ج 10 فروردین 1403 ساعت 05:15

از کوله بران بازارچه مرزی شوشمی تجلیل شد/گزارش تصویری

از کوله بران بازارچه مرزی شوشمی تجلیل شد/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه:به مناسبت دهه مبارک فجر و به همت بخشداری و شهرداری نوسود طی جشنی زیبا و مفرح از زحمات کارگران و کولبران بازرچه مرزی شوشمی تجلیل شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: با حضور فرماندار شهرستان پاوه،امام جمعه نوسود،بخشداران پاوه،نوسود و باینگان،فرماندهان نظامی و انتظامی،شهرداران و اعضای شورای اسلامی نوسود و نودشه و جمعی […]

به گزارش سلام پاوه:به مناسبت دهه مبارک فجر و به همت بخشداری و شهرداری نوسود طی جشنی زیبا و مفرح از زحمات کارگران و کولبران بازرچه مرزی شوشمی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: با حضور فرماندار شهرستان پاوه،امام جمعه نوسود،بخشداران پاوه،نوسود و باینگان،فرماندهان نظامی و انتظامی،شهرداران و اعضای شورای اسلامی نوسود و نودشه و جمعی از از اعضای شورای اداری از کوله بران و کارگران زحمت کش این بازارچه طی جشنی زیبا در بازارچه مرزی شوشمی تجلیل به عمل آمد.جش کوله بران نوسود

آغاز این برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم با صوت زیبای آقای آذری شهردار محجوب شهر نوسود بود که فضایی روحانی را در نقطه صفر مرزی بوجود آورد در ادامه نواخته شدن سرود کشورمان در نزدیک ترین مرز زمینی شهرستان و حتی کشور به عراق حس خاصی را  بوجود آورد .اجرای برنامه بر عهده مجری ادیب و شاعر خوش ذوق آقای حکمت محمدی که با اجرای آهنگ های سنتی و محلی شادفضایی با نشاط در مرز شوشمی بوجود آمد.

بخشدار نوسود در ابتدا ضمن خیر مقدم و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اعلام کرد: هدف از این برنامه در این روز باشکوه و مبارک از زحمات کارگران و کولبران گرامی که سالها در این بازارچه ضمن کسب درآمد خدمتی شایان به اقتصاد نوسود داشته اند تقدیر و تشکر کرد.

سعدی مصطفی زاده اظهار داشت:کارگران و کولبران سرمایه های دست نیافتنی در جامعه هستند که نیاز است که مورد توجه ویژه قرار بگیرند که در این ایام مبارک خواستیم به نحوی با تجلیل از آنها گوشه ای از تلاشهایشان را قدر بدانیم.سعدی مصطفی زاده

وی یادآور شد:کارگران و کوله بر ها انسان های بزرگواری هستند که به دلیل بیکاری و نبود شرایط کاری مناسب و شغلی پایدار در استان های مرزی در ازای دریافت مزدی ناچیز با وجود مشکلات بسیار ، خود را به دست کوران حوادث می سپارند و در سخت ترین شرایط موجود برای رسیدن به لقمه ای نان،در این راه قدم می گذارند،که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

اجرای دکلمه دانش آموز رایا خالدی ، اجرای گروه سرود دبستان حضرت زینب نوسود ، اجرای آهنگهای شاد و موسیقی سنتی با اجرای ماکوان سهرابی.محمد خوشخو و هنرنمایی کاک نجیب حسنی و کاک سعدی احمدی و قرائت مقاله توسط ارکان مصطفایی از برنامه های به یاد ماندنی و جالب این مراسم بود.

در این برنامه متنوع و در نوع خود نوآورانه خیر مقدم به کارگران و کوله بران برای ورود به بازارچه با شاخه گل توسط مسئولین و سپس در اقدامی نمادین و زیبا مسئولین و در راس آنها فرماندار شهرستان با حضور در دروازه بازارچه مرزی از مرزداران اقلیم کردستان عراق با شاخه گل و شیرینی تشکر و قدر دانی کردند و صحنه های زیبایی از تعامل بین مرزنشینان بوجود آمد.

در آخر برنامه از طرف فرماندار پاوه،بخشداران مرکزی پاوه،نوسود و ادارات ورزش و جوانان،کار و امور رفاه اجتماعی پاوه،شهرداری نوسود مسئول بازارچه مرزی به قید قرعه به برخی از کارگران و گروه موسیقی و دانش اموزان هدایی ای اهداء گردید.

همچنین کارگران بازارچه مرزی از خدمات چندین ساله آقای عزیز اژغ که با رویی گشاده نقش قابل توجهی در ساماندهی این بازارچه و کارگران و کوله بران داشته است قدر دانی کردند.

سخنان قابل توجه فرماندار شهرستان پاوه در این مراسم در گزارش بعدی بصورت کامل منتشر می شود.

گزارش تصویری از این جشن زیبا در نقطه صفر مرزی شوشمی 

سعدی مصطفی زاده جش کوله بران نوسود

7 پاسخ برای “از کوله بران بازارچه مرزی شوشمی تجلیل شد/گزارش تصویری

  • شهروند در تاریخ بهمن 20, 1395 گفت:

    درود بر شما جناب اقای ایده پور

  • نوسودی در تاریخ بهمن 20, 1395 گفت:

    درود بر بخشدار تلاشگر و خستگی ناپذیر نوسود

  • بازنشسته در تاریخ بهمن 20, 1395 گفت:

    سلام خسته نه باشید کوله بردست ترک خورده لطفا مسولین محترم به فکردرمانگاه تامین اجتماعی پاوه که باحضورشما درحدود۳سال پیش کلنگ احداث آن را درمحل شهرک فرهنگیان درجنب پارک فرهنگیان ومدرسه شهیدباباخاص به زمین زادی اما!!!؟؟تااکنون هیچ عملیات احداث صورت نه گرفت است چرا قراربود۱۸ماه تحویل شود

  • وحید ی در تاریخ بهمن 19, 1395 گفت:

    ای افرین اقای ایده پور بزرگوار

  • نوسود در تاریخ بهمن 19, 1395 گفت:

    ای کاش عکس هابیشتر از کوله بران بود تا از کسانی که …… و …..گرفته است . ضمن تشکر از آقای فرماندار و فرهاد صالحی و صهیب زربان .لطفا تایید نمایید

  • ناشناس در تاریخ بهمن 19, 1395 گفت:

    با تشکر فراوان از فرماندار محترم شهرستان که واقعا پایه گذار طرحی تازه در تکریم کولبر آن زحمت کش بودند

  • پیمان در تاریخ بهمن 19, 1395 گفت:

    با دیدن عکس و تصویر پیرمردان و ریش سفیدان روزگار و جوانان برومند که بالاجبار دهر و بعلت جبر زمانه و به ناچار و برای گریز از فقر بیشتر مرارت و مشقت کولبری و رنجاندن تن نحیفشان را به جان خریده اند ،بایستی عرق شرم و ترس دادخواهی در پیشگاه خداوند بر پیشانی تمام مسئولان نشسته و با دیدن آنان زار زار گریه کنند که پیرمرد دیار من بایستی به جای استراحت دوران بازنشستگی این چنین بار بر دوش بکشد .
    و ای کاش این تکریم ها و محبت ورزی ها صوری و ظاهری و مناسبتی نبود و احترام واقعی نثارشان میشد .