ج 31 فروردین 1403 ساعت 22:41

اجرای عمومی نمایش موزیکال تیتیل و بیبیل به زبان هورامی در پاوه/عکس

اجرای عمومی نمایش موزیکال تیتیل و بیبیل به زبان هورامی در پاوه/عکس

به گزارش سلام پاوه: نرمین گیوه چی نویسنده و کارگردان و سرپرست گروه نمایش صنم از اجرای عمومی نمایشنامه موزیکال تیتیل و بیبیل به زبان هورامی در ۱۹ آذر ماه در شهرستان پاوه خبر داد. نرمین گیوه چی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: نمایشنامه تیتیل و ببیل که به همت آقای ابراهیم شمس و […]

به گزارش سلام پاوهنرمین گیوه چی نویسنده و کارگردان و سرپرست گروه نمایش صنم از اجرای عمومی نمایشنامه موزیکال تیتیل و بیبیل به زبان هورامی در ۱۹ آذر ماه در شهرستان پاوه خبر داد.img_1763

نرمین گیوه چی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: نمایشنامه تیتیل و ببیل که به همت آقای ابراهیم شمس و با زحمات آقای فتح اله رضایی به صورت نظم درآمده است کاری موزیکال و است که به تقویت ذهن کودکان و ایجاد تحرک ذهنی در آنها می پردازد.

وی افزود : این تئاتر برگرفته از فرهنگ خاص هورامان و با زبان مادری می باشد لذا کودکان ما ارتباط بهتری برقرار میکنند و میتواند بر تخیل و انتخاب های کودکانمان تاثیر مضاعف بگذارد و بزرگترها نیز می توانند تخیل کودکان را جهت داده و هدایت کنند.

این کارگردان در ادامه گفت:در اشعار تتیل و ببیل مضامینی مطرح شده است که فهم آنها برای کودکان لازم و آسان است که اگر بخواهیم یک سری مفاهیم را که در جامعه امروز که ماشینی و یکنواخت می باشد و شبکه های مجازی و ماهوره ای با احاطه بر افکار کودکانمان این مفاهیم را از آنها دور کرده اند باید با روشی جذابتر  به انتقال مفاهیم مثبت و درست به کودکان پرداخته شود که این نمایشنامه اینچنین است.

گیوه چی افزود:مفاهیم به صورت نمایش یا شعر صورت عینی تری به خود میگیرد و کودک به راحتی با آن ارتباط برقرار میکنند،

وی تئاتر تتیل و ببیل را برگرفته از داستانهای قدیمی دانست که به صورت شعر درآمده و سعی شده است با موسیقی و حرکت و فرم فضای زیبایی به کار داده شود.

نرمین گیوچی افزود: شعر،ترانه و نمایش موزیکال بدلیل ریتمیک بودن در ذهن کودک ماندگار است برای همین سعی کرده ایم در نمایش از بازیهای قدیمی و مراسم آیینی خاص گذشته برای آشنایی کودکان استفاده کنیم.

سرپست گروه نمایش صنم ادامه داد و گفت : تئاتر موزیکال کودک،تتیل و ببیل با عوامل و افرادی که در طول چندین ماه تمرین و همکاری مداوم با همراهی و نویسندگی اشعار:فتح الله رضایی–طراح صحنه ودکور :عدنان مرادی–برنامه ریز وگریمور:شرمین انصاری–طراح لباس و دوخت:زهرا سلیمی وپرستو قادری–نورپرداز و صدابردار:سادات قادری–موسیقی:پوریا فتاحی–راوی:ماریا عزیزی،سهیل مومنی به سرانجام رسیده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از مدیر آموزش و پرورش پاوه گفت : لازم به توضیح است که بازیگرانی که در این نمایشنامه نقش آفرینی میکنند:سوران بهرامی،فواد قادریان،مسرور مهدیانی،صنم غفوری،مهران حسینی،سینا مرادی،لانا حسینی،لونا حسینی ،سایا حاتمی،ژیکال قادری،سانا حاتمی،،سروش عبدی،وحیدخالدی با مدیریت انجمن نمایش شهریار انصاری و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و و مدیریت اموزش و پرورش پاوه تهیه شده است.

گفتنی است که این نمایشنامه جهت اجرای عمومی روز ۱۹ اذر ماه ۹۵ در ساعت ۲۰ شب در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.شهروندان و علاقه مندان به هنر ئتاتر و نمایش میتوانند جهت تهیه بلیط(قیمت ۵۰۰۰)به لوازم التحریر فروشی بابک رحیمی واقع در خیابان انقلاب اسلامی ،پاساژ رسولی مراجعه کنند.

img_1759

img_1752

img_1755

photo_2016-12-06_00-13-14

طراجی زیبای صحنه با کمترین امکانات و استفاده از محیط طبیعی شهر پاوه کاری از هنرمند عدنان مرادی

photo_2016-12-06_00-13-49

photo_2016-12-06_00-13-53

photo_2016-12-06_00-14-26

3 پاسخ برای “اجرای عمومی نمایش موزیکال تیتیل و بیبیل به زبان هورامی در پاوه/عکس

  • پاوه تنها در تاریخ آذر 18, 1395 گفت:

    یاگو شانازیندی که بیدنگ کار کردی. در این پاوه کسانی هستند که در طبل و کرنا می زنند که از زبان هورامی فاصله بگیرید ولی شما با توان و تلاش خویش سعی در پاسداشت این زبان دارید.
    دست مریزاد خان

  • لونا در تاریخ آذر 18, 1395 گفت:

    سلام دستتون درد نکنه واقعا کار خوبی انجام دادید بچه های منطقه ما از این لحاظ کمبود زیاد دارن امید که این کارا ادامه دارباشه

  • گ.خ در تاریخ آذر 18, 1395 گفت:

    باسلام :خانم گیوه چی دست مریضاد انشاء الله که با زحمات افراد مستعدی چون جنابعالی وهمکاران ارجمندتان فرهنگ (پاس داشتن زبان مادری)در منطقه جابیفتد