چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 05:17

نشست مدیران عامل موسسات خیریه پاوه برگزار شد/ عکس

نشست مدیران عامل موسسات خیریه پاوه برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : مدیران موسسات و انجمن های خیریه پاوه نشست مشترکی با موضوع ایجاد هماهنگی و توسعه و پیشبرد هر چه بهتر فعالیت های این نهادهای مردمی برگزار کردند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : به همت و میزبانی مهندس جلیل علیزاده مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات و با […]

به گزارش سلام پاوه : مدیران موسسات و انجمن های خیریه پاوه نشست مشترکی با موضوع ایجاد هماهنگی و توسعه و پیشبرد هر چه بهتر فعالیت های این نهادهای مردمی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : به همت و میزبانی مهندس جلیل علیزاده مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات و با حضور آقایان منصور سبحانی مدیر موسسه خیریه صلاح الدین پاوه ، حیدر اسلامی نیا مدیرعامل انجمن التیام پاوه ، مصلح قادری مدیرعامل موسسه خیریه قبای پاوه و مدیران ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان پاوه نشستی پیرو تقویت همکاری بیشتر و توسعه و پیشبرد هرچه بهتر این نهادهای مردمی برگزار شد.

در این نشست جلیل علیزاده مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان که با پیشنهاد و میزبانی وی این جلسه برگزار شد گفت :  بسی جای خوشحالی است که انجمن های خیریه پاوه از افراد معتمد و شاخصی تشکیل شده اند که بدون هیچ چشم داشت و کوچکترین سود مادی فقط بخاطر رضای خداوند و خدمتگزاری به مردم گام برمی دارند.

وی با بیان اینکه در سطح استان انجمن های مشابه با انجمن زندان پاوه وجود دارد که ماهانه بیش از ۲۸ میلیون تومان فقط اعضای انجمن حقوق دریافت می کنند گفت : انجمن حمایت از زندان و هیئت مدیره آن بدون هیچ گونه سود مادی و بودن دریافت حتی یک ریال فقط برای خدمت به مردم و رضایتمندی خداوند همانند سایر موسسات خیریه شهرستان پاوه کار می کنند.

علیزاده به تشریح فعالیتهای انجمن حمایت از زندان پرداخت و گفت : ۴۰ خانواده به صورت دوره ای و گردشی تحت پوشش انجمن هستند که برای این چهل خانواده حساب بانکی باز شده است که بدون حضور در محل انجمن و زندان دو ماه یکبار نزدیک به ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به حساب آنها واریز می شود که این مبلغ به میزان بضاعت انجمن بیشتر می شود اما کمتر از ۲۰۰ هزار تومان نمی باشد.

وی در طول شش ماه اول بعد از ماه مبارک رمضان آزاد سازی ۸ زندانی را از طریق مشارکت مردمی ، آزاد سازی بالغ بر ۶ نفر از طریق ریش سفیدی و پادرمیانی انجمن ، پرداخت بیش از ۴  میلیون هشتصد هزار تومان کمک های موردی به خانواده های زندانیان کم بضاعت و… را داشته ایم.

علیزاده سپس با اشاره به منابع درآمدی انجمن گفت : در حقیقت تنها منبع در آمدی انجمن به صورت بارز برپایی جشن گلریزان در ماه رمضان هر سال است که خوشبختانه با تلاشهای مجموعه انجمن و حمایت مردم نیکوکار و خیر شهرستان هر ساله روند روبه رشدی را در این جشن های گلریزان داشته ایم.

وی با تاکید بر حفظ کرامت خانواده های زندانی و مسایل مختلف زندانیان از جمله ملاقاتها و مرخصی و…گفت : انجمن زندان با برنامه ریزی و دقت به حفظ کرامت خانواده های زندانی اقدامات قابل توجه ای را انجام داده است .

مدیر عامل انجمن زندان در ادامه به تعامل و همکاری بیش از پیش موسسات خیریه و تداوم این نشست های تاکید کرد و از پیشنهادات و راهکاری دیگر انجمن ها برای پیشبرد و توسعه فعالیتهای این نهادهای مردمی استقبال و قول مساعدت و همکاری را داد.

حیدر اسلامی نیا مدیر عامل انجمن التیام پاوه ضمن تشکر از بانی و میزبان این نشست گفت : هدف از تشکیل انجمنهای خیریه فقط رضای خدا و خدمتگزاری به مردم است و بانیان این موسسات بدون هیچ چشم داشت و هدف خاصی در این موسسات کار می کنند.

وی تعامل و همسویی بیشتر موسسات خیریه را با یکدیگر در شهرستان پاوه مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت : برای پیشبرد هر چه بهتر اهداف موسسات لازم است هماهنگی ها و اقدامات مشترکی صورت گیرد.

اسلامی نیا به تاریخچه موسسات خیریه در شهرستان پاوه پرداخت و گفت : عموم مردم از وجود این نهادهای مردمی استقبال و حمایت می کنند و حتی افرادی در خارج از شهرستان و استان وقتی گزارش عملکرد این موسسات در پاوه را می بینند برایشان باور کردنی نیست.

وی افزود : تاثیرات مثبت این انجمنها در شهرستان پاوه به عنوان الگویی باعث تشکیل حتی انجمن هایی در مرکز استان و دیگر شهرها شده است.

مدیرعامل انجمن التیام به نحوه و کارکرد این انجمن پرداخت و گفت : حیطه کار و افراد و چهارچوبه و سیاست گذاری انجمن التیام پاوه مشخص است و به صورت تخصصی در مورد بیماران خاص و سخت درمان کار می کند.

وی گفت برابر اساسنامه انجمن التیام در حوزه بیماری های سرطانی و شناسایی بیماران در این زمینه گام بر می دارد و روند حرکتی این موسسه کاملا مشخص است چون التیام تخصصی کار میکند به نسبت سایر موسسات کار را مقداری آسان تر کرده است.

حیدر اسلامی نیا سپس با مثبت ارزیابی کردن اقدام موسسه خیریه مسجد قبای پاوه در گرفتن استعلام از دیگر انجمن های خیریه برای تحت پوشش قرار دادن افراد گفت : یکی از مثبت ترین حرکتها صورت گرفته همین اقدام موسسه خیریه قبا در شناسایی جامعه هدف خود و استعلام از دیگر موسسات خیریه شهرستان پاوه می باشد.

وی با تاکید بر تعامل بر شناسایی قشر نیازمند جامعه گفت : امیدوارم تمامی موسسات خیریه با تعامل با یکدیگر به شناسایی افراد واقعی نیازمند در جامعه بیش از پیش بپردازند.

اسلامی نیا در ادامه به صورت مختصر به نحوه شناسایی بیماران و تشکیل پرونده برای آنها پراداخت و گفت : برای شناسایی بیماران سرطانی با توجه به ارتباط بسیار خوب انجمن با مراکز درمانی دو استان کرمانشاه و کردستان تمام بیمارانی که در مراکز درمانی این دو استان پذیریش می شوند بلافاصله با انجمن تماس گرفته می شود که این فرد از منطقه پاوه مراجعه نموده است که سرطان دارد.

وی افزود : پس از شناسایی و تشکیل کمسیون پزشکی و تحقیق توسط انجمن نسبت به تشکیل پرونده و تحت حمایت قرار دادن افراد بیمار اقدام می شود.

اسلامی نیا با بیان اینکه علاوه بر بیماران سرطانی بیماران MS، و فلج مغزی  cp و نوزادانیکه متولد می شوند و دارای ناراحتی های خاص قلبی هستند را سریعا تحت پوشش قرار می دهیم و نزدیک به ۲ میلیون تومان به آنها برای عمل پرداخت می کنیم که تا به امروز نزدیک به ۱۲ نفر از این نوزدان به آنها کمک شده است و در حال حاضر سالم و سرحال زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه خدمات انجمن التیام برای بیماران فقط در قید حیات صورت می گیرید به گزارشی از عملکرد این موسسه پرداخت و به اقداماتی از جمله بیمه کردن (بیمه سلامت ) و مزایای دفترچه و پرداخت بیش از ۸۰ درصد از هزینه های درمانی بیمار و … اشاره کرد.

اسلامی نیا سپس با انتقاد از متن و برند صندوق ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه و شباهت بسیار زیاد این لوگو و فونت مندرج در این صندوق با صندوق التیام پاوه گفت : متاسفانه طرح و شکل صندوق ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه باعث سردرگمی نیکوکارانی که از طریق این صندوق میخواهند به انجمن التیام کمک کنند شده است که امیدواریم مسئولین کمیته برای رفع این مشکل اقدامات لازم را صورت دهند.

وی در پایان دو پیشنهاد مطرح کرد و گفت : پیشنهاد اول برپایی همایش مشترکی بین تمام انجمن های خیریه در پاوه برای تعامل و همسویی بیشتر و پیشنهاددوم با توجه به حمایتهای همیشگی ماموستا قادری از انجمن های خیریه رایزنی هایی صورت گیرد که امامان جمعه در روستاها و دیگر شهرهای شهرستان یک روز را اختصاصا به موضوع کمک و حمایت از این انجمنها بپردازند.

علا الدین محمدی رئیس بهزیستی پاوه نیز در این نشست ضمن قدردانی از بانیان جلسه از تمامی نهادهای خیریه شهرستان به پاس خدمات و تلاشهای خالصانه خود برای کمک به نیازمندان تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان آمار کلی از معلولین شهرستان پاوه گفت : نزدیک به ۸۸۳ نفر معلول در سطح شهرستان پاوه شناسایی شده است که نزدیک به ۳۹۰ نفر از آنها معلولین شدید می باشند.

رئیس اداره بهزیستی پاوه با بیان اینکه نزدیک به ۱۹۹ فعالیت فرعی و ۱۲ فعالیت تخصصی در سطح کشور برای بهزیستی تعریف شده است گفت : قطعا با توجه به فراوانی جامعه هدف ما بدون حمایت انجمن های خیریه تحقق اهداف و خدمت رسانی غیر ممکن است.

وی انجمنهای خیریه شهرستان پاوه را بازوان قدرتمندی برای نهادهای حمایتی ای شهرستان دانست و از آنها به پاس زحماتشان تقدیر و تشکر کرد و پیشنهاداتی از جمله تشکیل یک گروه تلگرامی مشترک ، هدفمند کردن پرداختهای انجمن زایی در راستای درآمد پایدار و لزوم حفظ و رعایت شان و منزلت فرد نیازمند را ارائه داد.

مصلح قادری مدیر موسسه خیریه قبای پاوه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جلسه وتشکر از آقای علیزاده بانی این نشست گفت : برگزاری چنین نشست هایی قطعا مفید و نیک است و بسیار خوب است که موسسات در کنار هم و با بیان شرح گزارشات عملکرد و نحوه فعالیت انجمنهای مربوطه در راستای تقویت و توسعه دیگر موسسات خیریه بحث و تبادل نظر شود.

وی گفت : بسیار قابل تقدیر است که بانیان این موسسات خیریه در پاوه بدون هیچ چشم داشت و کوچکترین سود مادی به فعالیت می پردازند تا جایی که موسساتی در خارج از منطقه از بی چشم داشت کار کردن اعضای انجمنهای خیریه پاوه ابراز تعجب می کنند.

مدیر موسسه قبای پاوه با بیان اینکه هدف اصلی تشکیل موسسه خیریه قبا در اصل تقویت علم و دانش و توجه به روحانیون و طلاب بود گفت : با توجه به دغدغه همیشگی حاج ماموستا قادری نسبت به وضعیت معیشتی روحانیون و فقه هاو طلاب منطقه، آغاز فعالیت موسسه نوپای قبا بیشتر در این زمینه بود و سپس قسمتی از فقرا و نیازمندان و دانش آموزان و دانشجویان را تحت پوشش قرار دادیم.

وی گفت در ادامه وقتی به وضعیت معیشتی و تاسف بار روحانیون و فقهاو طلاب منطقه را بررسی کردیم متوجه شدیم که مشکلات این حوزه بسیار فراتر از حد تصور است .

مصلح قادری با بیان اینکه موسسه خیریه قبا بیش از ۴۰ نفر از روحانیون و طلاب منطقه را تحت پوشش قرار داده است گفت : که نزدیک به ۷۰ فقیه در منطقه وجود دارد که برنامه ای ویژه برای حمایت از آنها بدون توجه به گرایش فکری آنها را داریم .

قادری با توجه به حمایتهای همیشگی مردم نیکو کار شهرستان پاوه از موسسات گفت : اگر به صورت سرانگشتی نگاهی به آمار پرداخت کمکهای خیریه در پاوه به کل موسسات خیریه داشته باشیم نزدیک به ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان در ماه مردم نیکوکار به این انجمن های کمک می کنند.

وی از رمزهای موفقیت انجمن التیام پاوه تخصصی کار کردن در یک حوزه دانست و گفت : دیگر موسسات خیریه شهرستان هم لازم است با تخصصی کار کردن در یک حوزه همانند التیام به فعالیت بپردازند.

قادری در پایان ضمن تاکید بر تداوم این نشستها گفت : با توجه به فعالیت مثبت موسسه صلاح الدین در مبارزه با تکدی گری که نزدیک به ۹۵ درصد در این زمینه موفقیت را شاهد بودیم . تداوم این نشستها می تواند در رفع مشکلاتی از جمله تکدی گری و… بسیار موثر و حائز اهمیت باشد.

منصور سبحانی مدیر عامل موسسه صلاح الدین ایوبی پاوه در این نشست ضمن تشکر از بانیان جلسه به موضوع تکدی گری در پاوه اشاره داشت و گفت : از جمله کارهای مهم انجام شده در موسسه صلاح الدین ایوبی پاوه می باشد که با کمترین امکانات انجام شد.

وی در این باره افزود : شاید باور نکنید سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از پول مردم پاوه توسط متکدیان از شهر خارج می شود و این درحالی است که نیازمندان واقعی زیادی در شهرستان وجود دارند که باید به آنها توجه شود.

سبحانی ضمن تقدیر از امام جمعه پاوه در راستای کمک به مبارزه با متکدیان در پاوه گفت : موسسه صلاح الدین نزدیک به ۴ جلسه با مسئولان (نیروی انتظامی ، شورا و …  ) داشته ایم و توانسته ایم با حمایت امام جمعه اعلام کنیم که پاوه شهر بدون متکدی است .

مدیرعامل موسسه صلاح الدین افزود : برای مبارزه با تکدی گری نیاز به عزم همگانی و فرهنگ سازی می باشد.

منصور سبحانی در ادامه تداوم نشستهای انجمنها و همراهی و تعامل بیشتر برای توسعه و پیشبرد اهداف خیرخواهانه انجمن ها و موسسات خیریه لازم و ضروری است.

لقمان انفرادی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه در این نشست گفت : هم افزایی اعتبارات سازمانها و انجمن های خیریه مردمی از اهداف کمیته امداد حضرت امام (ره) می باشد.

انفرادی با بیان اینکه جامعه هدف این نهاد در پاوه بسیار گسترده می باشد گفت : نزدیک به ۶۵۰۰ نفر جزء جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه می باشدو نزدیک به ۲۷۷۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان می باشند.

وی افزود : تاکید و کمک و حمایت باید در راستای اشتغال زایی پایدار باشد. و با وامهای اشتغال زایی این نهاد و همراهی انجمن های خیریه نگاه و هدف به سوی اشتغال زایی و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده ها باشد.

انفرادی در پایان اعلام آمادگی کرد که این سازمان از همراهی و همکاری دیگر موسسات و انجمن های خیریه استقبال می کند و آماده هرگونه تعامل و همکاری می باشد.

لازم به ذکر ماموستا اکرم سابقی مدیرعامل موسس خیریه تازه تاسیس مهر تنها کسی بودکه بدلیل حضور نداشتن در شهرستان پاوه نتوانست در این نشست شرکت کند.

گفتنی است تداوم این نشستها ،برگزاری یک همایش مشترک ، همکاری و تعامل بیش از پیش انجمنهای خیریه ، توجه به تخصصی کردن فعالیتهای موسسات خیریه ، کمک به شناسایی نیازمندان واقعی ، مبارزه با تکدی گری و… از جمله نتایج این نشست بود.

6 پاسخ برای “نشست مدیران عامل موسسات خیریه پاوه برگزار شد/ عکس

  • شهروند در تاریخ دی 5, 1395 گفت:

    باتشکر از تمامی کسانی که به هر نحوی قدمی بر می دارندتادردی از دردمندان جامعه را مرهم باشند.

  • ناشناس در تاریخ دی 5, 1395 گفت:

    حرف های انفرادی بهتر بود اگر جامعه را به سوی اشتغال زایی ببریم بهتر است….ماهی خوردن اسان است…ماهی گیری را به فقرا نشان بدهید……کسانی باید مستمری بگیر موسسات باشند که دیگر توانایی هیچ کاری را نداشته باشند

  • ورزشکار در تاریخ دی 5, 1395 گفت:

    آقای علیزاده علت عدم دعوت از انجمن پشتیوان را بفرمایید؟
    ضمن تشکر از زحمات تمامی اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل، واعضای حامی تمامی انجمن های خیریه شهرستان

  • ورزشکار در تاریخ دی 4, 1395 گفت:

    جای انجمن پشتیوان هم خالی بود چون کمک میکنند ب ورزشکاران

  • نکته در تاریخ دی 3, 1395 گفت:

    باسلام و آرزوی سلامتی وتوفیقات خدمت خیرین وخادمین واقعی
    کار بسیار زیبا وبجای انجام داده اید
    اما نکته ای که خیلی از شهروندان رامتوجه این هماهنگی زیبا نموده جای خالی انجمن ژیانه وه است
    این در حالی است که جز اولین انجمن خیریه شهرستان است وبه قول دوستان با اهداف تخصصی
    در حالی که آسیب های اجتماعی در جامعه حرف اول را میزندانجمن ژیانه وه در دو دهه اخیر عملکرد خوبی داشته است بیش از ۶۰ در صد افراد درگیر مواد مخدر درگیر سرطان میشوند بیش ۶۰ درصد خانواده معتاد در فقر زندگی می‌کنند اکثریت افراد درگیر آسیب های اجتماعی راهی زندان میشوند نگرانی اکثریت روحانیون، فعالآن فرهنگی، وبقیه اقشار جامعه در گیر ونگران این بلای خانمانسوز هستند یعنی به نوعی نگرانی تمام انجمنها ی خیریه شهرستان را انجمن ژیانه وه به دوش میکشد
    و این در حالی است که فقط در راستای پیشگیری فعالیت مینمایند ومانند انجمنها ی دیگر بدون حقوق ودست مزد
    به عنوان یک شهروند که از نزدیک شاهدفعالیت این عزیز ان بوده ام لازم بود در این هم اندیشی زیبا حضور داشته و کار
    انجمن ژیانه وه فراموش نشود
    خسته نباشیدوبا آرزوی سلامتی یکا یک خیرین و فعالین فرهنگی

  • دوست در تاریخ دی 3, 1395 گفت:

    جلسه خداپسندانه ای بوده خداوند اجرتان بده رضای خداوند هر فکر ومسلکی رو بهم نزدیک میکنه