پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 23:54

رها سازی یک پرنده مهاجر زیبا در رودخانه سیروان پاوه + عکس

رها سازی یک پرنده مهاجر زیبا در رودخانه سیروان پاوه + عکس

به گزارش سلام پاوه : یک پرنده زیبای مهاجرکه به اطراف باغات روستای خانقاه پناه آورده بود پس از مداوا به در رودخانه سیروان پاوه رها سازی شد. رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه در این باره به خبرنگار سلام پاوه گفت : یک پرنده مهاجر به نام تنجه که به اطراف باغات روستای خانقاه در […]

به گزارش سلام پاوه : یک پرنده زیبای مهاجرکه به اطراف باغات روستای خانقاه پناه آورده بود پس از مداوا به در رودخانه سیروان پاوه رها سازی شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه در این باره به خبرنگار سلام پاوه گفت : یک پرنده مهاجر به نام تنجه که به اطراف باغات روستای خانقاه در بخش مرکزی پاوه پناه آورده بود توسط تنی چند از همیاران محیط زیست به اداره محیط زیست تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه مداوای این پرنده زیبا به همت محیطبانان شهرستان انجام شد گفت : پس از بهبودی کامل این پرنده محیطبانان شهرستان پاوه آن را در رودخانه سیروان رها سازی کردند.

مهندس اخگر زاده ضمن تشکر از همیاران محیط زیست که این پرنده مهاجر را تحویل این اداره دادند از تمامی دوستدارن طبیعت و محیط زیست خواست که همکاری های لازم به اداره محیط زیست شهرستان پاوه را داشته باشند.

گفتنی است پرنده مهاجرتنجه ، اردکی است شبیه غاز که زیستگاه آن در سواحل دریاچه ها و مناطق تالابی شمال غربی کشور می باشد .

 

5 پاسخ برای “رها سازی یک پرنده مهاجر زیبا در رودخانه سیروان پاوه + عکس

  • نوید در تاریخ آذر 27, 1395 گفت:

    خیلی ممنون امیدوارم این فعالیتها ادامه دار باشند.

  • عظیمی در تاریخ آذر 27, 1395 گفت:

    تنجه با نام علمی (Tedonra tedonra) یکی از زیباترین پرندگان آب زیست که منطقه مذکور را برای زمستان گذرانی انتخاب می کند. جمعیت این پرنده، فراوان نیست، و هر گونه شکار یا آسیب به آنان ممکن است غیر قابل جبران باشد.
    در ضمن جنسیت پرنده ای که در تصاویر مشهود است، ماده است و احتمال دارد چند بال دیگر از همنوعانش همراه او باشند.
    امیدورام مردم این منطقه قدر این موهبت را بدانند، مطمئناً با امن بودن زیستگاه مذکور، گونه هایی دیگر از پرندگان آبزی ،آنجا را برای زمستان گذرانی انتخاب خواهند کرد و این می تواند یک پتانسیل جهت اکوتوریسم و جذب گردشگر باشد.

  • دوست در تاریخ آذر 26, 1395 گفت:

    سلام موجودات زنده طبیعت پاوه از طرف تعدادی بی فرهنگ درخطر هستند روی آب زیر آب روی زمین زیر زمین درآسمان در داخل کوه ودرختان تورا بخدا تشنه اقدام انقلابی محیط زیست هستیم بعد انقلاب تا حالا

  • شهروند در تاریخ آذر 25, 1395 گفت:

    برادران خسته نباشین ولی مواظب باشین اداره دامپزشکی بشدت هشدار داده برای آ نفلانزای فوق حاد پرندگان مهاجر کاش به دامپزشکی نشونش میدادین حداقل

  • پاوه در تاریخ آذر 25, 1395 گفت:

    در اینده دریاچه داریان اکوسیستمی نو وجدید برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر از سیبری واروپای شمالی بوجود می اورد که باید محیط زیست پاوه جهت حفاظت از این پرندگان برنامه داشته باشد چرا که هم در مسیر پرواز پرندگان و هم نزدیک دریاچه زریوار مریوان که یکی از نقاط زمستان گذرانی پرندگان است قرار دارد