پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:45

دستگیری شکارچی سنجاب ایرانی در ثلاث باباجانی

دستگیری شکارچی سنجاب ایرانی در ثلاث باباجانی

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی اعلام کرد: یگان حفاظت این شهرستان در عملیات گشت و کنترل موفق به دستگیری شکارچی سنجاب ایرانی شدند. آزاد شیخ ویسی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل محیط زیست کرمانشاه افزود: شکارچی متخلف به همراه دو قلاده تازی در حال شکار سنجاب […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی اعلام کرد: یگان حفاظت این شهرستان در عملیات گشت و کنترل موفق به دستگیری شکارچی سنجاب ایرانی شدند.

آزاد شیخ ویسی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل محیط زیست کرمانشاه افزود: شکارچی متخلف به همراه دو قلاده تازی در حال شکار سنجاب بود که پس از مشاهده مأموران یگان حفاظت، اقدام به فرار کرد.

وی افزود: خوشبختانه مأموران پس از تعقیب شکارچی او را دستگیر و ادوات شکار و صید را ضبط نمودند و شکارچی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

شیخ ویسی گفت: یک بطانه سنجاب زنده گیری شده با مکان یابی مناسب توسط مأموران یگان حفاظت به محلی امن منتقل و در آنجا رهاسازی شد.

وی تصریح کرد: سنجاب ایرانی حیوان بسیار فعال و چابکی است و لانه اش را در سوراخ درختان ایجاد کرده و سطح آن را به وسیله علف های نرم مفروش می سازد و برای فصل زمستان دانه های بلوط را در سوراخ های زیرزمین، زیر ریشه ها یا سوراخ های درختان مخفی می کند.

شیخ ویسی با بیان اینکه میوه بلوط غذای اصلی این پستاندار است، خاطرنشان کرد: در فصل زمستان که دیگر بلوطی روی درختان نمانده، سنجاب به جستجوی بلوط هایی که پنهان کرده است می رود اما این جانوران همه بلوط هایی را که پنهان کرده مصرف و یا پیدا نمی کنند.

وی اضافه کرد: دانه هایی که در زیر خاک مانده اند، جوانه می زنند و درختان جدیدی بوجود می آید که این امر می تواند در احیای جنگل های زاگرس نقش بسزایی داشته باشد و به همین دلیل سنجاب را باغبان زاگرس می نامند.

شیخ ویسی در پایان از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان ثلاث باباجانی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با تلفن گویای ۱۵۴۰ و یا شماره تماس ۰۸۳۴۶۷۲۴۹۵۵ در میان بگذارند.

یک پاسخ برای “دستگیری شکارچی سنجاب ایرانی در ثلاث باباجانی

  • ارشیا له شاری سنه در تاریخ دی 8, 1395 گفت:

    دستان خوش بیت و خستیش نه ون