ج 31 فروردین 1403 ساعت 20:23

کلاس تفسیر قرآن مسجد قبای پاوه دیشب گریان بود/گزارش تصویری

کلاس تفسیر قرآن مسجد قبای پاوه دیشب گریان بود/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : آرام با لباسهای کوردی زیبا رنگشان ترکیبی از رنگهای شاد و جذاب بر تن داشتند اما انگار از میان این همه رنگ و زیبایی فقط سیاهی شب را می دیدند و بس ، اما نه ، انگار موضوع چیز دیگری است وقتی باخبر شدیم دانش آموزان روشندل پایه چهارم و پنجم مدرسه کودکان […]

به گزارش سلام پاوه : آرام با لباسهای کوردی زیبا رنگشان ترکیبی از رنگهای شاد و جذاب بر تن داشتند اما انگار از میان این همه رنگ و زیبایی فقط سیاهی شب را می دیدند و بس ، اما نه ، انگار موضوع چیز دیگری است وقتی باخبر شدیم دانش آموزان روشندل پایه چهارم و پنجم مدرسه کودکان استثنایی طلوع از حافظان قرآن کریم هستند و نور و روشنایی که آنها می بینند ما هرگز نمی بینیم.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : کلاس هفتگی تفسیر قرآن مسجد قبای پاوه همانند همیشه در سه شنبه شبها حال و هوای معنوی خاصی دارد اما این باردر شب پاییزی 16 آذر ماه 1395 موضوع متفاوتر از همیشه بود. هنوز چندی از کلاس نگذشته بود . حاج ماموستا قادری گفت امشب من سخن کمتر می گویم و می خواهم تریبون درس امشب را به دو روشندل حافظ قرآن بسپارم تا ما امشب از آنها درس یاد بگیریم.

کودکان استثنایی

آری دانش آموزان روشندل ، غزل و دریا میهمانان ویژه این کلاس معنوی بودند. حضور حداکثری دوستدارن قرآن در مسجد قبا منتظر یک جرقه بود برای راز و نیازی خالصانه و بدور از ریا ،دریا حسینی روشندل حافظ چهار جزء قرآن پشت تریبون رفت و قرآن خواند و پیام داد ای غافلان از قرآن من نابینا به شما تذکر می دهم قرآن را فراموش نکنید.

img_1783 دریا حسینی دریا حسینی دریا حسینی

دریا از پشت تریبون پایین آمد و کنار حاج ماموستا قادری نشست سپس نوبت غزل بهرامی روشندل پایه چهارم مدرسه کودکان استثنایی طلوع بود که درس شکرگزاری را با دلنوشته دردناکش برای ما تدریس کند.

دریا حسینی

غزل با صدایی رسا و مملو از درد پدران و مادران یک معلول دلنوشته اش را خواند و با هرکلمه از متن این دلنوشته  چکه چکه اشک حاضران را بر گونه ها جاری ساخت.

img_1806 غزل بهرامی

انگار تمام مسجد به یکباره مملو از اشک شد نمی دانم چه شده بود که فقط سکوت و بود اشک . امام جمعه شهرمان نیز انگار دلتنگ بود و فقط در خود فرو رفته بود تا بحال اینچنین ماموستا قادری را ندیده بودم . انگار همه در درون یا برون گریه می کردند. گریه هایی که بسیاری از آن بی صدا بود و زیر پنجه دستهای گذاشته شده بر صورت پنهان بود . اما غزل همه را چه پنهان و چه آشکار گرایند.

img_1834 img_1823 img_1829 img_1837 img_1838 img_1845 img_1842 img_1820 img_1822 img_1818 img_1819 img_1802 img_1831 img_1850 img_1851 img_1853 img_1836 img_1826 img_1801 img_1797

انگار حس و صدای غزل ، نور قرآن ، فضای روحانی مسجد و اشک های دانه دانه حاضران پیامهای بزرگی داشت و تذکری برای ما انسان ها که شکر گذار باشیم.وَإِنَّ رَبَّكَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا یَشْكُرُونَ به یقین پروردگار تو نسبت به مردم داری فضل است ، ولی بیشترشان شکرگزار نیستند…

غزل که از دید ما دنیایش بدون رنگ بنظر می آمد با حفظ کلام وحی و دلنوشته تاثیر گذارش چیز دیگری به ما گفت او ثابت کرد دنیایش روشن تر از ما است و این ما هستیم که گرفتار دنیایی تاریک و بدون نور شده ایم .   

img_1775 img_1781 img_1861

سه شنبه شب مديران، مربيان، دانش آموزان و اولياي دانش آموزان مدرسه استثنايي طلوع پاوه دركلاس هفتگي مسجد قباء پاوه بمناسبت روزجهاني معلولين حضور پیدا کردند .

حاج ماموستا قادری اظهار داشت : این دو نابینای معلول به راستی درس بزرگی را به همه ما دادند و والدین و مربیان آنها هم قطعا از جانب پروردگار به سبب آنکه به این دختران حفظ قرآن را آموزش داده اند پاداش و اجر خواهند داشت.ماموستا قادری

وی زندگی خانواده های معلولین را در پاوه سخت توصیف کرد و گفت : والدینی که برای این فرزندان معلول خود در طول سالیان متمادی، حتی برای کسب علم و دانش، هر روز را در درب مدرسه منتظر می مانند، تا اینکه فرزند معلول خود را به منزل ببرند، متحمل زحمات زیاد و طاقت فرسایی می شوند.

امام جمعه پاوه والدین این معلولان را انسانهایی صابر، آرام، متدین و اهل قرآن دانست و گفت : وجود این معلولان را به لطف پروردگار و خیر بدانید و از شما قدردانم که متحمل زحمات و رنجهای فراوانی می شوید.

حاج ماموستا قادری گفت: به حقیقت معلولان پاوه درس صبر، قناعت، تسلیم و ایمان به قضا و راضی به آنچه که در این دنیا داریم را به ما داده اند.

وی گفت: از والدین و مربیان و معلمان مدرسه کودکان استثنایی طلوع بخاطر تمامی سختیها و آموزشهایی که به معلولان بخصوص این دو دختر حافظ قرآن تشکر کرد و آفرین گفت.

مدیر آموزش و پرورش پاوه نیزدر سخنانی گفت :همه ما به سرعت در عصر ارتباطات مستقیم در حرکت هستیم و هیچ توجهی را نسبت به اطراف خود نداریم که چند نفر بینوا، فقیر و بی سرپرست وجود دارد که شاید توجه به این افراد، همان تقرب الهی را برای ما رقم بزند.مختار برزگر

وی با بیان اینکه در هفته تکریم معلولان عزیز هستیم گفت : معلول چیزی نیست که خاص یک گروه باشد بلکه در کمین همه ما قرار دارد و خاص انسان خاصی نیست و امشب نیز حضور این دو معلول نابینا برای همه ما، نوعی شُک و بیداری بود.

برزگرفرد با بیان اینکه رسیدگی و سر دادن به معلولان پاوه، درس بزرگی را برای ما دارد گفت: مدرسه طلوع پاوه ، 46 نفر معلول دارد که 23 نفر از آنان دختر و 23 نفر دیگر پسر هستند که با عناوین ناشنوا، نابینا، کم توان ذهنی، چند معلولیتی ، اختلالات رفتاری، جسمی حرکتی و ناتوانیهای یادگیری هستند و جالب تر از آن همه معلمان با عشق و علاقه در این مدرسه زحمت می کشند.

وی با اشاره به چگونگی حضور معلولان در حاشیه کلاس تفسیر قرآن کریم ماموستا تصریح کرد: هدف ما این بود که اعلام کنیم که در اطراف ما هم چنین افراد معلولی هستند که خانواده های آنها، کانون صبر هستند و از بسیاری از مزایای خود به جهت این فرزندان معلول خود ،محروم می شوند.

برزگر فرد اظهار کرد: این خانواده ها کسانی هستند که صفای خود را تقدیم رضای خدا می کنند و شعار آنها این است که خدایا ما راضی به رضای تو می باشیم و قطعا این هم برای ما نعمت و درس است.

لازم بذکر است در شب همراهی اشک با قرآن  ماموستا قادری از دو روشندل حافظ قرآن تجلیل کرد همچنین گروه مولودی خوانی نونهالان نیز به اجرای برنامه پرداخت.

گزارش : فرهاد صالحی – صهیب زربان

img_1867 img_1865 img_1857 img_1858 img_1874 img_1870 img_1814 img_1815 img_1797 img_1789 img_1792 img_1793 img_1794 img_1796

9 پاسخ برای “کلاس تفسیر قرآن مسجد قبای پاوه دیشب گریان بود/گزارش تصویری

  • فتحی در تاریخ آذر 18, 1395 گفت:

    باتشکر از جنای آقای محمدی باید اذعان کنم که ایشان مملو هستند از فضایل اخلاقی و کرامات انسانی که این را در ۳۰سال همسایگی بااین بزرگوار حس کرده ام از خدای رحمان عاقبت بخیری را برایتان آرزومندم….موفق باشین

  • امید بادفر در تاریخ آذر 18, 1395 گفت:

    با سلام ، من در مراسم حضور نداشته ام ، اما نمیدانم آیا در مراسم نامی از معلمان دلسوز و زحمتکش و مدیر محترم آموزشگاه طلوع آقای محمدی که در نهایت خلوص و مهربانی و بدون هیچ گونه چشمداشت ی حتی گاهی فراتر از پدران و مادران این معلولین نهایت تلاش انسانی خودرا آن هم مبتنی بر اصول روانشناسی برخورد با معلولین ونه از روی ترحم مقطعی بکار میبرند برده شد ه یا خیر ؟ به نوبه خودم دست تک تک مربیان و مدیران آموزشگاه را به خاطر آنچه که همه ما از غافلی م و آنها هرروز درک می‌کنند و می بینند میبوسم.

  • ناشناس در تاریخ آذر 18, 1395 گفت:

    واقعا که فضا قشنگ بوده ولی این چیزا اصلا به درد مدرسه طلوع نمیخوره

  • ناصر محمدی در تاریخ آذر 17, 1395 گفت:

    روز جهانی معلولان بر این عزیزان گرامی باد
    ضمن عرض قدردانی از بانیان این مراسم باشکوه از همه شهروندان عزیزی که به هر نحوی سبب دلگرمی دانش آموزان ، مربیان و اولیاء دانش آموزان این مرکز آموزشی شده اند نهایت تشکر را دارم و از مدیریت محترم سایت سلام پاوه که همیشه توجه ویژه ای به این مرکز داشته اند سپاسگذاریم

  • نرگس در تاریخ آذر 17, 1395 گفت:

    جوشش درون و جاری شدن اشک بر چشمان نه امری ساده و عادی که حاصل یک دگرگونی احوال و بیداری حس و ادارک خوابی ه و خاموش است که امری غیر عادی آنرا به وجود می آورد .تماشای دختانی معصوم و محروم از دیدن دنیای روشنایی و آنهم با دنیایی از آرزوی دیدن چهره مادر چاره دوستان و دنیای اطراف اگر گریه نکنی از جوشش حال و احوال درونی تعجب دارد .خدایا شکر به داده هایت وطلب صبر برا ی نداده هایت به محرومان از نعمت .

    • سیاوش قادری در تاریخ آذر 20, 1395 گفت:

      بسیار زیبا. در پناه حف تعالی محفوظ باشید.

  • شهروند در تاریخ آذر 17, 1395 گفت:

    افسوس که مسولیت فقط درروز یا هفته معلم پرستار یامعلولین به یاد آنها می افتند فراموش میشوند تا سال بعد شاید به مدرسه آنها سرنزند همه اش ریا و شعار است

  • قادری در تاریخ آذر 17, 1395 گفت:

    صد حیف وهزاران حیف که مردم این شهر انگونه که شایسته است قدر ماموستا قادری را نمی دانند
    باید به شهر های دیگر بروی و امام جمعه ی انها را ببینی تا قدر ماموستا را بدانی
    من خودم ده سالی می شود از محله قبا کوچ کردیم و در کنار خانه ای دیگر از خانه های خدا هستیم ولی هیچ کجا همسایگی مسجد قبا نمی شود

  • حسام كريمي نژاد در تاریخ آذر 17, 1395 گفت:

    سلام خسته نباشيد آقاي صالحي گزارشتون واقعا عالي بود من كه افسوس خوردم كه در جمع شما نبودم
    اگه فيلمشو دارين ممنون ميشم تو كانال يا ي جور ديگه در معرض ديد ساير قرار بديد