ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 02:32

جشن باشکوه میلاد پیامبر اکرم (ص)با حضور پرشور بانوان در پاوه برگزار شد/ عکس

جشن باشکوه میلاد پیامبر اکرم (ص)با حضور پرشور بانوان در پاوه برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : روز پنج شنبه ۲۵ آذرماه ۹۵ مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) با حضور بانوان در مسجد جامع شهر پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این مراسم با حضور و استقبال پرشور بانوان برگزار گردید. برنامه هایی از جمله قصیده خوانی، سخنرانی ماموستا قادری، مولودی […]

به گزارش سلام پاوه : روز پنج شنبه ۲۵ آذرماه ۹۵ مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) با حضور بانوان در مسجد جامع شهر پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این مراسم با حضور و استقبال پرشور بانوان برگزار گردید. برنامه هایی از جمله قصیده خوانی، سخنرانی ماموستا قادری، مولودی خوانی کودکان مسجد قباء، سخنرانی خانم سهیلا بهشتی زاده، گروه مولودی خوانی تکیه پاوه به سرپرستی ابراهیم یوسفی، ، مولودی خوانی زنان پاوه و … به اجرا درآمد.

 از زیبایی های این مراسم حضور بانوان از همه سنین و اقشار مختلف جامعه بود. کودکان از شیرخوارگی تا مادران مسن و پا به سن گذاشته در این جشن با شکوه حضور داشتند. نظم و مدیریت خوب مراسم از امتیازات این گونه جشن ها به حساب خواهد آمد.

در این مراسم فریدون بهرامی از شاعران بنام شهرستان پاوه که ساکن مریوان می باشد، شعر های خود را در وصف پیامبر گرامی اسلام خوان. همچنین بانوان دوستدار رسول الله(ص) قصاید و سرودهایشان را در جمع بانوان ارائه دادند.

ماموستا قادری در جمع بانوان شهرستان پاوه در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و پس از برپایی نماز عصر به امامت ایشان به بیان سخنرانی پرداخت.

وی پس از خوش آمد گویی به بانوان و تشکر از حضور پرشور زنان در جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام گفت: شما به عشق پیامبر گرامی اسلام به اینجا آمده اید و سپاسگزار این آمدن شما هستیم.

ماموستا قادری در خصوص حضور بانوان در مسجد جامع شهر پاوه گفت: شهرستان پاوه قاعدتا جمعیتی برابر از لحاظ زنان و مردان دارد، و در احداث این مسجد زنان و مادران ما نقش داشته اند پس مسجد جامع شهر پاوه به شما نیز تعلق دارد و برای کوچک تا بزرگ شما احترام قائل هستیم.

امام جمعه پاوه به دلایل برگزاری این جشن در مسجد جامع اشاره کرد و گفت: پارسال این مراسم در مسجد قباء برگزار شد، اما واقعا جوابگوی جمعیت فراوان بانوان نبود، امسال تصمیم گرفتیم این مراسم را به مسجد جامع آورده و با مشورت سایر عزیزان به این نتیجه رسیدیم که مراسم جشن میلاد را در این مکان برگزار کنیم. بانوان نیز مانند آقایان از محبت رسول الله سرشار هستند و قطعا با عطوفت و مهربانی که دارند به این جشن خواهند آمد. به احترام به شما این جلسه را تشکیل دادیم.

وی افزود : پیامبر ما پیامبر همه اقشار است. شاید وجود داشته باشند کسانی که از برگزاری این مراسم به این شکل اشکال گرفته و در جواب آنها خواهیم گفت که قطعا جنبه مثبت برگزاری این جشن بیش از اشکالات آن خواهد بود.

ماموستا قادری گفت : در عصر پیامبر گرامی اسلام، شبانه روز رسول اکرم مردان را نصیحت می کرد. زنان مدینه مقداری ناراحت شدند و به خدمت دخت پیامبر گرامی اسلام عرض کردند که چرا ایشان(پیامبر اسلام) تمام جلسات و سخنرانی هایشان مختص به مردان ماست؟! و از کلام پر خیر و برکت ایشان بهره می گیرند و اجازه دهند که ما نیز یک روز به خدمت ایشان برسیم. حضرت فاطمه(س) نیز این مطلب را به حضرت محمد(ص) انتقال دادند و پیامبر عرض کردند که از این پس روزهای سه شنبه هر هفته جلسه ای در مسجد مدینه برای بانوان و تربیت آنان تشکیل خواهم داد و اینگونه نیز شد…

وی در ادامه گفت: یکی از بزرگان می فرماید: دین محبت است، اکنون در همین جمع کسانی از شهرهای روانسر، جوانرود و سایر روستاهای اورامانات به اینجا تشریف آورده اند. همین محبت پیامبر اسلام همه شما را به این جلسه کشانده است، مراسمی که در روزی برفی و سرد برگزار شده و این جمعیت مشتاق را به اینجا کشانده است.

ماموستا قادری در پایان سخنانش به تعریف کردن دو داستان از بانوان صحابه در عصر پیامبر اسلام اشاره کرد و بیاناتش را با داستان هایی  از عصر رسول الله خاتمه داد و گفت: این مراسم جشن باشکوه میلاد رسول الله با مشارکت همه اقشار و مردم برگزار شده است. در برپایی همین جلسه بانوان و زنان زیادی شرکت داشته اند، هم در تهیه هزینه های این مراسم و هم در برپایی آن. ما باید همه هوشیار هجمه کافران باشیم، چه از دیدگاه افراطی دینی و چه از لحاظ تفریطی آن مورد هجوم دشمن هستیم، باید همه ما مراقب باشیم، شهر پاوه شهر مبارک و پاکی است و ان شاءالله پاک و مبارک باقی بماند…

گزارش از : کوثر فخری خبرنگار سلام پاوه