پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:14

عیدانه مسوولان به مردم پاوه؛ رفع مشکلات کم آبی تا عید نوروز

عیدانه مسوولان به مردم پاوه؛ رفع مشکلات کم آبی تا عید نوروز

به گزارش سلام پاوه : در جدول میزان بارش ها در طول سال پاوه در صدر قرار دارد، برف و باران آن مثال زدنی و بی نظیر است و کمتر کسی فکر می کند این شهر پرآب با رودخانه های خروشانی مانند سیروان در درون خود، رنج کم آبی را تحمل می کند. به گزارش […]

به گزارش سلام پاوه : در جدول میزان بارش ها در طول سال پاوه در صدر قرار دارد، برف و باران آن مثال زدنی و بی نظیر است و کمتر کسی فکر می کند این شهر پرآب با رودخانه های خروشانی مانند سیروان در درون خود، رنج کم آبی را تحمل می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ کمبود آب در شهر پاوه که در سال های قبل هم البته در فصول گرم وجود داشت امروز به شرایط حادتری رسیده و مردم این شهر برخی از روزها و شب ها، آب ندارند و شاید این کمبودها را به نبود مدیریت درست در سال های گذشته و استفاده صحیح از منابع فراوانی که در آن سال ها وجود داشت، مرتبط دانست.

پاوه شهری با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت محصور در میان کوه ها، دره ها و باغ ها، شهری پلکانی و زیبا که زمستان های پربارش و سرد و تابستان های خُنکی دارد.

کوه شاهو که هرساله از برف پوشیده می شود، پاوه را در آغوش خود گرفته و سیروان خروشان نیز چند کیلومتر آن طرفتر از کنارش رد می شود، بیشترین میزان بارندگی های مدیترانه ای را به خود اختصاص می دهد اما ساکنانش چند سالی است که از کم آبی رنج می برند.

برخی از شهروندان پاوه ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گویند که در برخی از ساعات روز و شب آب قطع می شود و این مساله دارد به یک موضوع عادی در پاوه تبدیل می شود.

آنها معتقدند در شهری که بیشترین میزان بارش ها را دارد کم آبی باور نکردنی است و انتظار می رود بر روی منابع آبی شهرستان پاوه مدیریت صحیحی صورت گیرد تا شهروندان با کم آبی مواجه نشوند.

از چند سال قبل قرار شده که آب مورد نیاز این شهر از طریق ‘هانی کوان’ یکی از چشمه های اطراف شهر پاوه، تامین شود اما با وجود گذشت سال ها، این وعده هنوز محقق نشده است.

از سوی دیگر علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه که ۲۶ مرداد ۹۵به این سمت منصوب شده می گوید: با جدیت در حال رفع مشکلات آب شهر پاوه است.

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در سفر به پاوه از رفع بسیاری از مشکلات شهرستان پاوه از جمله کمبود آب شرب آن خبر داد و گفت: پروژه تأمین آب شرب پاوه با سرعت بیشتری دنبال و پیگیری خواهد شد.

از سوی دیگر ماموستا مُلا قادر قادری امام جمعه پاوه نیز بارها موضوع کمبود آب این شهر را به مسوولان گوشزد کرده و در اظهارنظری جدید تاکید کرده که مشکل آب شرب پاوه باید هرچه سریعتر حل شود.

او با اشاره به اینکه با بحران کم آبی مواجه هستیم، هجمه به مدیر آب و فاضلاب پاوه را نیز بی معنی دانسته و گفته ۶ سال است قول انتقال آب ‘هانی کوان’ به پاوه را داده اند، اما هنوز خبری از آن نیست.

**رفع مشکل تا عید نوروز

اما فرماندار پاوه به منظور تشریح دستاوردهای دولت در این شهرستان به دفتر ایرنا کرمانشاه آمد و در ارتباط با مشکل کم آبی این شهر گفت: آب چشمه هانی کوان تا عید نوروز به مدار آب شرب شهری پاوه تزریق می شود.

به گفته پرویز ایده پور، آب هانی کوان (چشمه ای پرآب در نزدیکی شهر پاوه) با اعتباری نزدیک به ۲۳۰ میلیارد ریال و ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی برای تامین آب شرب شهر پاوه تا عید نوروز ۹۶ به مدار آبی این شهر منتقل و مشکل قطعی هشت ساعت در روز این شهر برطرف می شود.

او با بیان اینکه هم اکنون آب شرب و مصرفی پاوه از سراب هولی و ۲ حلقه چاه تامین می شود، گفت: برای تامین آب شرب شهر پاوه به ۱۲۰ لیتر در ثانیه آب نیاز است در حالی که اکنون آب این مقدار ۵۰ لیتر در ثانیه است و با انتقال آب هانی کوان این کمبود به طور کامل حل خواهد شد.

**کم آبی در پاوه یک واقعیت است

اما برای پی بردن به مشکلات حوزه آب شهر پاوه به صورت تخصصی و از دستگاه متولی این بخش به سراغ مدیرعامل شرکت آب و فاضلا استان کرمانشاه رفتیم تا دلایل کم آبی در شهر پر از آب پاوه را جویا شویم.

علیرضا تخت شاهی در ابتدای این گفت و گو گفت: متاسفانه ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺎ ﺧﯿﻞ ﺗﻤﺎﺱ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ پاوه ای در خصوص قطع آب ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺑﻮﺩﯾﻢ، که علت آن کاهش منابع آب زیرزمینی و افت چاه ها و سراب هولی باعث گردید که در امر توزیع آب اختلال ایجاد شود که به دنبال آن همکاران ما در ستاد شرکت و امور آب و فاضلاب شهر پاوه درصدد رفع مشکل هستند.

وی افزود: ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﭘﯿﮕﯿﺮﯼ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﻭ ﺍﻃﻼﻉ ﺍﺯ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﻣﻮﺟﻮﺩ، ﺗﻮﺟﯿﻬﺎﺕ ﻻﺯﻡ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﺨﺎﻃﺒﯿﻦ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ اما ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﭘﺎﻭﻩ ﺍﯼ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﯾﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻓﻌﻠﯽ ﭘﺎﻭﻩ ﺑﺎ ﮐﻤﺒﻮﺩ ﺷﺪﯾﺪ ﺁﺏ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﺘﻮﺍﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﮐﺘﻤﺎﻥ ﻧﻤﻮﺩ، ﺍﯾﻦ ﮐﻤﺒﻮﺩ ﻧﯿﺰ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﺳﻌﻪ ﺻﺪﺭ ﻭ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺁﺏ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﻭ ﻣﻤﮑﻦ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ.

او با توصیف اینکه وﺿﻌﯿﺖ ﺁﺏ ﭘﺎﻭﻩ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺑﺨﺶ ﻧﯿﺴﺖ، گفت: ﺩﺑﯽ ﺧﺮﻭﺟﯽ ﺁﺏ ﺍﺯ ﭼﺎﻩ ﻫﺎﯼ ﭘﺎﻭﻩ ﺩﺭ ﻗﯿﺎﺱ ﺑﺎ ﺁﺑﺎﻥ ماه (ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺎﻩ ﻗﺒﻞ‏) ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻄﻮﺭﯾﮑﻪ ﺩﺭ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺁﻣﺪﻩ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺁﺑﺎﻥ ﻣﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﺟﺎﺭﯼ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻓﻌﻠﯽ ﺑﻪ ۴۵ ﺩﺭﺻﺪ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

او گفت: ﻫﻤﯿﻦ امر ﻧﯿﺰ ﺳﺒﺐ شده ﺗﺎ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺁﺏ ﻭ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﺷﻬﺮﯼ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ اعمال محدویت در توزیع آب و همچنین تعدیل فشار شبکه را بنماید، ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺎﻋﺖ ۲۰ ‏( ۸ ﺷﺐ ‏) ﺗﺎ پنج ﺻﺒﺢ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﻣﺸﺘﺮﮐان ﻗﻄﻊ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﺍﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺳﻄﺢ ﺷﻬﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﭘﻮﺷﺶ ﺩﻫﻨﺪ ﺍﻣﺎ کنون ﺍﯾﻦ شرایط ﺟﻮﺍﺏ ﻧﻤﯽ دهد، ﺑﻄﻮﺭﯾﮑﻪ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﻤﺘﺮﯼ ﺑﻪ ﺍﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺳﺒﺐ ﻗﻄﻌﯽ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﻣﻮﻋﺪ ﻣﻘﺮﺭ ﺁﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺗﺼﻮﺭ ﻋﻤﻮﻡ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺏ ﻭ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﻘﺸﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﺍﺭﺩ.

وی اظهار کرد که ﺑﻪ ﻫﺮﺣﺎﻝ در روزهای ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺭﻭﯾﻪ ﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ شده ﻭ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﺗﻮﺍﻧﺴته ایم ﺣﺪﻭﺩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﺍﺕ ﺭﺍ ﺟﻮﺍﺑﮕﻮ ﺑﺎﺷیم، ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺭﺍ نیز به ﻨﺤﻮ مطلوب ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ کردیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در ادامه گفت: سال گذشته ﺩﺭ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﯾﺎﻡ ﺳﺮﺍﺏ ﻫﻮﻟﯽ ۱۲۰ ﻟﯿﺘﺮ ﺁﺏ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﻻﻥ ﺣﺘﯽ ﺑﺎ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩﻥ ﭼﺸﻤﻪ ﭘﺎﺋﯿﻦ ﺩﺳﺖ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ۳۰ ﻟﯿﺘﺮ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ، ﺍﯾﻦ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺍﻓﺖ قابل توجه است، ﺑﻪ ﻫﺮﺣﺎﻝ ﺑﺎ ﺩﻋﻮﺕ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭ، ﺩﻓﺘﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ، ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭ ﻭ آقای ﻣﺤﯽ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺯﺍﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺷﻬﺮ ﺑﻪ ﻧﯿﺎﺑﺖ ﺍﺯ ﻋﻤﻮﻡ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﮔﺰﺍﺭﺷﯽ از وضعیت موجود و مقدار آب که ذخیره می شود ارایه گردید.

تخت شاهی افزود: اما ﺩﺭ ﺍﺫﻫﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺩﻻﯾﻞ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺧﺮﺍﺑﯽ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﭘﻤﭙﺎﮊ ﺁﺏ ﻭ ﯾﺎ ﺑﺪﻫﯽ ﺁﺏ ﻭ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﺑﻪ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﺑﺮﻕ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺒﻊ ﺁﻥ ﻗﻄﻌﯽ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺑﺮﻕ بوده که ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻭﺟﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﺍﻣﺮﯼ صحت ﻧﺪﺍﺭﺩ.

او گفت: ﻣﻨﺒﻊ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﺷﺪﻩ ﺁﺏ ﭼﺎﻩ ﻫﺎﯼ بیدمیری، ﺳﺮﺍﺏ ﻫﻮﻟﯽ، ﺑﻨﺪﺭﻩ ﻭ ﺳﺮﮐﺮﺍﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﺁﺏ ﺷﻬﺮ ﺭﺍ ﻣﯽ ﭘﻮﺷﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ امور ﺁﺏ ﻭ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﭘﺎﻭﻩ ﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻓﻘﻂ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ۱۰ ﺗﺎ ۱۲ ﺳﺎﻋﺖ ﺁﺏ ﺷﺮﺏ ﻣﺸﺘﺮﮐان ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪ.

وی یادآور شد که ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﺁﺏ ﺷﻬﺮ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺁﺏ ﻭ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﺷﻬﺮﯼ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ که ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﺸﺘﺮﮐاﻦ ﭘﺎﻭﻩ ﺣﺪﻭﺩ ۲ هزار و ۳۰۰ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺑﻮﺩﻩ و ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺳﺮﺍﺏ ﻫﻮﻟﯽ ﻭ ۲ ﭼﺎﻩ بیدمیری ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ، ﺳﺎﻝ ۸۳ مشترکان ﺑﻪ چهار هزار و ۳۰۰ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺟﻮﺍﺑﮕﻮ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﭼﺎﻩ ‘ﺳﺮﮐﺮﺍﻥ’ ﻭ ‘ﺑﻨﺪﺭﻩ’ ﺑﻪ ﻣﺪﺍﺭ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﮔﺮﺩﯾﺪ.

وی در ادامه گفت: ﺳﺎﻝ ۹۳ ﺗﺎ ۹۵ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﺸﺘﺮﮐاﻦ ﺑﻪ ۹هزار و ۳۰۰ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺭﺷﺪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭ ﻣﻨﺒﻊ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺑﻪ ﺁﺏ ﻓﻌﻠﯽ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻧﺸﺪﻩ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﻫﺎ ﻣﻘﺮﺭ شﺪﻩ آﺏ ﻫﺎﻧﯽ ﮐﻮﺍﻥ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﮐﺴﺮﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﻮﺷﺶ ﺩﻫﺪ که توسط همکاران شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در دست پیگیری است ﻭ ﺍﯾﻦ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﺍﺧﯿﺮ ﻧﺘﻮﺍﻧسته ﺟﻮﺍﺑﮕﻮﯼ ﻧﯿﺎﺯ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﺑﺎﺷﺪ.

مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه در ادامه گفت: ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﻣﺪﯾﺮ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﺳﺨﺖ ﮐﻮﺵ ﺁﺏ ﻭ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﺷﻬﺮﯼ ﭘﺎﻭﻩ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪ ﺩﯾﮕﺮی ﺍﺯ ﮐﻤﺒﻮﺩ ﺁﺏ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﻀﻄﺮﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺍﯾﻦ ﺭﻭﯾﻪ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺑاﻠﻘﻮﻩ ﻣﻮﺟﻮﺩ، ﺭﻭﻧﺪ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﯾﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﮐﺎﻫﺶ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭ ﺑﺎﺷﺪ.

تخت شاهی اظهار ﺍﻣﯿﺪواری کرد که ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﺳﻌﻪ ﺻﺪﺭ ﺑﻪ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺭﺍیه ﺷﺪﻩ ﺍﻫﺘﻤﺎﻡ بورزند ﺗﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺘﻮﺍﻧﯿﻢ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺳﭙﺮﯼ ﻧﻤﺎﺋﯿﻢ.

** با جدیت به دنبال تامین آب شهر پاوه هستیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در ادامه این گفت و گو به تشریح وضعیت منابع آب پاوه و کمبود آب در این شهر پرداخت و گفت: پاوه با جمعیتی حدود ۳۰ هزار نفر و ۹ هزار و ۳۰۰ مشترک آب دارد و آب مورد نیاز این شهر از ۲ حلقه چاه در منطقه بیدمیری، یک حلقه چاه در منطقه سرکران، یک حلقه چاه در منطقه بندره و سراب هولی تامین می شود.

تخت شاهی اظهار کرد که دبی (حجم آب جابجاشده از یک مقطع مشخص ) این چاه ها با توجه به وضعیت نزولات جوی متغییر بوده که با عنایت به نیاز آبی شهر پاوه که حداقل ۱۱۰ لیتر است در بعضی از فصول سال با کمبود شدید آب و بالطبع قطع آب طولانی مدت مشترکان مواجه می باشد که شرکت آب و فاضلاب برای استفاده حداکثری از منابع تولید آب اقدام های انجام داده است.

او تعویض الکتروپمپ های شناور تمام چاه ها، بازسازی حوضچه پایین دست سراب هولی به منظور استفاده حداکثری از آب های جاری شده در محل مذکور، انجام مدیریت فشار در شبکه توزیع با نصب شیرفشار شکن در نقاطی از شبکه برای تعدیل و کاهش فشار به منظور کاهش حوادث و اتفاقات و بالطبع کاهش هدر رفت، توزیع عادلانه آب موجود بین مشترکان با اطلاع رسانی قبلی را از جمله این اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه تامین آب مورد نیاز شهر پاوه از طریق شرکت آب منطقه ای کرمانشاه تامین می شود گفت: فعالیت هایی از جمله اقدامات کوتاه مدت برای گذر از بحران کم آبی در سال ۹۶ مانند، ضرورت احداث مخرن سه هزار متر مکعبی برای زون میانی، حفاری یک حلقه چاه در منطقه بیدمیری و هر دشت آبی نزدیک به تاسیسات و خطوط انتقال موجود باید انجام شود.

او به اقدام های بلند مدت در جهت رفع مشکل کم آبی شهر پاوه نیز اشاره کرد و افزود: تسریع در انتقال آب چشمه هانی کوان و احداث تصفیه خانه آب برای شهر پاوه و ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی جهت زون مرتفع نیز به عنوان اقدام های بلندمدت در این شهر باید انجام شود.

وی اظهار کرد: در مجموع با توجه به توضیحات ارایه شده و نظر به اینکه شرکت آب و فاضلاب مسوولیت توزیع آب را دارد و هم اکنون نیز با توجه به کاهش شدید منابع موجود چاره ای غیر از مدیریت بر توزیع مقدار آبی که در دست دارد نخواهد داشت از همه شهروندان پاوه درخواست می شود در مصرف آب توجه ویژه ای داشته باشند که با مدیریت بر مصرف آب و صرفه جویی این امکان وجود دارد که از این بحران عبور کنیم.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در حدود ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در جوار مرز عراق واقع شده است.

خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی.

7 پاسخ برای “عیدانه مسوولان به مردم پاوه؛ رفع مشکلات کم آبی تا عید نوروز

  • ژینگه در تاریخ بهمن 28, 1395 گفت:

    باسلام ….آ دم خیلی جلو خودشو میگیره که مودبانه حرف بزنه اما کاسه صبرمان داره لیریز میشود …متاسفم برای همه مدیران بی تدبیر ای شهر

  • شاهو در تاریخ بهمن 25, 1395 گفت:

    کاش با شرگت مخابرات هم جلسه ای میذاشتن تا وظعیت شبکه تلفن همرا واینترنت وهزینه های گذاف همراه اول مورد سئوال قرار میدادند تا مدیر عامل شرکت مخابرات هم نیز وعده وعیدهای میداد تا مردم دق کش نشن

  • ناشناس در تاریخ بهمن 25, 1395 گفت:

    شتر در خواب بیند پنبه دانه.هرکی از راه میاد کمی خودشیرینی میکنه وعده الکی میده میشه ادم خوبه و میره وقت عمل که میرسه کلا مسولین مثل مهره های شطرنج عوض میشن باز روز از نو

  • ناشناس در تاریخ بهمن 24, 1395 گفت:

    کاش این همه باشعور مردم بازی نکنند اب پیشکش !!.تصفیه خانه ای که در نظراست درتپه خشتان جهت تصفیه این اب ساخته شود مگر چند درصد پیشرفت فیزیکی داشته تا یکی دوماه اینده به بهر برداری برسد؟برفرض محال این تصفیه خانه باسرعت نورتکمیل شود ایا خط انتقال اب ان تا منبع سراب هه ولی راچکار میکنند که هنوز فقط فاز میدان مولوی تا سراب هه ولی ان تکمیل شده وفاز بعدی که بیشترین مسافت وپر چالش ترین فاز ان است راچگونه به اتمام خواهند رساند؟؟!

  • باینگان در تاریخ بهمن 24, 1395 گفت:

    مردمان پاوه شایسته احترام ، خدمت و تکریم اند

  • ناشناس در تاریخ بهمن 24, 1395 گفت:

    با سلام کاش در مورد قطع شدن مکرر شبکه های تلویزیون هم گزارش میشد با باد و باران و مه گرفتگی و غیره تا چند روز قطع میشه حالا کی درست بشه خدا میدونه میگن اگه اخم کنی یا چپ چپ هم به دکل صداوسیما نگاه کنی قطع میشه

  • ناشناس در تاریخ بهمن 23, 1395 گفت:

    ایجوری که این اقای مدیر عامل می فرمایند عید
    ۹۷ هم خبری از هانه کوان نیست