ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 00:26

منطقه اورامانات جزء مناطق پاک استان کرمانشاه است

منطقه اورامانات جزء مناطق پاک استان کرمانشاه است

به گزارش سلام پاوه : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: منطقه اورامانات از لحاظ آلودگی به مواد مخدر و میزان کشفیات از مناطق پاک استان می باشد و الگویی برای سایر مناطق است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، علی شمشیری روز یکشنبه در جلسه شورای مبارزه […]

به گزارش سلام پاوه : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: منطقه اورامانات از لحاظ آلودگی به مواد مخدر و میزان کشفیات از مناطق پاک استان می باشد و الگویی برای سایر مناطق است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، علی شمشیری روز یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر روانسر که در سرسرای جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: اگر بخواهیم جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی داشته باشیم چاره ای جز تحکیم باورهای دینی، تقویت آموزه های دینی و پناه بردن به دامن اسلام نداریم.

وی اظهار داشت: اعتیاد یکی از مصادیق شبیخون فرهنگی است که به عنوان یک بازوی توانمند و قدرتمند در اختیار نظام های سلطه قرار دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه تصریح کرد: دشمنان در جنگ سخت نتوانستند به اهداف و مقاصد خود برسند و با جنگ نرم و از جمله رواج اعتیاد ورود پیدا کرده اند.

شمشیری با بیان اینکه هم اکنون حدود ۵۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی شناسایی شده ادامه داد: این مواد هر روز با یک اسم و برند تولید می شود که هدف آنها فقط به انحراف کشیدن مغزهای متفکر و آلوده کردن جوانان است.

وی از کشف بیش از دو تن انواع مخدر از ابتدای سالجاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: با وجود نیروهای گمنام امام زمان (عج) و تلاش های نیروی انتظامی ضرباتی که در استان کرمانشاه بر پیکر پلید و فاسد مافیای مواد مخدر وارد می شود در سطح کشور بی نظیر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه بیان داشت: مراقبت از نوجوانان و جوانان را باید از خانواده ها شروع کنیم چرا که با مصون سازی خانواده ها بخش عظیمی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

شمشیری با اشاره به اینکه سن اعتیاد در جامعه کاهش پیدا کرده افزود: هر چه توان داریم باید در حوزه فرهنگی و پیشگیری به کار بگیریم و برنامه ها باید متناسب با آسیبی که امروز دامن گیر جامعه شده اجرا شود.

فرماندار روانسر نیز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون دو کیلو و ۹۳۵ گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و ۳۰ نفر نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

حسین ویسمرادی افزود: براساس آمارهای موجود تریاک بیشترین میزان کشفیات و مصرف را در این شهرستان به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: امسال ۱۶ مرتبه طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح شهرستان روانسر انجام شده است.

فرماندار روانسر اضافه کرد: مواد مخدر تاثیر مستقیمی بر گسترش آسیب های اجتماعی دارد که همه ما وظیفه داریم تلاش و همت کنیم تا این پدیده بیشتر از این در بین جوانان شیوع پیدا نکند و تبعات منفی آن دامن گیر جامعه نشود.

وی گفت: بیشتر فعالیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر روانسر بر فعالیت های فرهنگی و پیشگیری تمرکز دارد و در این راستا آموزش و پرورش و بهزیستی روانسر اقدام های بسیار خوبی را انجام داده اند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

خبرنگار: یوسف فتاحی

2 پاسخ برای “منطقه اورامانات جزء مناطق پاک استان کرمانشاه است

  • اگاه در تاریخ آذر 29, 1395 گفت:

    من از اظهار نظر وآمارهایی که منطقه ما را کاملاٌ پاک نشان می دهد خیلی خیلی نگرانم !!!!.۳۰ سال پیش شاید این منطقه پاک بود! اینقدر این هندوانه ها را زیر بغل هم گذاشتیم و با کلمات زیبا برای هم لالایی خواندیم تا در خواب خرگوشی خوابیدیم و وقتی بیدار شدیم دیدیم ای وای این همان مردم پاک ومتدین هستند که اینچنین در منجلاب اعتیاد والکل وربا غرق شده اند!!!وقتی بیدار شدیم وتلاش نکردیم برای هم کاری بکنیم دوست داشتیم دوباره بخوابیم به این امید که شاید وقتی بیدار شویم شاید این کابوسها از بین رفته با شند اما به قول شیخ اجل خفتگان را خبر از محنت بیداران نیست.

  • عادل رمضانی در تاریخ آذر 28, 1395 گفت:

    اون قبلا بود که پاک بود ، در واقع الان نسبت به آمار دهشتناک کرمانشاه سالم به نظر میرسه. تلاش های ستاد مبارزه با مواد مخدر ناقص و نمادین است، اگه به نرخ رشد جمعیت معتادین نگاهی بندازین، میبینیم که چه رشد هندسی دارند.
    یک فاکتور جهانی ،به نام زمان دسترسی به مواد مخدر وجود ، که این فاکتور نشاندهنده این است که هر فرد در چه زمانی در محل زندگی خود به مواد دسترسی پیدا میکند ، این زمان در کرمانشاه و حتی پاوه و اورامانات زیر ده دقیقه است .
    نیاز به رسیدگی فوری است، نه حرکات نمادین و ……..