پ 30 فروردین 1403 ساعت 21:38

برگزاری نشست کتابخوان کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی قدس نوسود

برگزاری نشست کتابخوان کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی قدس نوسود

به گزارش سلام پاوه:در ادامه سلسله نشست های کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه،کتابخانه عمومی قدس نوسود سومین نشست کتابخوان خود را در دیماه ۹۵ در رده سنی کودک و نوجوان برگزار نمود. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این نشست که با حضور نوجوانان علاقه مند به کتاب و کتابخوانی برگزار شد کتابهایی از جمله،کتاب:مرد جوان […]

به گزارش سلام پاوه:در ادامه سلسله نشست های کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه،کتابخانه عمومی قدس نوسود سومین نشست کتابخوان خود را در دیماه ۹۵ در رده سنی کودک و نوجوان برگزار نمود.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این نشست که با حضور نوجوانان علاقه مند به کتاب و کتابخوانی برگزار شد کتابهایی از جمله،کتاب:مرد جوان و خیاط حیله گر،نویسنده:شراره وظیفه شناس معرفی‌کننده :کارن احمدی–کتاب:رفیق و نارفیق نویسنده:محمد علی جعفری،معرفی‌کننده:شادمان عزیزی–کتاب:خوابت نمی برد خرس کوچولو نویسنده:مارتین وادل،معرفی‌کننده:نوید کریمی توسط حاضرین معرفی شدند.

خلاصه کتابهای معرفی شده در این نشست:کتاب:مرد جوان و خیاط حیله گر:متن معرفی …….«مرد جوان و خیاط حیله‌گر» برگرفته از داستانی از مولوی است که در آن جوانی از خودراضی و پرمدعا به شهری سفر می‌کند و در شرطی که می‌بندد، اسبش را می‌بازد. در آن شهر خیاطی بود که از پارچه مشتریان می‌دزدید و جوان با مشتری‌ها شرط می‌بندد که نگذارد خیاط از پارچه‌اش بدزدد. اما شرط را می‌بازد و اسبش را نیز به آنها می‌دهد و دیگر چیزی برایش باقی نمی‌ماند. این کتاب به مناسبت هشتصدمین سال تولد مولانا برای گروه سنی «ب» و «ج» به چاپ رسیده است.”

کتاب:رفیق و نارفیق:متن معرفی …….یک روز دو تا رفیق تصمیم گرفتند با هم سفر کنند تا ‏اینکه جایی برای خود کاری دست و پا کنند. در راه ‏سفر، یکی از آنها هرچه که داشت با دیگری قسمت کرد، ‏اما وقتی نوبت آن یکی شد، هرچه که داشت برای خود ‏برداشت و رفت و رفیقش را تنها و گرسنه رها کرد. ‏سرگذشت این دو رفیق و پاداش درستی و نادرستی را ‏همراه تصاویر ساده و زیبا می‌توانید در این کتاب ‏بخوانید.‏‏«مجموعه مرز پرگهر» تلاشی است برای بازگویی داستان‌های ‏مناطق گوناگون ایران، هم به زبان فارسی و هم به ‏گویش ویژه هر منطقه،با تصاویری متناسب با طبیعت و ‏فرهنگ آن منطقه.دست اندرکاران این مجموعه ‏امیدوارند، به رغم کمبود منابع مکتوب و معتبر درباره ‏صحت گویش‌های ایرانی و دیگر کاستی‌ها، کوشش آنان موجب ‏آشنایی هرچه بیشتر مردم با فرهنگ مناطق گوناگون این ‏سرزمین شود.‏

کتاب:خوابت نمی برد خرس کوچولو:متن معرفی …….شب است.خرس کوچولو به رختخواب رفته است تا بخوابد و خرس بزرگ کتاب می‌خواند.اما خرس کوچولو خوابش نمی‌برد و مرتب خرس بزرگ را صدا می‌زند و از تاریکی شکایت دارد.خرس بزرگ برایش چراغ می‌آورد تا مشکل او را حل کند. اما باز خرس کوچولو او را صدا می‌زند.بارها این اتفاق می‌افتد و هر بار خرس بزرگ باحوصله کتاب مورد علاقه‌اش را بر زمین می‌گذارد و به خواسته‌ی خرس کوچولو توجه می‌کند.اما فقط مشکل تاریکی نیست که مانع خوابیدن خرس کوچولو می‌شود.بالاخره خرس بزرگ او را بغل می‌کند و توی تاریکی شب می‌رود تا ماه و ستارگان را به او نشان دهد.اما چیزی نمی‌گذرد که خرس کوچولو در آغوش گرم خرس بزرگ به خواب می‌رود.

این کتاب اولین جلد از مجموعه‌ی پنج جلدی قصه‌های خرس کوچک و خرس بزرگ است.تصاویر رنگی زیبا،خوش آب و رنگ و جذاب کتاب به خوبی عواطف و احساسات شخصیت‌های حیوانی داستان را می‌نمایانند و متن ساده و روان آن،به موضوع نیاز کودکان به محبت و توجه به آنان برای خواب آرام و خوش می‌پردازد. کتاب برای خواباندن کودکان و آرامش بخشیدن به آنان مفید است و به نیازهای روحی¬-روانی کودکان در ترس از تاریکی، درک خواسته‌های آنان در هنگام خواب، نیاز به محبت، خواندن کتاب و… می پردازد.خرس بزرگ می‌تواند پدر یا مادر باشد و در نتیجه مناسب کودکان تک والد است. نویسنده برنده‌ی جایزه هانس کریستین اندرسن است و این کتاب‌ها برنده‌ی جوایزی چون دیپلم افتخار کتاب‌های برگزیده‌ی پدران و مادران و انجمن کتاب ماه کودکان آمریکاست.