س 28 فروردین 1403 ساعت 13:38

نشست تعاملی رئیس دادگستری پاوه با کارکنان شبکه بهداشت برگزار شد/ عکس

نشست تعاملی رئیس دادگستری پاوه با کارکنان شبکه بهداشت برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : صبح روز یکشنبه نشستی با حضور رئیس دادگستری شهرستان پاوه با رئیس و تنی چند از پرسنل و پرستاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :در راستای پیشگیری از وقوع جرم طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم در […]

به گزارش سلام پاوه : صبح روز یکشنبه نشستی با حضور رئیس دادگستری شهرستان پاوه با رئیس و تنی چند از پرسنل و پرستاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :در راستای پیشگیری از وقوع جرم طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم در سلسله جلسات رئیس دادگستری شهرستان پاوه با صنوف مختلف صبح روز یکشنبه نشستی تعاملی با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان و تنی چند از پرسنل این سازمان در سالن جلسات دادگستری پاوه برگزار شد.دکتر تاری وردی

رئیس دادگستری شهرستان پاوه در این نشست  ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تبریک روز پرستار به تشریح اهداف جلسه پرداخت و گفت : براساس اصل  ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم یکی از هدفهای دادگستری می باشد واین نشست نیز در همین راستا و برپایه این اصل و تعامل بیشتر مجموعه شبکه بهداشت و درمان می باشد.

دکتر صادق تاری وردی در ادامه با تشریح جایگاه خطیر طبابت در اسلام به مسوولیت سنگین جامعه پزشکی اشاره کرد و اعلام داشت: امروزه به جهت افزایش آگاهی های مردم و پیشرفت تکنولوژی وظهور بیماری های جدید نسبت به گذشته شکایت ها از جامعه پزشکی افزایش یافته است.

وی سپس به تشریح مراحل دادرسی مربوط به تخلفات و جرایم پزشکی و مراحل دادرسی قضایی پرداخت و توصیه هایی را در این ارتباط به حاضرین ارائه نمود.

تاری وردی گفت: مسئولیت مدیران بخش ها و واحدهای بیمارستان در ارائه خدمات بسیار سنگین است که نباید تنها بر نظارت بر خدمات خلاصه شود، بلکه باید در کنار نظارت همیشگی، آموزش به زیر مجموعه خود در اولویت قرار دهند.دکتر تاری وردی

وی با اشاره به تجهیزات و امکانات موجود گفت: بخشی از قصورات مربوط به خطای انسانی و بخش دیگر مربوط به خطای سیستمی است از جمله خطای سیستمی می توان به نداشتن تجهیزات کافی بیمارستانی  و عدم رعایت استانداردهای تعریف شده است.

دکتر تاری وردی خاطر نشان کرد: جلوگیری از عفونت های بیمارستانی را بسیار مهم دانستند و مدیران بخش ها را موکدا به پیشگیری در این رابطه فرا خواندند چرا که گاها علت فوت برخی از بیماران که بعضا اثرات آن جبران ناپذیر است و حتی منجر به فروپاشی خانواده ای بعد از مرگ سرپرست آن و دشواری های بعدی برای آنان می گردد و یا اینکه در اثر این بی توجهی ها هزینه هایی ناخواسته را بر بیمار تحمیل می شود به جهت کنترل عفونت های بیمارستانی می باشد.

وی توصیه کرد:مسئولان بیمارستان می بایستی از نیروهای خبره و با تجربه در بخش هایی که از حساسیت بیشتری برخوردار است استفاده نمایند زیرا گاها برخی از مشکلات از این ناحیه نشات می گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان پاوه با تاکید بر ضرورت پوشش بیمه کارکنان و پرستاران گفت: بیمه مسئولیت از موارد ضروری برای مجموعه کارکنان بیمارستان خواهد بود به طوری که در صورت نداشتن بیمه، در اسرع وقت به این مهم اقدام کنند ، چرا که اکنون با پرداخت هزینه ای کم ، بهتر از پرداخت احتمالی هزینه های سنگین در آینده خواهد بود و با این کار با آرامش بیشتری به خدمت ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع خصوصا به مراجعین به درمانگاه باید در اولویت برنامه ها در شبکه بهداشت و درمان باشد گفت: تکریم ارباب رجوع خصوصا اقشار ضعیف جامعه از موارد مهمی است که باید در بیمارستان مورد توجه پرسنل و کارکنان قرار گیرد و با ارائه خدمات مطلوب خود به ارباب رجوع، رضایتمندی خداوند متعال و آنها را در فراهم نمایند.

تاری وردی  سپس تصریح کرد: خدمات شما اگر در چهارچوب قانون و برای رضای خداوند و خدمت به مردم باشد، قطعا و یقینا مطمئن باشید که هیچ اتفاقی برای شما نخواهد افتاد.

وی در پایان با اشاره به چگونگی بررسی پروندهای پزشکی هم یادآور شد: توصیه من انجام وظیفه در چهارچوب قانون، اخلاق ، شرع و شرح وظایف می باشد تا کمتر شاهد وقوع قصور پزشکی در این ارتباط باشیم.

در ادامه هر یک از حاضرین نیز با ارائه سخنانی، به بیان مشکلات موجود در سازمان، و تبادل نظر با یکدیگر در راستای ارائه خدمات مطلوبتر پرداختند

متن از یاور اسکات با تشکر از ایشان

گفتنی است تنی چند از پرستاران و پرسنل نیز از سایتهای محلی شهرستان پاوه انتقاد داشتند که متاسفانه این انتقادات در غیاب اصحاب رسانه صورت گرفت که امید می رود مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نشستی با حضور تمامی مدیران و پرستاران منتقد سایتهای محلی برگزار نمایند تا موضوع به صورت رودرو بررسی و تحلیل شود.

دکتر تاری وردی دکتر تاری وردی

2 پاسخ برای “نشست تعاملی رئیس دادگستری پاوه با کارکنان شبکه بهداشت برگزار شد/ عکس

  • ناشناس در تاریخ بهمن 18, 1395 گفت:

    با تشکر از دکتر تاری وردی که اهتمام خاصی در رسیدگی به موضوعات اجتماعی دارند و در رسیدگی به مشکلات قضایی مردم نهایت خلوص نیت و صداقت را به کار میگرند

  • عادل رمضانی در تاریخ بهمن 18, 1395 گفت:

    دو ارگان و نهاد دولتی ، که اگر وظیفه خود رابخوبی انجام دهند، ۵۰ در صد از بار سنگین ،وفشار مضاعف بر دوش مردم مستضعف برداشته میشود.
    که اینگونه نیست!!
    دلیل آن فقط کم کاری و یا اهمال این ارگان ها نیست ،بلکه حساسیت و مهم بودن کار این ادارات ،باعث افزایش انتظار مردم است، که دراین راستا ،کم کاری صورت گرفته است.
    ما برای انجام معاینات پزشکی ،مجبور به سفر ی ناخواسته به مرکز استان بوده ،که خود خطرات و مشکلاتی را در پی دارد.
    امورات دا گستری، مناسب بوده ، اما هیچ گونه عمل پیشگیرانه ای در راستای، تعدد مراجعات به دادگستری صورت نمیگیرد.
    به طور مثال در جهت کاهش پرونده های طلاق ،که روند افزایشی داشته ، چرا هیچ گونه اقدامی صورت نمی گیرد.؟!!!!
    که اگر این امور پیشگیرانه صورت گیرد،ارباب رجوع دادگستری کمتر شده ،و کارمندان و قضات محترم با دقت بیشتری به امور خود میپردازند.
    جا دارد از زحمات مجدانه، و با احترام کارمندان داد گستری تشکر کرده،واز ریاست محترم ،جناب آقای دکتر تاری وردی به خاطر درک وضعیت و نگرششان نسبت به این مسایل ،کمال قدر دانی را داریم.