ج 10 فروردین 1403 ساعت 02:00

تجارت شخصیت می آورد و قاچاق شهرت/بگذارید که آب حکمت به جوی حکومت بازگردد

تجارت شخصیت می آورد و قاچاق شهرت/بگذارید که آب حکمت به جوی حکومت بازگردد

به گزارش سلام پاوه :فرماندار شهرستان پاوه در جشن تجلیل از کوله بران و کارگران مرز شوشمی ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهدای گرانقدر اسلام و شهدای منطقه پاوه و بخصوص بخش  نوسود را گرامی داشت. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:پرویز ایده پور ضمن تسلیت به قربانیان حادثه سردشت و […]

به گزارش سلام پاوه :فرماندار شهرستان پاوه در جشن تجلیل از کوله بران و کارگران مرز شوشمی ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهدای گرانقدر اسلام و شهدای منطقه پاوه و بخصوص بخش  نوسود را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:پرویز ایده پور ضمن تسلیت به قربانیان حادثه سردشت و ابراز همدردی با خانوادهای آنها اعلام کرد:امروز که ما در بازارچه مرزی شوشمی جمع شده ایم به جهت تجلیل و قدرشناسی از زحمات شما کارگزان و زحمتکشان جامعه،شما سرورانی که در ادبیات عامیانه و فضای مجازی به عنوان کولبر از شما نام برده می شود،اما شما سروران گرامی زحمتکشان و کارگرانی هستید که با تلاش و همت خود در پی کسب لقمه نان حلالی برای فرزندان خود هستید که جای تقدیر و تشکر فراوان را دارد.پرویز ایده پور

وی افزود:کشور ایران با ۱۵ کشور دنیا هم مرز است و ۱۶ استان مرزی دارد که اگر اتفاق یا حادثه ای در هر کدام از این استانها رخ دهند تبعاتی در سراسر جهان خواهد داشت و این حساسیت مرز را می رساند.

ایده پور انقلاب اسلامی را یک انقلاب مردمی و حضور در راهپیمایی ها را تولید سرمایه اجتماعی دانست،و گفت:هدف راهپیمایی این است که ما دور هم بودن را تجربه کنیم و کنار هم بودن را عادت کنیم که از این رویه یک رای واحد بسازیم که آن وحدت کلمه است.

فرمانداره پاوه گفت:بحث کولبری در جامعه امروزی ما یک موضوع در هم تنیده و مبهم است که باید گفت کوله بر این افرادی هستند که در این بازارچه رسما و از طریق قانون به صادرات و واردات مشغول خدمت هستند.

پرویز ایده پور با اشاره به وضعیت مرز شوشمی گفت:مرز کولبری شوشمی مشکلات زیادی داشت و هیچ نوع امکاناتی در آن مهیا نبود که با کمک شما سروران توانسته ایم حداقل امکانات را مستقر کنیم که امیدواریم با رایزنی های صورت گرفته با مقامات استان به توسعه آن بیشتر توجه شود.

وی افزود:بنده از مردم شهرستان پاوه انتظار دارم وقتی افرادی از سایر شهرستانهای مجاور می آیند مسائل مرز و اقتصاد را برای مردم ما ناامن میکنند و مرز ما را یک مرز افسار گسیخته تعریف میکنند با آنها همراهی و همکاری نکنند.

وی گفت:تمام خودروهایی که در چند مدت گذشته توسط نیروی انتظامی در شهرستان پاوه توقیف شده بودند هیچ کدام مشخصات و شناسنامه درستی نداشتند و در اصطلاح به صورت بی رویه مشکلاتی را برای مرزنشینان و اقتصاد این شهر فراهم آورده بودند،که اکثر آنها غیر قانونی بودند،انتظار این را از مردم شهرستان و تجار و پیله وران داریم که کالاهای وارداتی را در نوسود و در پاوه به فروش برسانند و بگذارید کاری انجام شود کارستان و بگذارید که آب جکمت به جوی حکومت بازگردد.

فرماندار پاوه ادامه داد و گفت:از افرادی که از سایر نقاط کشور و شهرهای همجوار به اینجا می آیند حمایت نکنیم که متاسفانه بیشتر افرادی که در اینجا هستند مرز ما را نا امن و افسار گسیخته و قاچاقی فرض می کنند که مردم این دیار در طول تاریخ به قاچاق حرام تن نداده و نمیدهند و امیدوارم برای آنها بستر را فراهم نکنند و بگذارند سود بازارچه در جیب تک تک مردم پاوه برود.

ایده پور گفت:سروران گرامی بیش از صد قلم کالا از این بازارچه وارد می شود که اگر به صورت درست و حساب شده بتوانیم کالاها را وارد کنیم میتوانیم توریسم و گردشگر را از ۳ درصد ایران به نوسود و پاوه بکشانیم و افرادی که به عنوان توریست و مسافر از منطقه بازدید میکنند می توانند برای ما هم زحمت داشته باشند و هم رحمت،که زحمت آنها تامین امنیت آنهاست که الحمدلله داریم و رحمت آنها محیط های تفریحی و استراحتی و بازارچه خرید و… تدارک ببینیم که این طرف هم برای شهر و مردم شهرستان رحمت می شود.

وی افزود:امروز قدرت سرمایه در شهرستانهای بانه و سردشت و سقز و مریوان و.. بالا رفته است که هر حایی که سرمایه بالا رفت سرمایه گذاری می شود و هر جایی که سرمایه گذاری شود اشتغال به وجود می آید و هر جایی که اشتغال به وجود بیاید امنیت است که اینجا موضوع مهم بوجود آمدن احساس رضایت مردم در نتیجه آن است.پرویز ایده پور

فرماندار پاوه گفت:ما تقریبا نزدیک به نیم میلیارد تومان در این مرز هزینه کرده ایم مدتی بود مرز ما بسته شده بود که با رایزنی آقای استاندار و رایزنی های صورت گرفته با مقامات وزارت کشور توانستیم که دوباره مرز کولبری باز کنیم.

وی به همکاری و تعامل با همسایگان از جمله کشور عراق تاکید کرد و گفت:نیاز است در این رابطه ما مبادلات بیشتری با همسایگان مرزی داشته باشیم و دو طرف از بازار یکدیگر سود ببریم که ما باید هر روز در فکر توسعه همه جانبه مرز باشیم که متاسفانه برخی افراد سود جو و منفعت طلب در صدد آن هستند که مرز ما را نا امن کنند و فضا را آلوده کنند.

ایده پور در بخش دیگری از سخنانش گفت:در برخی مواقع کشورهای استعمارگر با نفوذی که در اقلیم کردستان عراق داشتند درصدد آن بودند که رابطه ما با عراق را به هم بزنند و برخی اقلام و کالاهای تقلبی و نامشروع را به سوی مرزهای ما سوق دهند که با تلاش و هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی مانع این کار شدیم.

وی گفت:ما مرزدارانی باشیم که مثل سلف خودمان که برای حفظ این مرز خون ریختند ما هم با غیرت از مرزمان دفاع کنیم و هر آنچه که به مصلحت کشور است انجام شود نه هر چیزی را که دیگران به ما تحمیل میکنند.

ایده پور گفت:ما با آگاهی بخشی در این زمینه باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم در بخش کالاها خدایی نخواسته اسباب زحمت را برای مجریان امنیت کشور فراهم کنیم که این امنیت را با خون هزاران شهید به دستآورده ایم که انشاالله با راهپیمایی در روز ۲۲ بهمن ماه برای نظام جمهوری اسلامی سرمایه اجتماعی تولید خواهیم کرد.

وی افزود:باید گفت متاسفانه کشور آمریکا و سردمداران آنها ما را تحریم کردند که این تحریم ها باعث اگاهی بیشتر ما شد چرا که در توصیف این موضوع باید گفت ما مثل شیشه ایم که هر چه شکسته شویم بیشتر تیزتر خواهیم شد.که این درس ها را از شهیدانمان یاد گرفته ایم.

ایده پور گفت:امروز که در سالگرد انقلاب اسلامی هستیم نزدیک به نیم قرن سر سفره نظام جمهوری اسلامی نشتسته ایم که باید در مقابل آن از طمع ها و تهاجمات دشمن هم غافل نشویم که دشمن همیشه و در همه حال به ما چشم دوخته است.و امیدوارم در این منطقه شاهد شکوفایی اقتصادی و سیاسی و عمرانی و اجتماعی باشیم و تلاش کنیم جوانان مان را مشغول به کار و حرفه بکنیم.

وی سپس ادامه داد و گفت:درآمدی که امروز از محل بازارچه مرزی به وجود آمده است بیشتر آن در بین مردم توزیع شده است بر اساس قانون هیچکس حق دخل و تصرف در آن را ندارد که این مبلغ برای هر خانوار امروز صد هزار تومان می باشد که مستقیما از بانک ملی به حساب آنها واریز می شود.۱۵۰ هزار از درآمد بازارچه به حساب سازمان همیاری و شهرداری ها واریز می شود که معمولا در اینجا شبهاتی را برای مردم به وجود میآید که باید گفت سازمان همیاری ها هم این مبلغ را در پروژه های منطقه و بخش های تابعه هزینه میکند.

فرماندار پاوه گفت:باید در روند پروژه های عمرانی اهتمام بیشتری داشته باشیم که بخشی از سرمایه های ملی ما باید تقویت شوند،در بحث راه و آب و احداث سالن های ورزشی،مدارس و بهداشت باید با جدیت بیشتری از محل درآمدهایی که به حساب سازمان همیاری ها و شهرداری ها واریز می شود باید در تحقق اجرای پروژهای یاد شده اقدام کنیم.

پرویز ایده پور سپس گفت:متاسفانه در مرز پیله وری شوشمی افرادی هستند که فقط آنها کار میکنند و به نحوی آنرا انحصاری کرده اند چرا که افراد کمتری به آنجا رغبت دارند که امیدوارم در آینده بیشتر و از این طریق مرز شوشمی افراد بیشتری به کار واردات و صادرات اقدام کنند نه اینکه تمام فکر و تلاش خودمان را به بازارچه کوله بری معطوف کنیم.و نگذاریم مرز پیله وری انحصاری و خانوادگی شود.

وی با بیان اینکه تجارت شخصیت می آورد و قاچاق شهرت گفت:کار قاچاق کار زندگی مارو پله ایی است که این کار بایستی جمع شودtچون به اقتصاد خانواده و فرهنگ مردم لطمه وارد میکند.که نمونه آن بحث در بین دانش آموزان منطقه ما می باشد که به جای پرداختن و یاد گرفتن مسائل آموزشی و علمی در مورد قاچاق صحبت می کنند که این یک فاجعه است.که عواقب منفی قاچاق در نسلهای آینده ما هم تاثیرات خودش را خواهد گذاشت.

ایده پور سپس به موضوع تردد مسافر از مرز شوشمی پرداخت و گفت:برای چندمین بار عرض میکنم که ما تلاشهایی برای باز شدن مرز شوشمی برای تردد انجام داده ایم و تمامی امور مربوط به این کار صورت گرفته است.اما باید گفت که متاسفانه طرف های عراقی تمایل به این کار ندارند که بنده طی تماس ها و نشست هایی که با فرماندار حلبچه داشته ام این را عنوان کرده ام اما متاسفانه استاندار آنها حاضر به همکاری و اجازه ورود و خروج در مرز را صادر نمی کند.که دوستان عراقی ما حاضر به همکاری نیستند که اگر انها مجوزهای لازم را بدهند این مشکل هر چه سریعتر حل خواهد شد.

 

2 پاسخ برای “تجارت شخصیت می آورد و قاچاق شهرت/بگذارید که آب حکمت به جوی حکومت بازگردد

  • ناشناس در تاریخ بهمن 20, 1395 گفت:

    نعمت زاده وزیر محترم صنایع به نقل از خبر گزاری فارس:
    دو هفته پیش هم عرض کردم که کولبری چیز مطلوبی نیست، کولبری یعنی حمالی ما که نباید خدای نکرده مرز نشینان‌مان را وادار به این کار کنیم. این قاچاقچیان هستند که کالا می‌خواهند بیاورند و حقوق دولت را پرداخت نکنند بنابراین می‌روند و یک عده را اجیر می‌کنند و پول شاید بیش از معمول می‌دهند که این‌ها را وادار کنند که این کارها را انجام دهند.

  • باینگان در تاریخ بهمن 20, 1395 گفت:

    سلام علیکم فرماندار محترم شما را سوگند می دهم به خدا بیاید ببینید نزدیک ده سال است ما مشکل جاده داریم ۵۰ در صد آن عملی شده و ۵۰ درصد آن مانده است و ما مریض داریم جانباز داریم و حتی یک کلام شهروند هستیم چرا مدت این ده سال ما باقی آنرا ادامه ندادنند و می گویند به دست فرماندار است و بودجه برای آن اختصاص نمی دهد و قدیمی ترین جای باینگان است ادامه جاده پشت جهاد سازندگی خواهشمند است برای رضای خدا مشکل این صد خانوار را برطرف نمایید فردا در روز قیامت مسئولین چه جوابی را دارند که این مشکل را برطرف نمی کنند و برای هر کسی که بخواهند در اولویت قرار می دهند .