ج 31 فروردین 1403 ساعت 19:57

سخنی با عالمان و نخبگان شهر / آرمان فتحی

سخنی با عالمان و نخبگان شهر / آرمان فتحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : تمام اقشار یک جامعه به اندازه ی توان و وسعشان نسبت به اصلاح و پیشرفت آن تکالیف و وظایفی برعهده دارند. در این راستا عالمان و نخبگان به یمن آگاهی و دانشی که کسب کرده اند ، رسالتی ویژه داشته و بار سنگینی را بر دوش می کشند . […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : تمام اقشار یک جامعه به اندازه ی توان و وسعشان نسبت به اصلاح و پیشرفت آن تکالیف و وظایفی برعهده دارند.

در این راستا عالمان و نخبگان به یمن آگاهی و دانشی که کسب کرده اند ، رسالتی ویژه داشته و بار سنگینی را بر دوش می کشند . علم مسئولیت آور است و دانش نور، بنابراین عالم باید هم مسئول باشد و هم منّّوّر .آرمان فتحی

انتظارات جامعه از دانشمندان و نخبگان در دهه های اخیر نسبت به گذشته تغییر کرده و در حال تحول بیشتر است. افکارو اندیشه های صاحبان خرد و حضور پر رنگشان در بطن جامعه بازتاب های اساسی در روح و روان مردمان دارد.

از آلام اسفناک امروزی شکاف موجود میان عالمان و مردمان است . اگر این درز حکیمانه پر نگردد، روند آن درگام آخر به آسیب مبدل شده و عواقب ناگواری را بر جای خواهد گذاشت. گوشه گیری نخبگان و به کنج رفتن برخی از دانایان شهرمان، خلوتی است قهرگونه که جای تأمل و اندیشیدن دارد. پس لازم است به میان این عزیزان رفته ، درد دلهایشان را شنیده و از دلایل دوریشان آگاه شویم. این نکته را با دقت و وسواس اشاره نماییم؛ ای عزیزان شما از شیرابه و آب و خاک این دیار تغذیه نموده اید، حال مدیون دین و فرهنگ این مرزو بوم هستید.

مکمل سخن، تکریم و نکو داشت والای نخبگان و ارج نهادن به شخصیت عالمان واجب عینی است. و نشاندن آنها بر بالاخانه ی چشم از ضروریات روزگار می باشد. نوشته ی مذکور فتح بابی است برای ورود جامعه شناسان بومی و دعوتی است از محققان وطن دوست تا به صورت علمی به ارزیابی و بررسی موضوع بپردازند. باشد که متولیان امر از طرحهای متخصصان ساکن در شهر و ایده ی کار بلدان کرد که در اقصی نقاط کشو مشغول به کار هستند بهره ها گیرند.

امید است فرزانگان فرهیخته همچون پدری مهربان و به سفر رفته با کوله باری از دانایی و معرفت به آغوش گرم جامعه برگشته و نامی نیک و ماندگار از خویشتن به جای گذارند.

7 پاسخ برای “سخنی با عالمان و نخبگان شهر / آرمان فتحی

  • سعدی سپنحی در تاریخ بهمن 16, 1395 گفت:

    عالی بود دست مریزاد کاک آرمان عزیز

  • ... در تاریخ بهمن 15, 1395 گفت:

    احسنت به‌کاک آرمان برای مقاله ی زیبایشان

  • اورامان در تاریخ بهمن 15, 1395 گفت:

    “همشهری” عزیز فکر کنم این مقاله بیشتر گویای راهکار بود تا بیان درد!!
    راهکاری سنجیده را برای تمام دردها بیان کرده وآن احساس مسئولیت عالمان و نخبگان “هم ولاتی” به “ولاته که مان” و استفاده مسولان از این گنجینه

  • یحیی بهرامی در تاریخ بهمن 14, 1395 گفت:

    کاکه آرمان ده وش فره وه ش و دلگیر و تازه بی یا خوا ده سو په نچه ت وش بو

  • اسماعیل رستمی در تاریخ بهمن 14, 1395 گفت:

    جالب و بجا و قابل تامل بود.دست مریزاد کاک آرمان بزرگوار و البته دوست داشتنی.

  • همشهری در تاریخ بهمن 14, 1395 گفت:

    راهکار چیه بیان درد راحت وسهل است

  • نازار قادری در تاریخ بهمن 14, 1395 گفت:

    احسنت به این بیانات زیبا و امیدبخش