س 29 اسفند 1402 ساعت 07:35

آئین همدردی با آتش نشانان حادثه پلاسکو در پاوه برگزار شد/ عکس

آئین همدردی با آتش نشانان حادثه پلاسکو در پاوه برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : شامگاه جمعه ایستگاه واحد آتش نشانی شهرداری پاوه در یک اقدام خودجوش میعادگاه مردمی بود که با جان و دل در آیین یادبود شهدای آتش نشان به پاسداشت رشادت و قهرمانی های این قشر خدوم و زحمتکش حضوری پرشکوه داشتند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در پی حادثه تلخ آتش‌سوزی و فرو ریختن […]

به گزارش سلام پاوه : شامگاه جمعه ایستگاه واحد آتش نشانی شهرداری پاوه در یک اقدام خودجوش میعادگاه مردمی بود که با جان و دل در آیین یادبود شهدای آتش نشان به پاسداشت رشادت و قهرمانی های این قشر خدوم و زحمتکش حضوری پرشکوه داشتند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در پی حادثه تلخ آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران شامگاه جمعه شهروندان پاوه ای با تجمع در ایستگاه واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پاوه ابراز همدردی کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم ضمن همدردی با خانواده‌های آتش‌نشانان شهید با روشن کردن شمع و قرائت فاتحه، و امضا و یاداشت هایی یاد و خاطره این جانبخاتگان قهرمان را گرامی داشتند و برای نجات یافتن آتش‌نشانان زیر آوار دعا کردند.

 

6 پاسخ برای “آئین همدردی با آتش نشانان حادثه پلاسکو در پاوه برگزار شد/ عکس

  • فرمیسک فرهادی در تاریخ بهمن 5, 1395 گفت:

    برای برادرم!!!
    حوالی ساعت پنج صبح بیدار شدم.
    حالم خیلی بد بود.فکر اینکه الان در چه حالی، داشت دیوانه ام میکرد!!!
    خدای من وحشتناکه!
    حتی خیالش را هم همچون کابوسی سهمناک نمیتوانم تحمل کنم!آیا فشاردود و غلظت آن، لحظه لحظه نفس هایت را به شماره انداخته؟!یا شدت سوزش و حرارت بدنت را می سوزاند؟!
    یا هر دوی آنها و سنگینی روی قفسه سینه ات؟شاید هم گردنت یا سرت لای فشار مضاعف در و دیوار ؟!یا تاریکی وصف نشدنی و امیدی که لحظه به لحظه کم سوتر میشود؟!
    واقعا تحمل این افکار برایم مقدور نبود و ناخودآگاه سیل اشک هایم و انبوه اندوه بود که نفس هایم را به شماره انداخته بود.
    بلافاصله بلند شدم و وضو گرفتم رو به قبله با سینه ای مالامال از غمی وصف نشدنی !
    دست هایم را بالا بردم و از ته دل ،با تمام وجود دعا کردم!خواستم بگویم کمک کن که سالم بیرون بیایند ،گفتم ،ولی ته دلم هیچ امیدی نداشتم،این بار دعایم را اینگونه ادامه دادم؛خدایا مرگ را بر برادرانم سهل گردان !خدایا مرگ را بر برادرانم سهل گردان!
    خدایا لحظه لحظه سختی و زجری که متحمل شدند کفاره گناهان و مایه ترفیع درجاتشان گردان!پروردگارا به خانواده شان صبر عنایت فرما.یا ارحم الراحمین برادرانم را جزء جوانان بهشت گردان.
    به کلمه”ارحم الراحمین که رسیدم آرامشی عمیق تمام وجودم را گرفت.دلم اطمینان یافت که عزیزانم در آغوش پر مهر مهربان ترین مهربانان اند.ناخودآگاه درونم مملو ازنور امید و رحمت شد.
    صدای اذان صبح مرا به خود آورد…..
    فرمیسک فرهادی

  • سلام در تاریخ بهمن 2, 1395 گفت:

    بنیاد شهید هیچ تعهدی نسبت به شهید نامیدن آتش نشانان ندارد و هیچ خدمتی به این جان باختگان ارائه نمیدهد!

    ?ایزدی معاون تعاون بنیاد شهید گفت: آتش نشانانی که در حادثه پلاسکو جان باختند به عنوان شهید خدمت محسوب می شوند و خود شهرداری موظف به ارائه خدمات به خانواده های این افراد است.

    ?بنیاد شهید فقط افرادی که در مواجهه با دشمن جان خود را از دست می دهند را شهید میداند.فقط اینو کم داشتیم

  • محمد ... در تاریخ بهمن 2, 1395 گفت:

    من هم میگویم:
    نکوداشت ایثارگران و تقدیر از آنان: بله
    اما ابداع روشهای بیگانه و خلاف عرف: نه
    روشن نمودن شمع و پخش خرما و … در عرف منطقه ما و نیز در فرهنگ دینی و ملی ما جایی ندارند امیدوارم در مراسم این چنینی این موارد تکرار نشوند و به جای آنها از روشهای بومی استفاده گردد.
    مثلاً چه بهتر بود با توجه به اینکه این مراسم در روز جمعه برگزار شد “جمعانه” به روش سنتی منطقه در مراسم پخش می شد که می توانست شامل پخش گردو یا کلوچه های ستنتی منطقه باشد.

  • مظفراخگر در تاریخ بهمن 2, 1395 گفت:

    وقتی همه میگریختند ، آنان می شتافتند …
    .
    .
    .
    پُــــرم از آتش و دود، پُـــــرم از شعله و آه، پُـــــرم از آجُر و خاک، زیرِ آوار، زیرِ تیرآهن و خون میبارد…. از سر و روی جگرسوخته ام…..
    .
    آتشنشانانِ عزیز، در حینِ تأسف، شرمنده ایم از بابتِ آنانی که سلفی گرفتن را فخر میدانستند و خندیدن در کنارِ رنجِ شما، رو به دوربینِ موبایل، برایشان خاطره سازی میکرد…. ، درودتان باد راه ویادتان همیشه سبز

  • محمد. در تاریخ بهمن 2, 1395 گفت:

    اصل حرکت که نشان از نوع دوستی و تقدیر از زحمت کشان و ایثارگران بود مناسب بود اما:
    می توانست بهتر باشد و ابداع کننده روشهای منحط و بی پایه نباشد.
    در فرهنگ ملی و دینی ما روشن نمودن شمع و … جایی ندارند
    در عرف منطقه ما پخش خرما در تعذیه و بزرگداشت جایی ندارد
    امیدوارم متولیان فرهنگی در کنار برگزاری مراسمات به این نکات توجه فرمایند.

  • همیلا در تاریخ بهمن 2, 1395 گفت:

    روحشان شاد.و یادشان گرامی باد