پ 30 فروردین 1403 ساعت 14:12

مانور زلزله در مدارس منطقه نوسود برگزار شد/عکس

مانور زلزله در مدارس منطقه نوسود برگزار شد/عکس

به گزارش سلام پاوه:مانور زلزله همزمان با سر اسر كشور در مدارس سطح منطقه با حضور مسئولين بخش رئيس اداره آموزش و پرورش نوسود،فرمانده سپاه،نماينده شهرداري،مسئول شبكه بهداشت،شوراي اسلامي شهر و… برگزار گرديد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:رئيس اداره آموزش و وپرورش نوسود هدف از برگزاري مانور را افزايش توانمدي و آمادگي دانش آموزان در […]

به گزارش سلام پاوه:مانور زلزله همزمان با سر اسر كشور در مدارس سطح منطقه با حضور مسئولين بخش رئيس اداره آموزش و پرورش نوسود،فرمانده سپاه،نماينده شهرداري،مسئول شبكه بهداشت،شوراي اسلامي شهر و… برگزار گرديد.img_1606

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:رئيس اداره آموزش و وپرورش نوسود هدف از برگزاري مانور را افزايش توانمدي و آمادگي دانش آموزان در مواقع بحران- كاهش خسارات و آسيب هاي ناشي از وقوع زلزله و كسب آمادگي براي مواجه شدن در مواقع بحراني، ارتقاء سطح آگاهي هاي دانش آموزان و به نمايش گذاشتن توانمندي هاي خود در اين زمينه بصورت عملي،ايجاد آمادگي هر چه بيشتر دانش آموزان براي واكنش صحيح و سريع در برابر زلزله در سطح منطقه عنوان كرد.

منصور وهابی افزود:در واقع مانور زلزله را شبيه سازي شرايط بحراني دانست كه در ضمن مجموعه هاي از تمرين ها و ممارست ها جهت مقابله با حوادث و بلايا علي الخصوص زلزله در تمامي مكانها از جمله در مدارس به نمايش گذاشته مي شود.

وی گفت:جدي گرفتن،هدفمندبودن،تداوم و استمرار مانور هاي زلزله در مدارس و افزايش كيفي و كمي آنها به ويژه در مناطق و نقاط زلزله خيز مي تواند به عنوان يك موضوع در برنامه هاي مسئولين در مراكز آموزشي قرار گيرد.

در اين مانور پس از به صدا در آمدن زنگ خطر و آژير قرمز،  دانش آموزان در جاي امن قرار گرفتند.خروج اضطراري از كلاسهاي درس به نمايش گذاشتند و نيروهاي امدادي بلافاصله وارد ميدان شدند و دانش آموزان مصدوم را به صورت نمادين به فوريتها انتقال دادند.

شايان ذكر است اين مراسم در 24 واحد آموزشي منطقه و همچنين به صورت نمادين در دبستان حضرت زينب نوسود،متوسطه اول الزهراء و دبستان سميه نودشه برگزار گرديد.

img_1624

img_1530

img_1538

یک پاسخ برای “مانور زلزله در مدارس منطقه نوسود برگزار شد/عکس

  • هانا در تاریخ آذر 16, 1395 گفت:

    مانور خوبی بود خیلی چیزها یاد گرفتیم و حس کردم زلزله واقعی امده وقتی ماشینهای امبولانس و اتش نسانی امدند و اژیر کشیدند و مصدوم ها را داخل ماشین گذاشتن