س 28 فروردین 1403 ساعت 23:16

پوشش 1500 هكتار از مزارع و زمينهاي پاوه براي مبارزه با آفت ملخ

پوشش 1500 هكتار از مزارع و زمينهاي پاوه براي مبارزه با آفت ملخ

به گزارش سلام پاوه : جهاد كشاورزي پاوه قريب به 1500 هكتار از مزارع و باغات شهرستان پاوه را تحت پوشش و مبارزه با آفت ملخ قرار مي دهد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از هزار ماسوله : رییس جهاد كشاورزي شهرستان پاوه اظهار داشت: تمام مجموعه جهاد کشاورزی موضوع مبارزه با علف‌های […]

به گزارش سلام پاوه : جهاد كشاورزي پاوه قريب به 1500 هكتار از مزارع و باغات شهرستان پاوه را تحت پوشش و مبارزه با آفت ملخ قرار مي دهد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از هزار ماسوله : رییس جهاد كشاورزي شهرستان پاوه اظهار داشت: تمام مجموعه جهاد کشاورزی موضوع مبارزه با علف‌های هرز، آفت سن گندم تنهایی رئیس جهاد کشاورزی پاوهو مبارزه با آفت مزارع و باغات را مورد پيگيري خود قرار مي دهد.
تنهايي افزود: سال زراعی جاری با 550 میلیمتر بارندگی ،با پراکنش مناسب ، اراضی شهرستان پاوه را از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار كرده است.
وي گفت: در سالهایی که وضعیت بارندگی مناسب می باشد شاهد طغیان علفهای هرز و آفات هستیم که با توجه به شرایط موجود با بسیج تمام امکانات ، اقدامات گسترده ای در خصوص مبارزه با آفت علفهای هرز انجام مي شود.
تنهايي خاطر نشان كرد: به دليل موقعيت خاص جغرافيايي شهرستان پاوه ، و شيوع آفت ملخ در مزارع و مناطق اطراف پاوه، اين شهر به عنوان معين در منطقه اورامانات به توزيع سم و سبوس مالاتيون به ديگر شهرها مي پردازد.
وي گفت: آفت ملخ هرساله در شهرستان پاوه به شيوع خود خواهد رسيد و جهاد كشاورزي پاوه نيز قريب به 1500 هكتار از مزارع و باغات شهرستان پاوه را تحت پوشش و مبارزه با اين آفت ملخ قرار مي دهد.
وی یادآورشد: به منظور مبارزه با آفت ملخ 15 تن سبوس و 500 لیتر سم مالاتیون به شهرستان پاوه بعنوان شهرستان معین جوانرود و ثلاث برای مقابله با این آفت حمل شده است.
تنهايي در پايان گفت:مبارزه با آفت ابتدا به صورت محلول پاشي در زمينهاي شهرستان پاوه به مبارزه با آفت ملخ مي پردازيم و سپس با طعمه پاشي باغات شهرستان، اين منطقه را نيز تحت پوشش مبارزه با هرگونه آفتي قرار مي دهيم.

یک پاسخ برای “پوشش 1500 هكتار از مزارع و زمينهاي پاوه براي مبارزه با آفت ملخ

  • دوست در تاریخ فروردین 25, 1393 گفت:

    کار بسیار خوبیه چون واقعا وضع بنظر وخیم میاد ملخ همه جا هست فقط خواهش میکنم این سموم رو با نظارت پخش کنن نه همین جوری بدن دست مردم که آمارشون رو ببرن بالا