ج 31 فروردین 1403 ساعت 23:04

شکایت نماینده اورامانات از رئیس جمهور

شکایت نماینده اورامانات از رئیس جمهور

به گزارش سلام پاوه : شهاب نادری اظهار کرد:بابت بی توجهی دولت به مشکلات مرزهای استان کرمانشاه و مرز شیخ صله و موضوع کولبران، بنا به ماده ۲۳۶ از رئیس جمهور به قوه قضائیه شکایت کردم. نماینده مردم شهرستان های پاوه،جوانرود،ثلاث باباجانی،روانسر در مجلس شورای اسلامی طی گفتگو با خبرنگار پارلمانی کردپرس با اشاره به […]

به گزارش سلام پاوه : شهاب نادری اظهار کرد:بابت بی توجهی دولت به مشکلات مرزهای استان کرمانشاه و مرز شیخ صله و موضوع کولبران، بنا به ماده ۲۳۶ از رئیس جمهور به قوه قضائیه شکایت کردم.

نماینده مردم شهرستان های پاوه،جوانرود،ثلاث باباجانی،روانسر در مجلس شورای اسلامی طی گفتگو با خبرنگار پارلمانی کردپرس با اشاره به مشکلات مرزهای استان کرمانشاه و بی توجهی مسئولین امر گفت:جدیدا به رئیس جمهور و وزیر کشور در خصوص مرزهای استان کرمانشاه و بخصوص مرز شیخ صله تذکراتی دادم و با استناد به ماده ۲۳۶ قانون اساسی از شخص رئیس جمهور به قوه قضائیه شکایت کردم.شهاب نادری

وی ادامه داد:دغدغه مردم مشکل مرز و ساماندهی مرزها است.مشکلات انقدر درمرزها به وجود آمده که لازم شد به رئیس جمهور تذکر دهم.

وی تصریح کرد:بنده به خط آخر رسیدم و از بیشترین اختیارم که ماده ۲۳۶ است استفاده نمودم و از رئیس جمهور دراین خصوص شکایت کردم.

نادری با ابراز تاسف از مرگ جوانان کولبر در مرز اورامانات اذعان کرد:یک هفته پیش جوانی از منطقه اورامانات که در مرز مشغول کار کولبری بود توسط گلوله نیروهای مرزبانی جان باخت.این یک جوان ۲۷ ساله ای بود که برای کسب روزی خود مشغول کولبری بود.

وی افزود:دو روز گذشته که بخاطر دلجویی از خانواده این جوان از مرز بر می گشتم مردم از این مسئله بسیار ناراحت بودند.

وی در خصوص مرگ این جوان توضیح داد:جانباخته هیچ گونه کالای قاچاقی همراه خود نداشته و حتی تسلیم شده و حین تسلیم شدن به او شلیک شده است.

نماینده اورامانات با گلایه از روش برخورد با کولبران خاطر نشان کرد:قانون شلیک در مرز را هم به ماموران آموزش ندادند و اکثر تیرها به سر وسینه کولبران نگون بخت برخورد می کند.

وی تاکید کرد:بنده از این موضوع بسیار ناراحتم و نه رئیس جمهور و نه وزیر کشور اقدامی انجام نداده اند و مرز برای ما تبدیل به دردسر شده است.

نادری در پاسخ به این سوال که برای مرزها چه اقداماتی باید انجام شود،گفت:ساماندهی یعنی این که مرز را رسمی کنند و مشخص شود که چه فعالیتی باید در انجا انجام شود.

وی یادآور شد:نباید به بهانه های امنیتی جلوی کار قانونی و امرار معاش مردم را گرفت و بخاطر بی توجهی مسئولین امر ،بوده که در روزهای گذشته دو جوان بر اثر شلیک ماموران مرزبانی در این منطقه فوت کردند.

11 پاسخ برای “شکایت نماینده اورامانات از رئیس جمهور

  • هورامان در تاریخ دی 15, 1395 گفت:

    این یه اقدام و شعار پوپولیستی برای جذب محبوبیت آقای نادری است. اگر ایشان با برقراری تعامل و رایزنی با دولت تدبیر و امید برخورد نمایند نتایجش برای مردم منطقه پربارتر می باشد. زمان خشونت و شعارهای سوسیالیستی گذشته ، مردم به نتیجه کار دلخوشند نه شعار و رودررویی با دولت ، دولت و مجلس با همصدایی می توانند در جهت رفاه ملت گام بردارند. آقای نادری نماینده جریان خاص سیاسی هستند که فقط به اهداف آن جریان می اندیشند نه رفاه مردم پاوه ، پس با گفتگوی سازنده با دولت مطالبات مردم را طلب کنید نه به جبهه گرفتن.

  • پاوه ای در تاریخ دی 9, 1395 گفت:

    اقای نادری خسته نباشید درست است که شما نماینده ی واقعی و روشنفکری هستید اما کمی با ریس جمهور تند میروید واین به ضرر شما است

  • محمد در تاریخ دی 9, 1395 گفت:

    در استناد به قانون اساسی هیچوقت نباید از کلمه ماده استفاده نمود زیرا اصل مختص قانون اساسی بوده و در استناد به سایر قوانین از لفظ ماده استفاده می شو د
    قانون اساسی ایران ۱۷۷ اصل می باشد و اصل یا ماده ۲۳۶ در قانون اساسی وجود ندارد به نظر می رسد منظور نماینده محترم ماده ۲۳۶ قانون ایین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است که خود این ماده اشاره به اصل۸۹ قانون اساسی دارد در این ماده آمده است بر اساس اصل ۸۹ قانون اساسی نمایندگان مجلس می توانند رییس جمهور را در مقام اجرای وظایف مدیریت قوه مجریه و اداره امور اجرایی کشور مورد استیضاح قرار دهند این استیضاح وقتی قابل طرح است که حداقل به امضا یک سوم نمایندگان برسد

  • ثلاث باباجانی در تاریخ دی 9, 1395 گفت:

    تشکر ، خواهشمند است با ریاست جمهوری مثبتانه برخورد کن نه منفی ، ما می خواهیم دوره دوم شما باشی.

  • ساکو در تاریخ دی 9, 1395 گفت:

    واقع بین باشین لطفا

  • yaser در تاریخ دی 9, 1395 گفت:

    مسولین ککشون نمیگزه ،هر کی میمیره بزا بمیره ،کی اهمیت میده،خودمونو بزاریم جا اونای که به خاطر اینکه نون شبشون روبخرن مجبورن رو مرگ و زندگیشون قمار کنن وتو مرزامون کولبری کنن ،،واخرش پروندشون میشه مرگ براثر اتفاق و بی احتیاطی ،،،،هیچی به هیچی،باز جای امیدهست که جناب افای نادری اعتراض کرده

  • ناشناس در تاریخ دی 8, 1395 گفت:

    مردم همیشه انتظار دارند نماینده در حوزه انتخابیه در بین مردم حضور داشته باشند به نظر می رسد این تذکرات وپی گیری مشکلات منطقه در راس می تواند کار ساز باشد اما حضور در منطقه کاری را دوا نمی کند بنظر می رسد نما ینده این دوره نسبت به مشکلات منطقه حتی در کوچک ترین روستا آگاه می باشد

  • هورامانه کم در تاریخ دی 8, 1395 گفت:

    خوا برا وشا

  • پروین ق در تاریخ دی 8, 1395 گفت:

    احسنت به آقای نادری روی اورامانات و سفید کردین انشاء الله همیشه جسور بمانید به امید روزی که بتوانید دردهای مردم محروم منطقه را مرهمی بخشین

  • پیمان فتاحی در تاریخ دی 8, 1395 گفت:

    باید این کار آقای نادری را ستود . شاید کسانی هستند که هنوز امید دارند دولتمردان با دیار ما آشتی کرده و روی خوش بودجه و بوی عطر امکانات و زیر ساختها در آن مشاهده گشته و شامه نواز شود و جسارت و جرات ستودنی آقای نادری را زیر سئوال برده و یا ترسی همانند پس از سخنرانی نماینده در زمان معرفی وزیران جدید بر آنان مستولی گردد .
    اما بایستی گفت وقتی آب از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب .
    سالهاست بیکاری . فقر . اعتیاد ….و بسیاری مسائل دیگر که وظایف ابتدایی هر دولتی در ازای شهروندانش است در دیار ما غالب گشته اند که نشان میدهد یا ما شهروند این مملکت نیستیم یا دولت مردان از ما نیستند .
    در هرحال همچنان که نماینده محترم هم اشاره کرده اند “بنده به آخر خط رسیده ام” نشان میدهد تدکر و توبیخ و نرمش دردی دوا نکرده است پس باید به قدرت برگشت و حتی نمادین هم که باشد قدرت بهتر از کرنش و ضعف است .
    در مورد برخورد نیروهای نظامی با کولبران نیز همگی حتی بچه ها نیز از وقایع باخبرند اما انگار مسئولان مافوق و سایر دست اندرکاران در خوابی خود خواسته به سر میبرند و خود را به نا آگاهی زده اند که مثل”نا زانم راحتی گیانم” تبلور کند .

  • دلشاد در تاریخ دی 8, 1395 گفت:

    چقدر نماینده خوب و دلسوزی!!!