ج 10 فروردین 1403 ساعت 09:19

اولین گردهمایی پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

اولین گردهمایی پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه:به همت انجمن حمایت از ورزشکاران(پشتیوان)اولین گردهمایی تجلیل از ورزشکاران و پیشکسوتان شهرستان پاوه عصر امروز با حضور ورزشکاران قهرمان و پیشکسوتان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مدیر عامل انجمن حمایت از ورزش شهرستان پاوه،به اهداف و عملکرد این انجمن و اقدامات انجام شده […]

به گزارش سلام پاوه:به همت انجمن حمایت از ورزشکاران(پشتیوان)اولین گردهمایی تجلیل از ورزشکاران و پیشکسوتان شهرستان پاوه عصر امروز با حضور ورزشکاران قهرمان و پیشکسوتان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مدیر عامل انجمن حمایت از ورزش شهرستان پاوه،به اهداف و عملکرد این انجمن و اقدامات انجام شده را از زمان تاسیس انجمن تشریح کرد.دلشاد جراحزاده

دلشاد جراحزاده اعلام کرد:در سال ۹۳با همکاری شورای شهر پاوه و دعوت از روسای هیئت ورزشی جهت حمایت از ورزش شهرستان و پشتیبانی کردن از ورزشکاران و قهرمانان توسط برخی دوستان اقدام به تشکیل انجمن نمودیم که پس از مراحل رسمی در اسفند ۹۴ به طور رسمی شروع به فعالیت در زمینه مشخص اقدام نمودیم.

وی گفت:پس از برنامه ریزی های اولیه اهداف انجمن را مشخص کردیم که اولین هدف به عنوان همکار و همیار برای اداره ورزش و جوانان شهرستان باشیم و در کنار آنها بتوانیم از ورزشکاران حمایت های لازم را داشته باشیم.هدف بعدی انجمن پرورش و حمایت همه جانبه از مدال آوران و قهرمانان رشته های ورزشی است که نیاز مبرم و اصلی است که مورد تاکید قرار خواهد گرفت. سومین هدف در انجمن پرورش و حمایت از تعدادی ورزشکاران و قهرمانان در رشته های ورزشی است که با حمایت و همراهی خود بتوانیم این ورزشکاران را در مراحل بالاتر و مدارج ملی و جهانی حمایت کنیم.

جراحزاده در ادامه افزود:از اهداف دیگر انجمن حمایت از پیشکسوتان و مربیان و بهره بردن از تجربیات و دانش آنها برای ورزشکارن است که مورد تاکید انجمن می باشد.

وی اهداف اصلی این همایش را احترام به پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی،حمایت مسئولین از انجمن جهت خدمت بیشتر به ورزشکاران به صورت مادی و معنوی را دانست و گفت:جا دارد از آقای جوهر محمدی به دلیل در اختیار گذاشتن یک باب مغازه برای دفتر انجمن بدون گرفتن اجاره و تمامی معلمین دلسوز و گرانقدری که نهایت همکاری و مساعدت مالی را داشته اند و همچنین اعضای شورای شهر کمال قدر دانی و تشکر کرد.

دکتر جزاء راهکان از سخنرانان این همایش به اهمیت ورزش در جامعه اشاره کرد و گفت:در هر جامعه ای اگر به ورزش و پرداختن و انجام دادن آن توجه نشود آن جامعه افسرده و مردم آن به بیماری روحی و روانی دچار می شوند.

دکتر جزا راهکان

وی گفت:امروزه ثابت شده است که تنها کشورهایی می‌توانند به مدال‌های متعدد دست یابند که ورزشکاران،مربیان و مدیران ورزشی آنها از علوم پزشکی، ورزشی به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.به خصوص اینکه علم پزشکی ثابت کرده که ورزش به عنوان علمی‌ترین،ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش برای پیشگیری و درمان انواع بیمار‌های جهان صنعتی امروز مفید است.

دکتر راهکان در ادامه افزود:نتایج تحقیقات مختلف نشان داده است که انجام انواع مختلف ورزش ها و نرمش‌ها،علاوه بر فواید جسمی فراوان،بر مقابله با مشکلات عصبی و روانی نیز آثار مفیدی دارد. بر اساس آماری که وجود دارد نشان میدهد که در سال ۲۰۰۶ افراد بالای ۶۰ سال نزدیک به ۷۰۰ میلیون نفر هستند که در بر طبق این آمار  این رقم  در سال ۲۰۴۰ به یک میلیارد هفتصد میلیون نفر خواهد رسید که بر طبق همین آمار در ایران جمعیت سالمندی در سال ۲۰۲۰به ۱۰میلیون نفر  که پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۵۰به ۲۶ میلیون نفر برسد که  به نحوی هشداری برای همه ما خواهد بود.

وی به ورزش هوازی در زندگی امروزه اشاره کرد و گفت:ورزش هوازی به خاطر منافع آن از جلوگیری از بیماری قلب گرفته تا کاهش استرس،یکی از بهترین کارهایی است که می توان برای سلامتی انجام داد.و تاثیر آن بر خیلی از داروهای گیاهی و شیمایی امروزی به مراتب تاثیرگذارتر است.

دکتر راهکان به مسئله خواب و کیفیت خوابیدن و مدت آن بر سلامت روح و روان اشاره کرد و گفت:خواب کافی برای سلامت و کارکرد مناسب همه انسان ها یک ضرورت است ولی با این وجود،تغییر سبک زندگی به علت مشکلات زندگی شهری باعث شده است به خصوص در شهرهای بزرگ خواب کم و ناکافی به شکل یک همه گیری در آید.داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود یاد و خاطره ورزشکاران مرحوم و قهرمانانی از رشته های مختلف ورزشی که در جمع حاضر نبودند را گرامی داشت.ساسان نقی زاده

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از ورزشکاران در سخنانی حمایت و کمک به ورزشکاران را وظیفه همه شهروندان دانست و تاکید کرد:اگر به ورزش و رونق آن در شهرستان توجه نکنیم آسیب های اجتماعی بیشتر می شوند و این زنگ خطری برای همه ما است که بیشتر تلاش کنیم.

ساسان نقی زاده افزود:بنده بارها به خیلی از افراد تاکید کرده ام که نسبت به مسائل شهر از جمله ورزش بی تفاوت نباشیم،چرا که ما جوانان مستعد و قهرمانی داریم که با همراهی و تجربه پیشکسوتان در کنار ان می توانیم موفقیت های بهتر و بیشتری برای شهرمان کسب کنیم.

وی به قالب سنتی ورزش شهرستان اشاره کرد و گفت:بزرگترین دغدغه ما این است که حداقل بتوانیم جهت حمایت از ورزشکاران و قهرمانان یک باشگاه تاسیس کنیم و به صورت حرفه ای از ورزشکاران و قهرمانان شهرستان حمایت کنیم.

در ادامه برنامه دو نفر از پیشکسوتان آقایان اقبال سابقی و باباخاص حاتمی به خاطراتی از دوران ورزشی سالهای گذشته اشاره کردند که مورد توجه حاضرین در جمع قرار کرفت.

از نکات جالب این مراسم ادای نماز عصر در هنگام آغاز این برنامه بود که جلوه ای روحانی و زیبا را در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه بوجود آورد.

تلاوت قران توسط کمال هدایتی و مجری گری بی نظیر ادیب و شاعر شهرمان کاک جمال مرادی و سیاچمانه آریز رستمی،مقاله قهرمان سینا امینی و تهیه دو کلیپ از فعالیتهای انجمن پشتیوان و عکس سالهای گذشته ورزشکاران که توسط آقای رامین رئوفی به نحوی زیبا تهیه و تدوین شده بود که مورد توجه حضار قرار گرفت.

در پایان مراسم از ورزشکاران و قهرمانان که در چند سال گذشته برای شهر افتخارآفرینی کرده اند در رشته های مختلف ورزشی مورد تقدیر قرار گرفته و به پاس زحمات انها جوایزی به آنها اهداء گردید.۱-آسوران قمری قهرمان کشور از کونگ فو۲-زکریا بهرام میرزایی قهرمان اتومبیلرانی و آفرود کشور۳-خانم ژینو رستمی عضو تیم تیم خیبر خرم اباداز فوتبال بانوان۴-سینا امینی قهرمان کشور و آسیا از کشتی۵-آریز رحیمی از کشتی۶-هاله ولدبیگی از والیبال۷-هژیر محمودی از دومیدانی۸-خانم فاطمه احمد پور از رشته ورزشی تنیس روی میز۹-خانم سنا رایزن از تنیس روی میز۱۰-آرشام رمضانی قهرمان نونهال از تنیس روی میز.

گزارش : صهیب زربان، فرهاد صالحی

18 پاسخ برای “اولین گردهمایی پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

  • رامین رئوفی در تاریخ بهمن 11, 1395 گفت:

    عرض سلام واحترام دارم خدمت دوستان وبزرگانی که همیشه حامی وراهنمای ما در ورزش بوده اند واز ابراز مودت ومحبت دوستداران بی نهایت شاکریم.وای کاش روحیه ورزشکاری به کمک این ورزشکار ناشناس می آمد وحداقل می دانستیم که این ورزشکار با بصیرت کیست؟ تا چهره به چهره واز نزدیک گله مندی شان را پاسخگو باشیم.چون من حقیر پینگ پنگ باز،بعلت کهولت سن وسرعت بیش از ۱۴۰ کیلومتری توپ ۴۰ میلی در فاصبله حدود دومتری فقط تا این اندازه چشم بصیرت داریم نه بیشتر!! ودوست عزیزم(ورزشکار) که نامی بسیار سنگین وقابل احترام را برگزیده اید کاش همانگونه که شهامت وبصیرت نوشتن جملات تقدیر را با اسم واقعی داریم اندکی هم بصیرت بخرج داده وبا اسم واقعی نه پر از لفافه منتقد می شدیم .ورزشکار عزیز همانگونه که جناب آقای نقی زاده فرمودند این انجمن از کل هیئت های ورزشی درخواست کرده بود که اسامی پیشکسوتان خود را به انجمن ارسال نمایند که تعداد معدودی از هیئت های محترم با اطلاعات بسیار ناچیز پاسخگو بودند.واطلاعات وعکسهای جمعاوری شده با همت دوستان انجمن وتعدادی از هیئت های محترم جمعاوری ودر معرض دید حضار قرار گرفته بود.وبنده هم به حکم مسئولیتی که در هیئت دارم انجام وظیفه نموده واطلاعات ورزومه ای از افتخارات را همچون سایر رشته ها ارائه داده ام نه تبلیغاتی که شما فرمودید.واین قهرمانانی که مورد تجلیل قرار گرفته اند مربوط به سال ۹۵ بوده و از طریق مسابقات فدراسیونی در سطح کشوری عنوان دار بوده اند.وبنای انجمن نیز حمایت همه جانبه وعادلانه از کل ورزشکاران ومربیان فعال می باشد که امیدواریم تلاش همکاران ساعی اینجانب مورد رضای حق تعالی ومردم شریف شهرستان واقع گردد.خدمت این بیننده بسیار محترم (پشتیبان) هم بعرض برسانم که این گردهمایی فقط تجلیل وابراز وفاداری وقدرشناسی از پیشکسوتان گرامی بوده نه حامیان محترم وهمیشگی انجمن! ورئوسای ادارات مربوطه هم به نیابت از کل پرسنل زحمت کش وحامی آن ادارات دعوت شده بودند ودلیل دیگر نبود امکانات وفضای مناسب برا ی پذیرایی از کل حامیان می باشد که امید است بادیده اغماض کوتاهی انجمن را پذیرا باشید چون مقرر بوده در برنامه ای سوا از این بزرگواران وحامیان عزیز تجلیل گردد.

  • طاهرپور در تاریخ بهمن 9, 1395 گفت:

    با سلام
    ضمن تشکر وقدردانی از مبانی مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزشی ونیز از مدیریت سایت جهت اطلاع رسانی
    اینجانب از مخاطبین عزیز کمال تشکر وقدردانی را بابت ابراز نظر و وفاداری به بازیکنان باشگاه نفت سابق را دارم واینجانب هیچ گلمنده ی از برگزارکنندگان این مراسم ندارم ، وامیدوارم که با تداوم این گردهمایی ها ،یاد وخاطرات پیشکسوتان عزیز که با کمترین امکانات ورزشی همیشه در سطح استان مطرح بودند انجام گیرد.

  • پروین در تاریخ بهمن 9, 1395 گفت:

    آرشام جان زنده باشی عزیز.ان شاءالله موفقیتهای بیشتری رو ازت ببینم

  • یاسر در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    ضمن تشکر از بانیان حمایت از ورزش شهرستان..ولی ورزشکارا و اکثر مربیان حال حاضر دراین جمع دیده نمیشوند

  • ورزشکار در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    واقعا متاسفم که شرکت کردم ،آقای رئوفی اینجا هم هیات پینگ پنگ نیست اینجا جای تبلیغ نبووووود ،،جنابعالی فقط دیدتون یک متر بیشتر از خودتون نیست دیدن موفقیت سایر رشته های ورزشی شهرستان بجز موفقیت های اندک خودتون چشم بصیرت میخواد که شما ندارین واقعا متاسفم شما به ورزش و ورزشکار بی احترامی کردین ،جناب اقای نقی زاده شما ک ه ادعای غمخوار بودن ورزشکاران رو به یدک میکشید بجای حمایت کردن از مربیانی که با جون و دل و بدون هیچ امکاناتی ورزشکاران رو با بالاترین سطح کشوری رساندن ادعا میکنید و قسم میخورین که بهترین مربیان استان رو به پاوه میاورید درصورتی که مربیان ما بهترین های سطح استان و کشور هستند …فقط یک کلمه گویای جلسه تقدیر از ورزشکاران شما میباشد تاسف و فقط تاسف همین….

    • ناشناس در تاریخ بهمن 10, 1395 گفت:

      عرض سلام دارم خدمت ورزشکار عزیز که اسم خودشان را هم قید نکرده اند.جناب ورزشکار در مورد جواب سوال اولتان ما از سه ماه پیش برنامه ریزی برای این گردهمایی را شروع کردیم و از هیت های ورزشی خواستیم که پیشکسوتان خود را به ما معرفی کنند که متاسفانه از اکثر هیت های ورزشی شهرستان جوابی دریافت نکردیم به همین دلیل عکس و حتی اسامی دعوت شدگان بعضی از پیشکسوتان رشته های ورزشی را نداشتیم.و پیشکسوتانی که حضور داشتند و عکسهایی که از این چند رشته ورزشی نمایان شد برای این بود که هیت های ورزشی این چند رشته در اسرع وقت اسامی پیشکسوتان خودشان و عکسهای ارائه شده را در اختیار ما قرار دادند.
      در مورد سوال دومتان عرض کنم که کشورهای پیشرفته در ورزش همچون آلمان ،روسیه ،چین برای ساختن قهرمان ورزشی در رشته های مختلف از سایر کشورها مربی می آورند که این نشانه ضعف مربیان آن کشورها نمی باشد چون می خواهند فکر جدیدی را به ورزش کشورشان تزریق کنند و من نیز همان هدف را داشتم.
      جناب ورزشکار با فکر منفی که از شما در نوشته هایتان میبینم شما را به فکر مثبت تر دعوت میکنم که از شرکت کردن در این گونه مراسم اظهار تاسف نکنید

  • ... در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    واقعا متاسفم از هیچ یک از ورزشکاران کاراته با آن همه مقام های استانی وکشوری و حتی اسیایی تجلیل نشد ولی حتیاز مقام آوران شهرستانی تجلیل شد.درضمن کمتر ورزشکارانی دراین مراسم پیشکسوت بودند هه

  • محمدفاضل ضیایی در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    سلام
    موفقیت انجمن ورزش شهرمان در ارج نهادن به ورزش کاران و پیشکسوتان را از صمیم قلب به یکایک اعضای هیات مدیره و دیگر همراهان تبریک عرض می نمایم؛
    تصاویر سروران گرامی ما را به سالهای نه چندان دور برد و خاطرات را زنده کرد زمانی که این عزیزان توانمندی و نیروی جوانی را در محیطی سالم به کار گرفته و ما ها نیز از هنرنمایی آنها در میادین ورزشی لذت میبردیم؛
    سلامت و سعادت همه پیشکسوتان را از خداوند منان آرزومندم

  • محمد در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    تشکر از انجمن حامی ورزش پاوه بی زحمت به فکر ورزش معلولان پاوه باشید که نه سالن ورشته ورزشی برای این عزیزان در پاوه وجود نداره امثال کاک هژیر محمودی در پاوه زیاد هستند اما امکانات وجود نداده

  • پیشکسوت فوتبال دهه60 در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    با عرض سلام . واقعا جناب شهروند انتقاد به جایی کرد واقعا جای مربی باشگاه نفت آقای شاپور طاهرپوروکاپیتان تیم آقای امیر طاهرپور خالی است همه افراد دعوت شدن درحالی که یکی از آن بازیکن تیم دیروز اونجا من دیدم.

  • ساسان نقی زاده در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    سلام بر تمام عزیزانی که با بیانات شیرینشان به ما روحیه می دهند.اگر اسامی پیشکسوتان از قلم افتاده من از طرف انجمن از تمام عزیزان عذرخواهی میکنم چون
    اولا واقعا اطلاعات ما در این مورد مقداری ناقص بود و آرشیوی از پیشکسوتان ورزشی سالیان گذشته در اختیار نداشتیم و برای این عزیزانی که دعوت شدند واقعا ساعتها وقت گذاشتیم تا این تعداد افراد پیشکسوت را شناسایی بکنیم.
    دوما از اطلاع رسانیی که ما انجام دادیم حدودا ۴۰ درصد حاضر نبودند و از کسانی که در این مورد نقد داشتند خواهش میکنم که اول اطلاعات خود را در مورد اسامی افرادی که تشریف نیاورده بودند از انجمن می پرسیتند و بعد در مورد آن نقد میکردند که آیا فلانی هست یا نه
    سوما از پیشکسوتان تیم فوتبال نفت عذرخواهی میکنم که شاید اسامی آنها از قلم افتاده باشد.
    انجمن پشتیوان از افرادی که واقعا کسانی را به عنوان پیشکسوت در شهرستان پاوه میشناسند و این افراد برای ما قابل شناسایی نیستند خواهش میکنم اسامی این بزرگان ورزشی را در اختیار اعضای انجمن قرار بدهند.
    ودر پایان اعضای انجمن از تمام عزیزانی که اسمشان از قلم افتاده عذرخواهی میکند.ان شاالله به همت تمام پیشکسوتان ورزش شهرمان شاهد برنامه های بهتری باشیم
    انجمن حمایت از ورزش پاوه

  • علی در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    سلام بر کاک شاپور طاهر پور مربی تیم نفت وبازیکنانش

  • همچنان ورزشکار در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    به نام خدایی که با تیره خاک
    بر آمیخت این جوهر جان پاک(سلمان ساوجی)
    مراتب تشکر وقدردانی خود را آراسته بانیان این گردهمایی پیشکسوتان ،مربیان ورزشکاران و…..(انجمن پشتیوان) خواهم کرد که می توان بدون شک یکی از گردهمایی های بود که آثار صداقت ویکرنگی را در آن می توان مشاهد کرد .
    چرا که اشک های پاکی که در نبود یاران دیروز بر گون ها جاری بود خود شاهدی است بر صداقت ویکدلی ویکرنگی.
    همچنان که دکتر جزا راهکان بر آن اشاره داشتند جامعه ای می تواند سالم باشد که افراد آن ورزشکار باشند چرا که عقل سالم در بدن سالم است/
    دیدن چهر های محبوب ودوست داشتنی در این همایش شور ونشاطی دیگری بود که قابل وصف نیست ؟
    اما چرا از مسئولین رده بالای سطح اورامانات در این مراسم حضور نداشتند جای سوال را دارد؟
    زیادهم تعجب ندارد چرا که :
    قدر زر , زرگر شناسد
    قدر گوهر , گوهری
    قدر گل , بلبل شناسد
    قدر ورزشکار را ،ورزشکار
    به هرحال دست مریزاد امید که در برنامه های آتی بهتر وبیشتر با برنامه ریزی از تلاشگران این عرصه تجلیل گردد

  • شهروند در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    باسلام وعرض ادب .بنده انتقادی دارم از این گرد همایی پیشکستوتان پاوه .متاسفانه در این مراسم هیچکدام از بازیکنان باشگاه نفت سابق پاوه حضور نداشتن بخاطر بی توجه ای عدم اطلاع رسانی به بازیکنان باشگاه نفت .واقعا جای تاسف است

  • استاد فرید بهرامی در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    سلام وعرض ادب خدمت زحمتکشان این مراسم وجمع حاضردرمراسم.جای خیلی از ورزشکارا ن وپیشکسوتان ورزش اورامانات درجمع دیده می شود .

  • برهان حسيني در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    با سلام دست مریزاد ، عکسها زنده کننده خاطرات خوب گذشته بود

  • شهروند در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    با سلام وعرض ادب .خدمت انجمن حمایت از پیشکستوتان پاوه .انتقاد به حق و به جای باشگاه نفت سابق پاوه به دلیل اینکه هیچکدام از بازیکنان این باشگاه با توجه به عدم اینکه به هیچکدام از این ها اطلاع رسانی نشده وجای بس گلگی است .

  • پشتیبان در تاریخ بهمن 8, 1395 گفت:

    باسلام
    تشکر از بانیان این تشکل
    انتظار میرفت از همه پشتیبانانی که در زمان فراخوان اعلام حمایت نمودند و هم اکنون حامی هستند دعوت میشد یا حداقل به اطلاع میرساندید.
    دوگانه عمل کردن برای عزیزان حامی ورزش و تندرستی سهوا یا عامدا جالب نیست.
    موفق باشید.