پ 09 فروردین 1403 ساعت 23:14

فراخوان عمومی: روز بدون خودرو در پاوه

فراخوان عمومی: روز بدون خودرو در پاوه

پایگاه خبری – تحلیلی سلام پاوه : در طی سالیان گذشته یکی از مسائل و موضو عاتی که مورد بحث قرار گرفته ، مسائل و مشکلات ترافیکی شهر پاوه بوده است . اقداماتی نظیر یک طرفه نمودن بخشی از مسیر میدان مولوی تا میدان شهداء ، نصب چراغ های راهنمایی ، نصب سرعت گیرها، نصب […]

پایگاه خبری – تحلیلی سلام پاوه : در طی سالیان گذشته یکی از مسائل و موضو عاتی که مورد بحث قرار گرفته ، مسائل و مشکلات ترافیکی شهر پاوه بوده است . اقداماتی نظیر یک طرفه نمودن بخشی از مسیر میدان مولوی تا میدان شهداء ، نصب چراغ های راهنمایی ، نصب سرعت گیرها، نصب تابلو های راهنمایی و جهت نما …به خوبی نشان می دهد مدیریت شهری پاوه در پی کاهش و حل مشکلات ترافیکی به عنوان یکی از دغدغه ها اصلی نهادهای شهری و مخصوصا شهرداری در تمامی این سالها بوده است .

چنانکه می دانیم موضوع ترافیک موضوعی چند بعدی و متغیر است و در سراسر دنیا به منظور کاهش مشکلات ترافیکی علاوه بر وضع قوانین و مقررات جدید یا ایجاد زیر فراخوان عمومیساختهای مناسب و عواملی از این دست ، نقش فرهنگ نیز در حل مسائل و مشکلات ترافیکی به اعتقاد صاحب نظران در مقایسه با دیگر مولفه ها موثر و بی بدیل است .

افزایش جمعیت جهان و همزمانی آن با پیدایش خودرو در اوائل قرن بیستم از یک سو و تمایل به شهرنشینی و تجربه زندگی مدرن از دیگر سو، سبب افزایش تقاضای استفاده از خودرو و در صد سال اخیر گردید ، تا جائی که در حال حاضر حدود یک میلیارد خودرو در جهان وجود دارد و پیش بینی می شود تا سال 2030 تعداد خودرو های موجود در کره زمین از مرز 5/1 میلیارد بگذرد ، سهم کشور ما از این آمار در حال حاضر بیش از 15 میلیون خودرو می باشد که حدود 3 میلیون آن در تهران و بیش از 15 هزار خودرو در شهرستان پاوه در حال فعالیت است توسعه این روند جامعه جهانی را از دهه های پایانی قرن بیستم با عوارض نا مطلوب متفاوتی روبرو کرده که شهر و دیار ما نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

شاید اولین عارضه نامطلوب ، در کنار آلودگی های زیست محیطی عدم تناسب ظرفیت زیر ساختهای حمل و نقل ایجاد شده با میزان خودرو در حال تردد می باشد . وجود ترافیک سنگین خود بحران دومی است که شهرهای جهان با آن مواجه اند. عارضه بعدی توسعه زندگی ماشینی ، کاهش تعاملات انسانی و پیوندهای اجتماعی در شهرهاست . اما از همه عوارض بر شمرده شاید یکی از آن ها امروز تبدیل به بحرانی جدی شده است و ان محدودیت شدید منابع رو به اتمام انرژی در سطح جهان و شرایط بحرانی آلودگی محیط زیست شهری شامل آلودگی هوا ، آب و خاک ، آلودگی صوتی و بصری می باشد .

در همین راستا و در جهت اهتمام به امور فرهنگی در سالی که از جانب مقام معظم رهبری سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته و نیز با توجه به شرایط ویژه محیط زیستی و زیبایی های طبیعی شهر پاوه ، شهرداری پاوه در نظر دارد با ارئه برنامه مدونی در راستای کاهش تکیه و نیاز شهروندان به استفاده از خودروی شخصی با هدف افزایش سطح رفاه عمومی و ارتقاء کیفی زیست محیطی شهری اقدام نماید. فراخوان پیش رو ، که با هدف بالا بردن اطلاعات و آگاهی عمومی از مزیت های استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بر پا می شود به نام ( روز بدون خودرو به مدت یک روز به تاریخ دوشنبه 25 فروردین 1393 از ساعت 7 الی 20 ) برگزار خواهد شد .

ضمن آنکه وسیله نقلیه عمومی تاکسی در خدمت شهروندان محترم خواهد بود بدیهی است موفقیت طرح ها و برنامه هایی از این دست به میزان همراهی و استقبال شهروندان شریف ، نوگرا و با فرهنگ شهر عزیز مان و اجرائی نمودن آنها بستگی خواهد داشت .

وعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده ما 25 فرودین 1393

20 پاسخ برای “فراخوان عمومی: روز بدون خودرو در پاوه

  • فراخوان مسابقه ماشینهای شیمیایی | قهوه داغ! | دانلود رایگان نرم افز در تاریخ فروردین 1, 1394 گفت:

    […] 58 . سلام پاوه » فراخوان عمومی: روز بدون خودرو در پاوهwww.salampaveh.ir/فراخوان-عمومی-روز-بدون-خودرو-در-پاوه/‏۹ آوریل ۲۰۱۴ … عارضه بعدی توسعه زندگی ماشینی ، کاهش تعاملات انسانی و پیوندهای اجتماعی در … فراخوان پیش رو ، که با هدف بالا بردن اطلاعات و آگاهی عمومی از مزیت های …. شیمیایی نودشه … زکریا بهرام میرزایی قهرمان مسابقات اتومبیلرانی کشور شد. […]

  • نظاره گر در تاریخ فروردین 24, 1393 گفت:

    موافقم

  • رامان در تاریخ فروردین 24, 1393 گفت:

    ان شاأالله که خیر است

  • فرهنگی در تاریخ فروردین 23, 1393 گفت:

    این اقدام نمادین خوبی است ولی باید به یاد داشت که :شهرداری-شهردارهای قبلی وشوراهای شهر در ترافیک پاوه مقصرند به دو دلیل :1)بااجازه ی ساخت وساز خانه ها ی بدون پارکینگ و2)با کوته فکری وبفکر منافع شخصی بودن ونداشتن برنامه ای برای احداث یک جاده دیگر در پایین شهر که هنوز ساخت وساز در انجا صورت نگرفته است(از کلیان به کلیان)3)نداشتن برنامه ای برای ایجاد مسیرهایی که جاده ی پایین را به بالا وصل کند مانند جاده دره ی آسیاب به هولی ویاخیابان سنگفرش ووصل آن به کفش ملی
    امید است شورا وشهردار جدید مانند اسلاف نباشند وکارهای ماندگار واساسی نه نمادین وتبلیغاتی انجام دهند.
    خواهشمندم کمی هم روی مطالب فوق تامل کنید. ممنون

  • آرمان رشيدى در تاریخ فروردین 23, 1393 گفت:

    با سپاس و تقدير از بانيان اين طرح،با توجه به فرهنگ و مدنيتى كه در اين شهر حاكم است،انتظار ميرود اين طرح،طرح موفقى باشدالبته با اطلاع رسانى و همكارى تمامى نهادهاى دولتى در شهر.

  • مبین ب در تاریخ فروردین 22, 1393 گفت:

    برای یک بار هم که شده همه باهم با یک رنگ و یک صدا در اجرای این برنامه شهرستانی به خاطرکمک به رفع مشکل بزرگی از مشکلات شهرمان همسو شویم . چراکه نه تنها این طر ح بلکه هیچ کاری بدون مشارکت شهروندان محقق نخواهد شد من هم در آن روز خودروی خود را بیرون نخواهم آورد و انتظارم از شهروندان با فرهنگ نیز همین است

  • عبید فخرالدینی در تاریخ فروردین 22, 1393 گفت:

    سلام
    حرکت بسیار زیبا، کاربردی و پسندیده ای ست

    آنچه را که در میان اقشار مختلف مردم در رابطه با اجرای این طرح می بینیم مثبت و سازنده است. هرچند اجرای این برنامه نیازمند ساز و کار پیچیده ای ست اما در این زمان کم و کوتاه هم بسیار تاثیر گذار بوده و خواهد بود
    امیدواریم همگی مجری و بانی این طرح زیبا و کاربردی باشیم تا از بار ترافیکی شهر و مشکلات اجتماعی و محیط زیستی آن کاسته شود و همچنین بتوانیم الگویی برای سایر شهرهای کشورمان باشیم
    از زحمات بی منت و صادقانه ی آقای محمد ابراهیمی و شهردار محترم کمال تشکر را دارم

  • پاوه ای مقیم کرمانشاه در تاریخ فروردین 22, 1393 گفت:

    ابتکار عمل جالب و کاربردیست و در جای خود کم نظیر

  • محمد غریب معاذی نژاد در تاریخ فروردین 21, 1393 گفت:

    از بانیان چنین طرحی باید تشکر کرد، بیاییم در انجام این کار خود را مسول بدانیم .تا به مرور زمان عدم استفاده بهینه از ماشین نهادینه وبه صورت یک قانون همیشگی ان را بپذیریم .ترا بخدا چرا اصل ونسب خود را فراموش کرده ایم ، چرا تاریخ گذشته خود را به یاد نمی آوریم ویا از نزدیکان خود در مورد آمد ورفت در این شهر پرس وجو نمی کنیم . اگر شهر را به عنوان یک دایره در نظر بگیریم ومرکزیت ان را میدان مولوی فرض نماییم از دور ترین نقطه شهر تا مرکز ان 2000 قدم بیشتر نمی باشد .گذشتگان ما از پاوه تا هرسین و کنگاور به کاروان رفته اند ودامنه عمرشان بیشتر از 85 سال بوده است .آیا استفاده از ماشین در زندگی روزمره پرستیژ وبزرگی را می رساند یا همه ناخوشیهای امروزی از همین تنبلیهای بو جود امده است . شهر داری وراهنمایی حداقل باید در ان روز اهرم هایی را اعمال نمایند تا با رعایت نکردن چند نفر انسان ……………….. انجام چنین کاری لوس نگردد

  • مسعود در تاریخ فروردین 21, 1393 گفت:

    انشاالله همه با هم در به نمایش گزاردن این جشن پر شکوه شعور اجتماعی شرکت کنیم .

  • بازاری پاوه در تاریخ فروردین 21, 1393 گفت:

    نقش بازا ریان در موفقیت این طرح بسیار بسیار ارزنده ، موثر واقع می گردد انشاالله جناب آقای عبدالله زاده رئیس محترم و دلسوزبازرگانی در این زمینه سنگ تمام نهند.من هم به عنوان یک بازاری ماشین خود را سویچ نخواهم زد و سعی خواهم کرد در روزهای آینده نیز همین روال را مگر به ضرورت تکرار نمایم .

  • شهر نشین در تاریخ فروردین 21, 1393 گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشید من هم به عنوان شهر نشین طرح خیلی عالی و روی فرهنگ اثر مثبتی دارد این اولین طرحیست درایران واز لحاظ فرهنگی باز تابیست به اکثر کشورها تا برسد کشور پهناور ایران .بنده هم روز معین ازماشین شخصی استفاده نخواهم کرد بهعنوان داور به این فرهنگ عالی اورامانات نگاه میکنم

    انشاالله موفق وپیروز سر بلند دراین دنیا واخرت باشید

  • کامیل کریمی در تاریخ فروردین 21, 1393 گفت:

    از مردم عزیز تقاضامدیم که در این روز همراهی کنند .
    شهرداری هم می تواند از سامانه پیامکی جهت اطلاع عموم مردم استفاده کند ومردم هم با ارسال پیامک به یکدیگر می توانند در این برنامه مشارکت خوبتری داشته باشند .
    با تشکر از بانیان این برنامه

  • شهروند در تاریخ فروردین 21, 1393 گفت:

    چنین اقدامات فرهنگی ستودنیست ، بنده به عنوان یک معلم و فرهنگی در آن روز حتما بدون استفاده از خودرویم به مدرسه و کلاس خواهم رفت و درخواستم از همه فرهنگیان عزیز این است که در موفقیت این طرح پیش قدم باشند

  • عطاالله قادری در تاریخ فروردین 21, 1393 گفت:

    سلام دستتان در دنکنه ابتکار عمل جالبی است هر چند ما 29 دیماه گذشته چنین طرحی برای جوانرود دادیم ولی استقبال نشد. با توجه به فضایی که در جامعه بوجود آمده و حساسیتی که جوانان نسبت به مسائل زیست محیطی دارند،امیدوارم این طرح در پاوه مورد توجه قرار گیرد و موفق باشد تا الگویی برای دیگر شهرهای منطقه شود. بنده هم بنوبه خود در این امر شرکت خواهم نمود و اطلاع رسانی خواهم کرد.
    آرزوی توفیق روز روزافزون

    • فرهاد صالحي در تاریخ فروردین 21, 1393 گفت:

      با سلام و با تشکر از شما جناب آقای قادری عزیز

  • علیزاده در تاریخ فروردین 21, 1393 گفت:

    حرکت خوبی است اما اگر آن را در روز هوای پاک (در اردیبهشت ماه) اجرا می کردند به نظر می رسد استقبال بیشتری صورت می گرفت.
    در هر صورت بنده نیز در روز مشخص شده در شهر پاوه از خودرو شخصی استفاده نخواهم نمود

  • شیته ی مه ریوان در تاریخ فروردین 21, 1393 گفت:

    یاسر جان گل گفتی منم بانظر گلت موافقم -استفاده از دوچرخه چند بهینه دارد بازگشت شادابی وقوه ی جوانی به ساختمان بدن-هوای پاک وبی آلاینده-نبود ترافیک خیابانی وحتی پیاده رو-صرفه جویی انرژی-پر شدن کیف پول زبان بسته-به امید روزی که دوچرخه از ماشین سبقت بگیرد ناگفته نماند دیگه از جریمه های کلان معافی

  • یاسر حسنی در تاریخ فروردین 21, 1393 گفت:

    با سلام. فکر خوبی است و انشالله با استقبال مردم عزیز شهرمون همراه بشه. امیدوارم روزی شاهد این هم باشیم که فرهنگ استفاده از دوچرخه در پاوه ایجاد شود که هم یک ورزش است و هم از ماشین های تک سرنشین کاسته شود

  • شهروند در تاریخ فروردین 20, 1393 گفت:

    طرحی بسیار عالیست و امید می رود با مساعی جمعی بتوان آن را برای سایر ایام سال نیز با تمرین دائمی نمود . با تشکر از بانیان طرح

پاسخ دادن به فرهاد صالحي لغو پاسخ