ساخته شد که بعدا به نام سعدی تغییر نام یافت. همچنین تا سال ۱۳۱۰ از مجموع ۲۹ مدرسه استان تعداد سه مدرسه در منطقه اورامانات دایر بوده است.مختار برزگر فرد

وی گفت:دنیای امروز دوران عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات و موج سوم است و به قول مجریان جشنواره فیلم رشد امروز روز دانش است در آینه تصویر، که براساس تحقیقات مهمترین دستاورد آن را در تغییر جهان بینی دانش آموزان دانسته اند.

مدیر آموزش و پرورش پاوه با بیان اینکه ۷۵ درصد یادگیری ها از طریق تصویر محقق می شود، اظهار کرد: یادگیری دانش آموزان یعنی مفاهیم در قالب تصویر و بر این اساس فیلم رشد زمان یادگیری را کاهش داده، کارایی معلم را افزایش و ادراک و مباحثه دانش آموزان را ارتقاء می دهد و برهمین اساس است که یکی از جلوه های هنر آموزش تصویر و فیلم است.

مختار برزگرفرد شهرستان پاوه را میزبان افتتاح استانی چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد عنوان کرد و در خاتمه افزود: این جشنواره تا ۵ اسفند در مدارس شهرستان با اولویت مدارس روستایی ادامه دارد و امیدواریم در پایان بتوانیم جهان بینی ذهنی دانش آموزان را به جهان بینی تصویری تغییر دهیم.

گفتنی است در انتهای مراسم فیلم نفس از مجموعه فیلم های جشنواره بین المللی فیلم رشد در سالن به نمایش گذاشته شد که مورد توجه حضار قرار گرفت. همچنین در ابتدای مراسم فریدون طاهرپور معاونت پشتیبانی اداره آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت نمود و در بخش دیگری از مراسم سیدرحمان محمودی دو قطعه شعر از اشعار خود را به زیبایی هرچه تمام تر ارائه نمود که با تشویق حضار همراه گردید.

گزارش : میلاد یوسفی روابط عمومی آموزش و پرورش

مختار برزگر فرد

5 پاسخ برای “افتتاحیه استانی چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در پاوه برگزار شد/تصاویر

  • همکار در تاریخ اسفند 2, 1395 گفت:

    سلام ببخشید چند کشور دراین جشن بین اللمللی شرکت داشتند!همه قیافهای تکراری

  • شورش در تاریخ اسفند 1, 1395 گفت:

    باعرض سلام خدمت مدیر دلسوز آموزش وپرورش .می بایست برای افتتاح فیلم رشد از کسانی که ازسینما و هنر آگاهی داشتند دعوت میکرد نه کسانی که از هنری چیزی بلد نیستند ودارند برای انتخابات شورا خودنمایی میکنند دعوت شده اند.

  • ناشناس در تاریخ اسفند 1, 1395 گفت:

    آیا انجمن های تشکیل شده مدارس شایستگی آن را نداشتند در این همایش شرکت کنند فقط کار انجمن هاجمع آوری کمکهای مردمی می باشد

    • انجمن در تاریخ اسفند 2, 1395 گفت:

      اتفاقا انجمن مرکزی اولیا و مربیان که ۱۲ نفرند همگی دعوت و در عکس ها هم هستند .

  • کاروان در تاریخ بهمن 30, 1395 گفت:

    میشه بفرمایید کامران سعدالهی اونجا چکار میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟