ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 02:20

موج انسانیت مردم شهرستان روانسر همچنان تیتر می خورد/ عادل کماکان در گوشه ی زندان و در انتظار عفو

موج انسانیت مردم شهرستان روانسر همچنان تیتر می خورد/ عادل کماکان در گوشه ی زندان و در انتظار عفو

به گزارش سلام پاوه : چند روزی است که بار دیگر حرکت انسان دوستانه ی مردم شهرستان روانسر در راه بخشش “عادل” به تیتر یک رسانه ها و پربازدید ترین خبر در فضای مجازی تبدیل شده است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از سراب روانسر، انعکاس اخبار تجمع اردیبهشت ماه سال ۹۳ مردمِ […]

به گزارش سلام پاوه : چند روزی است که بار دیگر حرکت انسان دوستانه ی مردم شهرستان روانسر در راه بخشش “عادل” به تیتر یک رسانه ها و پربازدید ترین خبر در فضای مجازی تبدیل شده است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از سراب روانسر، انعکاس اخبار تجمع اردیبهشت ماه سال ۹۳ مردمِ شهرستان روانسر در مقابل خانه امید (مقتول) با گذشت بیش از چند سال بار دیگر در خبرگزاری ها و رسانه های کشور تیتر می خورد.

بیشتر مردم شهرستان روانسر در جریان ماجرایی که نیمه‌ شبِ ١٢بهمن ماه ‌سال ٨٧ برای امید و عادل دو دوست قدیمی رخ داده قرار دارند، اتفاق شومی که جان یکی از آنها را گرفت و یکی دیگر را به جرم قتل راهی زندان کرد.

اتقاقی که با یک شوخی ساده جانِ پهلوان شهرمان را گرفت و موجب شد یکی در کنج زندان و دیگری در گوشه ی قبرستان جای بگیرند و با گذشت قریب به ۸ سال عادل در انتظار بخشش در زندان مانده است و پهلوان شهرمان در سینه ی قبرستان آرمید و اولیای دم تقاضای قصاص را دارند و بارها خانواده ی عادل برای جلب رضایت به منزل امید (مقتول) رفتند اما پاسخی نگرفتند.

با اینکه هفت سال از این ماجرا گذشت در اردیبهشت ماه سال ۹۳ بیش از ٢ هزار نفر از مردم شهر روانسر دست به کار شدند و با خانواده ی عادل راهی درب منزل مقتول (امید) شدند تا شاید بتوانند رضایت بگیرند اما همچنان اصرار بر قصاص حرفِ اول و آخر اولیای دم خواهد بود.

حرکت عظیم و خیرخواهانه ی مردم روانسر از همان ابتدا تیتر یک رسانه های کشور شد و تحسین و حسرت بسیاری از مردمان کشور را بهمراه داشت که چگونه می توان اینچنین مردمی را داشت که به جای نظاره گر بودنِ صحنه ی اعدام اینگونه همه یکصدا و یک آهنگ برای بخشش به حرکت در آیند.

اکنون بعد از گذشتِ ۲ سال و نیم از ماجرای حرکت انسان دوستانه ی مردم روانسر بار دیگر، این حرکت عظیم به تیتر یک رسانه ها و خبرگزاری های سراسر کشور تبدیل شده است و بسیاری از این رسانه ها به غلط از بخشش عادل و رضایت اولیای دم حرف می زنند؛ اما متأسفانه عادل همچنان اسیر میله های سرد زندان است.

3 پاسخ برای “موج انسانیت مردم شهرستان روانسر همچنان تیتر می خورد/ عادل کماکان در گوشه ی زندان و در انتظار عفو

  • ناشناس در تاریخ دی 14, 1395 گفت:

    به نقل از روزنامه باختر
    وزیر بهداشت : ای کاش همه ما از روانسری های رئوف درس بگیریم

    «ای کاش همه ما از روانسری‌های رئوف درس بگیریم و چه خوب که رسانه‌ها به این خبرها بیشتر بپردازند. خبرهایی که به جای ترس و خشونت و بی‌مرامی، حس دلنشین مهربانی و دوست داشتن و احترام به هم‌نوعان را به جان شنونده می‌ریزد.»
    خبرهای خوب را هم منتشر کنیم
    دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت در یادداشتی که در صفحه مجازی خود نوشته، آورده است: «شنیدن برخی خبرها حس خوب و لذت‌بخشی در جان آدمی می‌ریزد و گاهی با خواندن بعضی خبرها در هیاهوی پر ازدحام اخبار ناخوشایند، لبریز از عشق می‌شویم و سرشار از احساس خوب مهرورزی و امید. امروز برای من این‌گونه بود، خبری خواندم که نه تنها در آن از دلهره و خشونت و دروغ و حسادت و… خبری نبود، که آدمی با خواندنش سر شوق می‌آمد و حس لذتبخش مهرورزی را تجربه می‌کرد. ‏در روانسر، شهری از توابع استان کرمانشاه، مردم به جای تماشای صحنه اعدام، جلوی منزل مقتول گرد هم آمدند و از پدر و مادرش رضایت گرفتند.
    خبر کوتاه بود؛ اما به اندازه همه دوستی‌ها و عاشقی‌های عالم، بلند بود. خبر از شهری کوچک به گوش می‌رسید که مردمانش چندان اسیر تجمل و رفاه‌ زدگی و زندگی‌های آن‌چنانی نیستند، اما قلبی دارند مهربان و فراخ به وسعت همه این کره خاکی.
    ای کاش همه ما از روانسری‌های رئوف درس بگیریم و چه خوب که رسانه‌ها به این خبرها بیشتر بپردازند. خبرهایی که به جای ترس و خشونت و بی‌مرامی، حس دلنشین مهربانی و دوست داشتن و احترام به همنوعان را به جان شنونده می‌ریزد.
    همه باید تمرین کنیم از خبرهای مثبت، از خلق خوش، روی باز، مردمداری، مهربانی و حقوق شهروندی بیشتر بگوییم. انسان امروز به شنیدن این خبرها بیش از همیشه نیاز دارد. منتظر دیگران هم نباشیم؛ برای آن چه می‌پسندیم، از خودمان شروع کنیم.»

  • ناشناس در تاریخ دی 14, 1395 گفت:

    سلام به مردم با شعور روانسر

  • کۆرد وهۆرامی در تاریخ دی 14, 1395 گفت:

    افرین بر مردم روانسر مرحبا.