ج 31 فروردین 1403 ساعت 06:36

حدود یک چهارم مغازه های شهر پاوه سیگار نمی فروشند

حدود یک چهارم مغازه های شهر پاوه سیگار نمی فروشند

به گزارش سلام پاوه : دبیر مردمی جمعیت پیشگیری از اعتیاد پاوه گفت: حدود یک چهارم مغازه های این شهر اصلا سیگار و مواد دخانی در مغازه های خود نمی فروشند. سعدی سپنجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعی از جوانان متعهد و دلسوز شهرستان پاوه در قالب انجمن مردمی […]

به گزارش سلام پاوه : دبیر مردمی جمعیت پیشگیری از اعتیاد پاوه گفت: حدود یک چهارم مغازه های این شهر اصلا سیگار و مواد دخانی در مغازه های خود نمی فروشند.سعدی سپنجی

سعدی سپنجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعی از جوانان متعهد و دلسوز شهرستان پاوه در قالب انجمن مردمی پیشگیری از اعتیاد با هدف داشتن شهری عاری از مواد دخانی و سیگار بصورت شبانه روزی و بدون هیچ گونه چشمداشتی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه پاوه و مردمان آن به دینداری و روشنفکری مشهور و معروف هستند، گفت: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان جوانان ما مقداری در زمینه دینداری سست کرده و موجب گسترش مواد دخانی به ویژه سیگار و قلیان شده است.

سپنجی افزود: دوستان ما در انجمن به فکر چاره اندیشی و رفع این مشکل افتادند که چندی پیش موضوع برداشته شدن قلیان از قهوه خانه ها در دستور کار قرار گرفت که طرحی موفق بود و امروز تبلیغ و گسترش عدم عرضه سیگار و مواد دخانی در مغازه های سطح شهر.

دبیر انجمن مردمی پیشگیری از اعتیاد پاوه گفت: خوشبختانه طی مراجعه بنده و دوستانمان در انجمن به مغازه های سطح شهر متوجه شدیم که حدود یک چهارم مغازه های ما اصلا سیگار نمی فروشند.

وی تصریح کرد: با مراجعه بنده و همکارانمان در انجمن به دیگر مغازه ها از آنان درخواست کردیم که حداقل به افراد زیر ۱۸ سال سیگار نفروشند که مورد استقبال این عزیزان قرار گرفت.

همچنین خانم فرشته خالدی یکی از صاحبان یکی از سوپر مارکت های سطح شهر پاوه گفت: از سال ۱۳۶۵ تاکنون مغازه دارم و طی این مدت هیچ گاه سیگار و مواد دخانی در آن عرضه نکرده ام.

یکی دیگر از فروشندگان پاوه به نام مربوط رستمی گفت: علاوه بر اینکه هرگز سیگار و مواد دخانی در مغازه خود عرضه نکره ام حتی از فروختن ذعال هم اجتناب کرده ام.

سعدی بدری تنها روزنامه فروشی شهر پاوه نیز گفت: حدود ۲۰ سال است که دکه مطبوعاتی دارم و با وجود سود بسیار اندک روزنامه فروشی تا به حال حتی یک نخ سیگار هم نفروخته ام.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

خبرنگار: محمدهادی زامیاد

11 پاسخ برای “حدود یک چهارم مغازه های شهر پاوه سیگار نمی فروشند

  • رحمانی در تاریخ آذر 21, 1395 گفت:

    سلام آقای سپنجی لطف فرمایید درمورددانش آموزان ومدارس واعتیاد درست قضاوت کنید در سخنرانی مساجد

  • ناشناس در تاریخ آذر 19, 1395 گفت:

    ممنون از کار بزرگی که انجام دادین.ایا فردی که چشمانش ضعیف است باید او را به مطالعه بیشتر دعوت کرد؟ یا باید ضعف بینایی وی را برطرف کرد انوقت انتظار مطالعه داشته باشیم.کاش قبل از سیگار مواد افیونی و مشروبات الکلی ریشه کن بشن.
    بازم ممنون از زحمات عزیزان و استادم اقای سپنجی

  • آسو در تاریخ آذر 19, 1395 گفت:

    مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر عزم ملی و همت عمومی می طلبد.دوستانی هم که علمدار این جهاد بزرگ شده اند شایسته تقدیرند و اجرشان با خداوند متعال.

  • ناشناس در تاریخ آذر 19, 1395 گفت:

    منظورتون از خود گذشتگی نفهمیدم مگر انجمن چگونه مبارزه میکند .. چند ماه پیش قلیان ها را گلدان کردن اما الان بروید تو قهوه خانه ها … از طرح های ابتکاری اینجوری بعید میدونم نتایج بزرگ حاصل بشه … بروید تو مدارس بخدا بچه کلاس ششم سیگار میکشه

  • شهروند در تاریخ آذر 19, 1395 گفت:

    آقای نقاش گوشه گیر ،با گوشه گیری هیچ کاری درست نمی شود با بی تفاوتی و ادعاهای صرف شما و امثال شما بوده و هست که آنچه را که گفته اید و بیشتر از آن در جامعه اتفاق افتاده و می افتد .پس اگر می توانی برای آنچه که گفته ای خود نیز کاری بکن ،قدمی بردار ،قلمی بزن و همتی بگمار .ضمنا اگر کسی بیندیشد و عقل خود را بکار بیندازد هیچگاه در قبال جامعه اطراف خود تماشاچی نخواهد بود .

  • علی در تاریخ آذر 19, 1395 گفت:

    تاحدی بانظر نقاش گوشه گیر موافقم چراکه افراد شناخته شده ای که اکثریت مردم آنها را میشناسند انواع واقسام مواد مخدر درپاوه آشکارا میفروشن وجوانان ما را به خاک سیاه مینشانند کسى هم جوابگو نیست حتی مجریان قانون

  • نقاش گوشه گیر در تاریخ آذر 19, 1395 گفت:

    بیکاری.فقر. فحشا و بازم بیکاری و بیکاری غوغا میکنند شما هم افتخارتون شده این که یک چهارم مغازه های پاوه سیگار نمیفروشند !
    از دید من سیگار یک انتخاب شخصی ست و همه سود و زیان آن را میدانند و به هیچ وجه هم ارتباطی با مواد مخدر ندارد چندیدن نفرو رو از نزدیک میشناسم که مصرف کننده قرصهای خطرناک روانگردان و ترامادول هستند که تو عمرشون لب به سیگار نزدند اگه خیلی دغدغه جوانان را دارید جلوی مواد مخدر را بگیرید
    یک محقق ایرانی که تازگی اقامت کانادا رو گرفته در تحقیقی که در مورد روغنهای نباتی که در ایران تولید و مصرف میشه کرده بود به این نتیجه رسیده بود مصرف روغن نباتی صد برابر بدتر از مصرف روزانه ۱۵ نخ سیگار است
    پس اگه مشکلتون مضرات سیگاره لطفا کمپین منع مصرف روغن نباتی راه بندازید و با افتخار بیاید بگید یک سوم مغازه های پاوه روغن نباتی نمیفروشند !
    در میان مواد خوراکی حال حاضر کشور ما به جرات میتونم بگم که مصرف ۹۰ درصد از مواد خوراکی این دوره ضررشون از سیگار بیشتره . پس لطفا به موضوعات مهمتر بچسپید
    این متن من دفاع از سیگار و سیگاری بودن نبود . این متنو فقط عاقلان و آنهایی که اهل اندیشیدن هستند درک میکنند !!!

  • ساکن کرمانشاه در تاریخ آذر 18, 1395 گفت:

    براستی رسالت این انجمن به مراتب از دیگر انجمن های سطح شهر سنگین تر و گرانبها تر است درود براعضای انجمن و دو صد درود بر بانی و بنیانگزار آن برادر عزیزم کاک محمد ابراهیمی .

  • حامد در تاریخ آذر 18, 1395 گفت:

    چرا همیشه در انتهای خبرهای آقای زامیاد این جمله قید می شود”شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزارنفرجمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد”

  • farzad در تاریخ آذر 18, 1395 گفت:

    کاک سعدی گیان و سایر دوستان خیر خواه خدا قوت و دست مریزاد
    درست زمانیکه جوانان شهر و حاشیه پاوه ب دلایل مختلف از جمله بیکاری و بی انگیزه بودن در دام مخدرات افتادند حرکت خیر خواهانه شما مقبول و ضرورت داشت و قطعا از شدت و حدت این معضل خواهد کاست اما کافی نیست امروز عوامل داخلی مانند مشکلات خانوادگی ،فقر فرهنگی و اقتصادی و نبود فضاهای مناسب جهت پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و بسیار خطرناک تر از آن عواملی ک از خارج منطقه و دست ها و نیات آلوده در پشت پرده همه اینها باعث ایجاد و شدت این معضل شدند تا جاییکه سن مصرف سیگار و مخدرات زیر ۱۵ سال آمده و ب قول راوی خبر سست شدن پایه های دینی خود یکی از رخنه های بزرگ میان این نسل جهت سرایت این بلای ویرانگر می باشد و متاسفانه امروز آگاهانه یا نادانسته تحت تاثیر دشمنان واقعی سلامت جوامع اسلامی در طبل آنها می کوبند البته باز خدا را شاکریم که هنوزبسیار هستند خانواده ها و جوانان و نوجوانانی امیدها را در دلها زنده نگاه داشته اند

  • محمدفاضل ضیایی در تاریخ آذر 18, 1395 گفت:

    سلام
    از فاصله ای نه چندان دور، خدمت کاک سعدی و دیگر اعضای بزرگوار جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد شهرستان پاوه عرض ادب و خسته نباشید دارم؛
    عزیزانی که با از خود گذشتگی و همت والای خود در مبارزه با این پدیده شوم، از هیچگونه اقدامی دریغ ننموده و به درستی جامعه را در مسیر نیل به سلامت و سعادت، همراهی و حمایت می نمایند.
    کرمانشاه _ محمدفاضل ضیایی