پ 30 فروردین 1403 ساعت 17:25

برگزاری جشنواره ی تجلیل از خیرین مدرسه ساز و والدین مشارکت جو

برگزاری جشنواره ی تجلیل از خیرین مدرسه ساز و والدین مشارکت جو

به گزارش سلام پاوه و به نقل پاوه پرس: جشنواره ی تجلیل از خیرین مدرسه ساز و والدین مشارکت جو با اهتمام مدیریت آموزش وپرورش شهرستان پاوه رأس ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۹۳/۱/۲۰ در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه با حضور میهمانان و مدعوین محترم برگزار گردید. حاج ماموستا ملا […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل پاوه پرس: جشنواره ی تجلیل از خیرین مدرسه ساز و والدین مشارکت جو با اهتمام مدیریت آموزش وپرورش شهرستان پاوه رأس ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۹۳/۱/۲۰ در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه با حضور میهمانان و مدعوین محترم برگزار گردید.

حاج ماموستا ملا قادر قادری با تکریم مسئولین عالیه نظام وتشکر وافی از بانیان ومهمانان وحاضرین در راستای اهداف نشست گفت:از روزی که انسان بر روی کره خيرين مدرسه ساز در پاوهزمین قرار گرفته، بطور ذاتی و فطری از اینکه در میان بنی آدم به نیکی از آن یاد نمایند مسرور و خوشحال است، این ویژگی خصلتی تفکیک ناپذیر در زندگی همه ی ماست (خواه مسلمان ویا غیر مسلمان باشد)

سخنران مراسم به مستندات تاریخی در سیره نبی مکرم اسلام (ص) در خصوص تکریم نیکوکاری پرداخت و افزود: زمانیکه دختر حاتم طایی به صورت اسیر به مدینه منوره راهی می نمودند،از محافظان اجازه می خواهد تامطلبی هرچند کوتاه خدمت پیامبر اسلام بیان نماید، نامبرده زمانیکه از خصلت نیکوکاری پدرش مواردی را بازگو می نماید، حضرت امر می فرمایند تا این خانم را علیرغم اینکه از لحاظ فکری و ایدئولوژی تفاوت ماهوی با هم دارند (به سبب خدمت پدرش به خلق) از سایر اسراء جدا نمایند.

امام جمعه پاوه به تفسیر آیه ۹۶ سوره مریم «که هرکسی که اهل ایمان وعمل صالح باشد خداوند بعد از فوت اش نام او را در بین مردم  محفوظ می نماید» پرداخت وی به عمل صالحی که قریب ۵۰ سال گذشته توسط جمعی که در شرایط فعلی حضوری فیزیکی ندارند را نمونه بارزی دانست که همچنان به نیکی یاد می نماییم.

ملا قادر قادری به حدیثی از نبی مکرم اسلام در تفسیر آیه ای در حضور صحابه کرام اشاره نمود که می فرمایند: «خدایا من در بارگاه تو مورد لطف قرار گیرم، خدایا من را به شیوه ای پرورش ده که محبت ام در دل دیگران بماند». پس هم دین وهم دنیا، این پیام را به ما می رساندکه نیکنامی عملی پسندیده است و یکی از راههای رسیدن به نیک نامی خدمت به بشریت و همنوع است.

ماموستا-ملا-قادرحاج ماموستا ملاقادر قادری به تشریح ابعاد شروع سال جدید در مقوله فرهنگ واقتصاد پرداخت و آن دو را محوری واساسی در تغییر نگرش وتأثیرگذاری مثبت با توجه به وضعیت جهانی ومنطقه ای برشمرد.

ایشان ضمن تقدیر از مهمانان ارجمند از مدیریت آموزش وپرورش شهرستان به سبب برگزاری جلسه ی تجلیل تشکر نمود و بر ضرورت ساخت فضاهای فیزیکی تأکید نمود و افزود: در شرایطی که با هجمه های مختلف رسانه ای و… مواجهیم، نباید از ساختار فکری دانش آموزان مان غافل باشیم.

ماموستا قادری در خاتمه تصریح نمود: توصیه ی ما به عزیزان آموزش وپرورش این است که در کنار دعوت به ساخت مدارس، از کارشناسان، نخبگان فرهنگی و روحانیون در جلسه ای دعوت به عمل آید تا بتوانیم با هم اندیشی چاره ای برای ساخت فکری بیندیشیم، بنحویکه اجازه ندهیم دشمنان ما جوانان مان را مورد آماج و هدف خود قرار دهند.

مدیرآموزش وپرورش شهرستان پاوه ضمن ادای احترام به میهمانان ارجمند و حاضرین گرانمایه هدف از تشکیل جشنواره ی خیرین مدرسه ساز شهرستان پاوه را تجلیل از اولیای گرامی دانست که همراه وهمگام آموزش وپرورش در طول سال تحصیلی جاری بوده اند عنوان نمود.

سعدی فتاحی آموزش وپرورش را نهادی مردمی برشمرد و در ادامه تصریح نمود: اگر از همیاری های معمول و نیز مشارکت های معنوی شما عزیزان بی بهره می بودیم،  قطعاً بروندادی آنطور که شایسته و بایسته این مردم فهیم می بود نصیب ما نمی گردید.

فتاحی ضمن به نیکی نام بردن خیرین معزز این دیار و خانواده ی محترم آنان افزود:  اهداء زمین در سطح شهرستان پاوه به سبب محدودیت فضا و موقعیت جغرافیایی آن را به سان احداث مدارس توصیف نمود و ازاین همه اهتمام تجلیل و تمجید ویژه به عمل آورد.

ایشان دسته دوم را خیرینی برشمرد که همواره ودر همه حال مددکار وحامی آموزش وپرورش بوده و هستند. فتاحی گروه سوم را عزیزانی یاد نمود که می توانند به آموزش وپرورش در آینده با توجه به نیازهای فعلی مدد رسانند.

وی سال ۸۵ لغایت سال ۸۹ (فرمان مقام معظم رهبری در جهت تخریب وبازسازی مدارس  تخریبی…) که با همت مسئولین محترم نظام به بهترین وجه در این دیار مورد استفاده قرار گرفت بنحویکه در آن ایام ۱۱ پروژه در قالب ۱۲۱ کلاس آموزشی ویک سالن ورزشی به مرحله ی اجراء درآمد، بدین سان از مساعی ارزنده مدیرکل متعهد و دلسوز توسعه و نوسازی مدارس استان (حاج آقا کاوه ای ) در دوران مدیریت آقای خسروی وهمه ی عزیزانی که مایه گذاشتند تقدیر وتشکر نمود وآن را انقلابی در عرصه ساخت فضاهای آموزشی بیان و توصیف نمود.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان پاوه در ادامه افزود هرچند ساخت مدارس مهم واساسی است اما نیاز فعلی شهرستان بیشتر دربحث نرم افزاری،ستاد مردمی کنکور، هوشمندسازی مدارس،تجهیزات آزمایشگاهی وکارگاهی وتعمیرات اساسی است. لذا از مدعوین محترمی که اجابت دعوت نموده اند انتظار همراهی داریم تا با درک واقعی از نیازها، خروجی خوبی را داشته باشیم.

سعدی-فتاحی

سعدی فتاحی جذب مشارکت های مردمی در سال تحصیلی جاری را ۱۷۰ میلیون تومان برشمرد ودر ادامه افزود: با توجه به تعداد ۶۰ مدرسه موجود شهرستان پاوه، در واقع اداره مدارس مابا اهتمام اولیای محترم بصورت غیرانتفاعی وخصوصی بوده واین ظرفیت بزرگی است که باید بر این همت عالی درود و تمجید و تجلیل نمود.

غلامحسین افتخاری رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه به توصیف بزرگی مردم این دیار پرداخت وافزود: در مسیر به هر محله، روستا و شهری که حاج-آقا-افتخاریمی رسیدیم زیباترین وچشمگیرترین بنا را مسجد دیدیم و این نشان از آن است که به معنویت اهمیت داده می شود.

افتخاری با اشاره به آیه ان احسنتم ، احسنتم لانفسکم که خداوند می فرمایند « اگر نیکی کنید، به خودتان نیکی کرده اید، گفت با توجه به سوابق و شناختی که از مردم این منطقه به ویژه جوانانی که برای تحصیل می آمدند، ….رعایت مسائل اخلاقی ومنزلت اجتماعی در میان مردم این دیار سبب گردیده که مردمانی با اخلاق،بامحبت،بافرهنگ و موفق در امر تحصیل می باشند.

رئیس خیرین مدرسه ساز استان افزود: اداره کل توسعه وتجهیز مدارس استان هرجا که می خواست مدرسه ای بنا نماید اینکار را انجام می داد، در چند سال گذشته از تهران اعلام نمودند هر استانی که هرچقدر مدرسه بسازد ما بیشتر اعتبار می دهیم خوشبختانه استان کرمانشاه به همت آقای کاوه ای خوب ساختند وخوب نتیجه کرفتند واستان رتبه ی اول کشوری را به خود اختصاص داد.

خیر مدرسه ساز استان افزود: حال که آموزش و پرورش در شرایط فعلی با مشکل مواجه می باشد،دیگر نوبت ماست، نوبت خیرین است که به کمک آموزش وپرورش بیایند، تا نیازهای آنان را فراهم نمائیم.

سایر حواشی و برنامه های اجرایی: از سایر مهمانان حاضر می توان به مهندس کهریزی معاون محترم مالی اداره کل توسعه و نوسازی مدارس استان،پروینی کارشناس محترم مشارکت های اداره کل آ. پ استان کرمانشاه یاد نمود.

 مجری برنامه سرکار خانم آذر رجبی آموزگار مدرسه کودکان استثنایی طلوع پاوه، که با تسلط و توانمندی خاص خویش بر جذابیت برنامه افزوده بود.

قاری قرآن مهندس شهاب رحیمی، در فواصل برنامه ها گرود مولودی خوانی با بیان اشعاری در وصف پیامبر اسلام(ص) فضای معنوی خاصی را به برنامه بخشیده بود، عدنان مرادی اشعاری در منزلت اهداف برنامه سرود، گروه نمایش با کارگردانی معصوم صفیعی و با هنرمندی استاد عطاء یزدانبخش (نقش پدرخانواده)، و هنرمندان خواهر سمیرا بهرامی (مادرخانواده) و ترانه امینی پور (دختر خانواده) نمایشی احساسی اجراء نمودند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. از دیگر برنامه های اجراء شده می توان به قرائت دکلمه توسط دانش آموز روشندل غزل بهرامی اشاره نمود، دانش اموزی که روح و فکر مدعوین ارجمند را تحت سیطره خویش نمود، و در ادامه سیل هدایای حاضرین بیانگر میزان تأثیرگذاری مثبتی بود دانش اموز پایه اول ابتدایی خلق نمود.

سعدی فتاحی یک میلیون ریال، منصور سبحانی ۵ میلیون ریال، کامران سعدالهی ۱ میلیون ریال، حاج سردار احمدی یک میلیون ریال، خانواده شهید باباخاص یک میلیون ریال، حاجیه آفتاب بیگامیری یک میلیون ریال، زکریا سعیدی ۲ میلیون ریال و هلال احمر یک تخته پتو به دانش آموز روشندل غزل بهرامی اهداء نمودند. حاج منصور احسانی نیز یک دستگاه رایانه با متعلقات مربوطه را به دبستان فرهنگیان پاوه اهداء نمود

در پایان با دعوت از خیرین ونیز خانواده خیرین متوفی و اهداء لوح تقدیر و … عکس یادگاری تجلیل و تمجید به عمل آمد.

منبع : خبر گزاري پاوه پرس

گروه-نمایش

گروه-دف-نوازی-و..

عدنان-مرادی

خیرین-مدرسه-ساز-پاوه-

خیرین-مدرسه-ساز-پاوه-