ج 31 فروردین 1403 ساعت 15:36

نشست کتابخوان با موضوع مهارت خود آگاهی فردی و اجتماعی برگزار شد

نشست کتابخوان با موضوع مهارت خود آگاهی فردی و اجتماعی برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : در ادامه نشستهای های کتابخوان کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه عصر امروز چهارشنبه نشستی دیگر با موضوع آموزش مهارتهای زندگی( مهارت خود آگاهی فردی و اجتماعی) در کتابخانه عمومی وحدت پاوه با حضور علاقمندان به این نشستها برگزار می شود. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شانزدهمین نشست گروه مطالعاتی کتابخانه عمومی وحدت […]

به گزارش سلام پاوه : در ادامه نشستهای های کتابخوان کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه عصر امروز چهارشنبه نشستی دیگر با موضوع آموزش مهارتهای زندگی( مهارت خود آگاهی فردی و اجتماعی) در کتابخانه عمومی وحدت پاوه با حضور علاقمندان به این نشستها برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شانزدهمین نشست گروه مطالعاتی کتابخانه عمومی وحدت پاوه با برسی موضوع خود آگاهی فردی و اجتماعی عصر امروز چهارشنبه در فضایی صمیمی بر مبنای گفتگو های دیالوگ محور و تلاقی اندیشه ها در محل سالن جلسات کتابخانه وحدت پاوه برگزار گردید .

سیروس امین زاده در آغاز نشست : ضمن تقدیر و تشکر از حضور آگاهانه و هوشیارانه بصیرت مدار شرکت کنندگان در نشست از حضور مدیر پایگاه خبری سلام پاوه در نشست های گفتگو محور علمی که نشان از شان و مرتبه علمی و خردمندانه سلام پاوه در بین مخاطبان خود می باشد آن را در جهت رشد و ترویج فرهنگ کتابخوانی و فرا گیری و آمزش مهارتهای زندگی در جامعه پاوه به فال نیک گرفت.

وی در ادامه : نیازهای زندگی امروز، تغییرات سریع اجتماعی، فرهنگی، تغییر ساختار خانواده، شبکه گسترده و پیچیده ارتباطات انسانی و تنوع، گستردگی و هجوم منابع اطلاعاتی انسان ها را با چالش ها، استرس ها و فشارهای متعددی روبرو کرده است که مقابله مؤثر با آنها نیازمند فراگیری و آموزش و بهره مندی از توانمندیهایی هستند که سازمان بهداشت جهانی در قالب مهارت های دهگانه زندگی جوامع انسانی را ملزم به فراگیری و اموزش آنها به افراد جامعه میداند که با توجه به ضرورت کار بردی نمودن این مهارتها در جامعه ما موضوع نشست شانزدهم گروه مطالعاتی کتابخوان کتابخانه وحدت پاوه به بحث و گفتگو در این زمینه و مهارت اولیه ان یعنی خود آگاهی اختصاص یافته است

در ادامه نشست بیشتر گفتگو ها و اظهار نظر ها حول این مسئله قرار گرفت که سعی و کوشش عمومی در جامعه بر این باشد که مفوم خود آگاهی را بصورت کاربردی و عملی در زندگی بکار گیریم و بر اساس آن نسخه های قابل اجرا بپیچیم و نتایج ملموس آن را در زندگی حس کنییم.امروزه شناخت و آگاهی انسان از خود نیازمند دانش و روش است . چون انسان هزاره سوم بیش از هر دوره دیگری با ارتباطات و فناوری گره خورده شناخت وی از خود مستلزم بررسی و ارزیابی صحیح از خود است و با توجه به اینکه چگونگی رفتار ما ریشه در نگاهمان نسبت به خودمان دارد و هرچه خود انگاره ما بر اساس واقعیت های درونی و بیرونی مان باشد مسیر دست یابی به اهداف و افق روشن زندگی هموارتر خواهد بود و افراد می توانند با ارزیابی واقعی از توانایی های خود به نگرشی مثبت نسبت به خود دست یابد وبر عکس با ارزیابی آرمانی از خود در مسیر پیشرفت و ترقی دچار نگرش منفی و نا کامی گردد

شرکت کنندگان ضمن بررسی علمی موضوع خود شناسی تاکید بر رعایت حد و مرز بین خود واقعی و خود آرمانی در اموزش مهارت خود آگاهی داشتند و در تعاریفی بیان نمودند که :

خود آرمانی : بخشی از ماست که می خواهیم به آن برسیم دایم در این فکر هستیم که چگونه به نظر می آییم ؟ با نگاه به زندگی دیگران خودمان را با آنها مقایسه می کنیم سپس در ذهن خویش تصویری از خود می سازیم که دوست داریم آن باشیم که به آن خود آرمانی می گویند .

خود واقعی : درونی ترین بخش وجود ما خود واقعی است که آن را به خوبی می شناسیم ولی افراد محدودی از آن آگاه هستند .ممکن است از دیگران پنهان کنیم چون نگرانیم از این که اگر دیگران خود واقعی ما را بشناسند علاقه شان را نسبت به ما از دست بدهند .

در پایان کلیه شرکت کنندگان ضمن دعوت افراد و احاد جامعه به اهتمام و توجه ویژه به فراگیری مهارتهای زندگی جلسه بعدی نشست کتابخوان را با موضوع معرفی کتاب در تاریخ چهارشنبه ۲۷ / ۱۱/ ۱۳۹۵راس ساعت ۱۵ در محل سالن کتابخانه عمومی انتخاب نموده و از کلیه علاقمندان و دوستداران حوزه کتاب به شرکت در این نشست دعوت بعمل آوردند

در این نشست حاضرین از سنین مختلف و از صنفهای متفاوت به بیان دیدگاه ها و مطالعات خود در زمینه خود آگاهی و موضوع از پیش تعین شده این نشست شدند.

تبادل نظر و بیان دیدگاه ها و حتی اختلاف نظر در فضایی آرام و استقبال علاقمندان از این نشستها و ترویج فرهنگ مطالعه و… از نکات جالب توجه این نشستها می باشد. در این نشست موضوع خودآگاهی از منظر های مختلف تحلیل و بررسی شد.

بدون شک این نشستها و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در توسعه و پیشرفت شهرستان و جامعه نقش دارد و در این راستا باید از مدیران کتابخانه های عمومی آقایان محمدی ، امینی نیا و حسن زاده و دیگر همکاران آنها و همچنین حضور فعال و نقش پررنگ آقای سیروس امین زاده در ایجاد چنین بستری قدردانی کرد .

 

2 پاسخ برای “نشست کتابخوان با موضوع مهارت خود آگاهی فردی و اجتماعی برگزار شد

  • كتابخوان در تاریخ بهمن 19, 1395 گفت:

    نقش پرنگ را اونجا کس خاصی بە عهدە ندارە بلکە تک تک اعضا هستن و کسای کە با صبوری این نشست ەارو. دنبال کردن

  • شهروند در تاریخ بهمن 14, 1395 گفت:

    تشکر می کنیم از زحمات کتابداران شهرستان پاوه و اورامانات واقعا” زحمت می کشند . و با فرهنگ کتابداری با مراجعین برخورد می کنند