ج 10 فروردین 1403 ساعت 13:35

از خادمان جشن بزرگ میلاد پیامبراسلام (ص) در پاوه تجلیل شد

از خادمان جشن بزرگ میلاد پیامبراسلام (ص) در پاوه تجلیل شد

به گزارش سلام پاوه : طی مراسمی از خادمان  جشن بزرگ میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) که در ماه مولود در مسجد جامع پاوه برگزار شد تجلیل به عمل آمد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : امام جمعه پاوه در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان در ابتدا در سخنانی درباره بارش نعمت الهی، با اشاره […]

به گزارش سلام پاوه : طی مراسمی از خادمان  جشن بزرگ میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) که در ماه مولود در مسجد جامع پاوه برگزار شد تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : امام جمعه پاوه در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان در ابتدا در سخنانی درباره بارش نعمت الهی، با اشاره به آیه ای از قران کریم اظهار داشت: به درختان خشک و دره های بی آب بنگرید که با رحمت پروردگار است که این زمین مرده ، زنده می شود.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: مردم این منطقه از نبود بارش ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با بارش ۶۰۰ میلمتر باران، دچار ترس و تردید شده بودند، اما خداوند رحمت خود را در طول سه شبانه روز بر این منطقه ارزانی داشت، به طوری که در برخی از نقاط کشور شبب به وجود آمدن مشکلات و خسارتهایی به تاسیسات گردید.

وی گفت: در پی این بارش ها و نیاز مبرم مردم به بارش باران در منطقه، تمامی مردم خرسند و خوشحال شدند و ما هم در این مکان جمع شده ایم که شکرگذار این نعمت الهی باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن سی نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران بنا به فرموده پیامبر بزرگوار اسلام(ص) اگر خرد و عقل و دانش در ستاره ثریا باشد، مردانی از پارس به ان دست خواهند یافت، در ۳۸ سال پیش این ملت در تمامی صحنه ها به میدان آمده و با بهره گیری از رهنمودهای بنیان گذار جمهوری اسلامی، وحدت و انسجام، تخت و تاز شاهنشاهی را برداشتند.

ماموستا قادری افزود: پس از آن در طول این سالها ، ما شاهد فراز و نشیب های زیادی بوده ایم و با وجود جنگ های متعدد دشمنان در زمینه های مختلف، محاصره های اقتصادی و توطئه های زیاد علیه ما، الحمد الله ملت ما در مقابل این فتنه ها ایستاده اند.

وی ادامه داد: امروز در سایه لطف خداوند، بیداری و هوشیاری ملت و مدیریت مدبرانه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مملکتی با صاحب استقلال، امنیت و یکپارچگی داریم.

امام جمعه پاوه افزود: حفظ این موقعیت هم علی رغم مشکلات موجود نسبت به کشورهای همجوار، وظیفه همه آحاد جامعه است که هرکدام با اقدامی، گام موثری را برای حفظ این موقعیت بردارند.

ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فلسفه برگزاری این مراسم نیز با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) اظهار کرد: اگر کسی قدم خیری را برای شما برداشت، شما هم متقابلا کار خیری برای وی انجام دهید و در صورتی که نتوانستید آن را انجام دهید، حداقل عمل ممکن، دعای خیر در پیشگاه خداوند برای آن فرد است.

وی تصریح کرد: با نگاهی به برگزاری جشن های میلاد در طول ۳۸ سال گذشته، در می یابیم که آثار برگزاری این جشن ها همواره خیر بوده است .

امام جمعه پاوه با اشاره به جشن های بزرگ میلاد پیامبر در سال گذشته و سال جاری گفت: از نظر کیفیت معنویت در برگزاری این مراسم، حضور افرادی از اقلیم کردستان و شهرستانهایی از استانهای مختلف کشور، حقیقتا و بنا به قول این افراد بازخورد مثبتی را در ایجاد محبت، وحدت و خصوصا اعتدال را به دنبال داشته است.

وی در پایان گفت: در برگزاری این جشن در سال جاری با تشکیل کمیته هایی مختلف، حدود ۲۵۰ نفر زحماتی را متقبل شده اند، که در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و فیلم برگزاری جشن میلاد سال جاری، از آنها تجلیل به عمل می آید.

در پایان نیز با اهدای لوح تقدیر از تمامی کسانی که به هر نحوی در این برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر اسلام نقش داشتند و زحمت کشیدند قدردانی و تجلیل شد.