ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 17:29

کتاب “خاطرات ملاقادر قادری” امام جمعه پاوه منتشر می شود

کتاب “خاطرات ملاقادر قادری” امام جمعه پاوه منتشر می شود

به گزارش سلام پاوه : رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: کتاب “خاطرات ملاقادر قادری” در آینده ای نزدیک در ۷۰۰ صفحه به چاپ خواهد رسید، جمع آوری این خاطرات چندین سال به طول انجامیده است. به گزارش  سلام پاوه و به نقل از خبرنگار کردپرس، عباس سروری در آئین رونمایی از کتاب شعر “شبی […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: کتاب “خاطرات ملاقادر قادری” در آینده ای نزدیک در ۷۰۰ صفحه به چاپ خواهد رسید، جمع آوری این خاطرات چندین سال به طول انجامیده است.

به گزارش  سلام پاوه و به نقل از خبرنگار کردپرس، عباس سروری در آئین رونمایی از کتاب شعر “شبی بدون تو و ساعتی که زنگ نمی زند” اثر اصغر عظیمی مهر و کتاب شعر “چهارشنبه های دلتنگی” اثر امین شیرزادی که در تالار حوزه هنری کرمانشاه برگزارشد، با بیان اینکه در حوزه خاطرات شفاهی انقلاب بسیار ضعیف هستیم، اظهارداشت: حوزه هنری کرمانشاه از حضور نویسندگان قدر در این زمینه استقبال می کند.ماموستا قادری

وی جای کرمانشاه را در ادبیات انقلاب کشور خالی دانست و ادامه داد: زمانی که امام خمینی(ره) در نجف در تبعید قرار داشت تنها راه صدور انقلاب کرمانشاه بود، علمای بزرگ به کرمانشاه می آمدند و در منزل بزرگان این شهر  از جمله آیت الله نجومی جمع می شدند و از اینجا برای دیدن امام به عراق می رفتند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: علی رغم اینکه انقلابیون کرمانشاه از سال ۴۲ در مبارزات نقشی اساسی داشتند اما کمتر شاهد تولید آثار ادبیات شفاهی و خاطرات این افراد هستیم.

وی به رونمایی کتاب “بچه های کوهستان” که در ۱۶ بهمن ماه سالجاری در کرمانشاه برگزار شد، اشاره کرد و تصریح داشت: این کتاب خاطرات سیدرضا موسوی است که در سنین جوانی به اسارات نیروهای بعثی عراق درآمد و موفق به فرار شد، دهقان آن را به رشته تحریر درآورد و در مهر ۹۵ توسط انتشارات سوره مهر چاپ گردید.

سروری از رونمایی چند اثر جدید در حوزه ادبیات انقلاب در آینده ای نزدیک خبرداد و تاکید کرد: ۲ اسفند ماه آئین رونمایی از کتاب ارزشمند “پناهگاه بی پناه” و  ۲۰ فروردین آئین رونمایی ازکتاب “عروس های جنگ” در تالار حوزه هنری کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی در پایان یادآورشد: کتاب “خاطرات ملاقادر قادری” در آینده ای نزدیک در ۷۰۰ صفحه به چاپ خواهد رسید، جمع آوری این خاطرات چندین سال به طول انجامیده است.