پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 19:36

جشن باشکوه میلاد پیامبراکرم(ص) در مسجد صلاح الدین ایوبی پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

جشن باشکوه میلاد پیامبراکرم(ص) در مسجد صلاح الدین ایوبی پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه:به همت هیئت امنای مسجد صلاح الدین ایوبی مراسمی به مناسبت میلاد پیغمبر اسلام(ص)و هفته وحدت شب گذشته با حضور مشتاقان به رسول الله(ص) برگزار گردید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این مراسم باشکوه و معنوی که از قسمتهای متنوع از جمله،سخنرانی،شعر،مقاله،سرود و تواشیح و قصیده سرایی از جمله برنامه های این مراسم […]

به گزارش سلام پاوه:به همت هیئت امنای مسجد صلاح الدین ایوبی مراسمی به مناسبت میلاد پیغمبر اسلام(ص)و هفته وحدت شب گذشته با حضور مشتاقان به رسول الله(ص) برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این مراسم باشکوه و معنوی که از قسمتهای متنوع از جمله،سخنرانی،شعر،مقاله،سرود و تواشیح و قصیده سرایی از جمله برنامه های این مراسم بود که در ابتدا با آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری خوش صداو بین المللی اسماعیل مرادی و مجری حاذق و توانا و با احساس عرفان زمردی برگزار شد.

در ادامه ماموستا محمد قمری به نمایندگی از هیئت امنای مسجد صلاح الدین ایوبی ضمن خیر مقدم به میهمانان،میلاد پیامبر اکرم(ص)و هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان و ایران تبریک گفت و ادامه داد:اگر نگاهی گذرا به آیات و روایات و برخی کارکردهای آن حضرت که نشان دهنده نهایت رحمت و رأفت اوست بندازیم. وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی رأفت و رحمت می تواند بزرگترین و برترین محور برای وحدت ملی و جهانی باشد.

ماموستا قمری افزود:همه ما به عنوان انسان مسلمان باید ادامه دهنده راه و روش پیامبراکرم(ص)باشیم و در تمام امور زندگی پیامبر را سرحوله اقدامات و گفتار و اعمال خود قرار دهیم.و بکوشیم که وحدت میان برادران را حفظ کنیم چرا که دشمن هر روز به بهانه های مختلف و نقشه های از پیش طراحی شده دنبال اختلاف و فرافکنی در بین مسلمانان است.

در ادامه حاج ماموستا قادری امام جمعه شهر پاوه به بیان سخنانی پرداختند که متعاقبا به متن گزارش اضافه میشود.

استاد مصطفی اربابی از برادران اهل سنت خراسان که محقق،نویسنده و مترجم می باشد در سخنانی دین اسلام را دین میانه رو معرفی کرد و افزود:عده ای از دانشمندان انسان را از سه بخش جسم که نیاز به غذا دارد،عقل که نیاز به علم دارد و قلب که نیاز به منبع جوشان محبت احبکم و یحبون دارد.تقسیم کرده اند.

وی در ادامه افزود:افراط و تفریط در دین جایگاهی ندارد و اعتدال و میانه روی، همان گونه که از نامش پیداست،به معنای پیمودن و گزینش راه میانه و وسط و عدم تمایل به دو طرف افراط و تفریط می باشد.

اربابی اظهار داشت:مسأله فطرت در دین اسلام خیلی بر آن تاکید شده است و چیزی است تغییر ناپذیر و هر کس به دنبال آن باشد از دستورات الهی سرپیچی کرده است.،فطرت انسان و فطرى بودن دین و اعتراف رسمى انسان به ربوبیت الهی از جمله مسائلى است که آیات و روایات به آن اشاره دارند.

وی گفت:دین اسلام ،دین رحمت،دین محبت و برادری است و دارای چهارچوب مشخص و مبنای مشخصی دارد و نیاز است همیشه میانه رو باشیم چرا که دین اسلام دین اعتدال و میانه روی است.

مصطفی اربابی در ادامه گفت:پیامبراکرم(ص)فرمانروای دلها بود چرا که همیشه و در همه حال صحبت از میانه روی و اعتدال می کردند و بدان عمل مینمود و نیاز است که ما هم ادامه دهنده راه و روش سنت رسول الله باشیم و از تندخویی و افراط و تفریط دوری گزینیم و همواره میانه رو باشیم زیرا که اسلام به برطبق آیات و روایات به ما این موضوع را تاکید کرده است.

از دیگر برنامه های این مراسم معنوی قصیده سرایی عبدالحکیم حکمی از فرهنگیان خوشنام قصیده ای با زبان هورامی در ستایش و نعت پیامبر اکرم (ص)سرود،گروه مولودی خوانی کرمانشاه با سرپرستی اسماعیل دیباچی قصیده((طلع البدر علینا من ثنیات الودا))فضای معنوی خاصی به مجلس دادند.دکلمه ای زیبا از بردیا رحمانی کودک خوش سیما و شیرین،مقاله از حیدر غلامی در نعت رسول اکرم(ص)،قصیده خانم شیما کریمی که بصورت ویدیو پروژکتور و زنده پخش شد،سخنرانی جلیل بهرامی نیا در مورد کرامت انسان در دین اسلام،قصیده خوانی هارون اسلامی نیا و ابراهیم یوسفی و اوراد و دعای ماموستا ملا زاهد محمدنیا از دیگر برنامه های این شب معنوی بود.

2 پاسخ برای “جشن باشکوه میلاد پیامبراکرم(ص) در مسجد صلاح الدین ایوبی پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

  • همشهري در تاریخ آذر 26, 1395 گفت:

    بسیار باشکوه بود خسته نباشید

  • همشهري در تاریخ آذر 26, 1395 گفت:

    خیلی باشکوه بود
    ممنون از بانیان و مدیریت این برنامه
    و ممنون از تمام کسانی که در این مراسم شرکت کردن
    از جناب حاج ماموستا نیز تشکر میکنیم که در این مراسم باشکوه شرکت کردند

    کل مراسم زیبا بود واقعا