چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 16:28

لطفا همه کره زمین را برای خود بخواهید!/محمود رستمی تبار

لطفا همه کره زمین را برای خود بخواهید!/محمود رستمی تبار

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:لازمه حفظ طبیعت و احیا اکوسیستمهای کره زمین انقطاع انسان از نفس خود,خودخواهی,حرص و طمع است.انسان باید زمین را برای زمین بخواهد نه برای نفس واحد خود. البته شاید بهتر است بگوییم انسان باید همه زمین و حتی همه هستی را طلب کند  تا بتواند با نگاهی جامع و از بالا […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:لازمه حفظ طبیعت و احیا اکوسیستمهای کره زمین انقطاع انسان از نفس خود,خودخواهی,حرص و طمع است.انسان باید زمین را برای زمین بخواهد نه برای نفس واحد خود. البته شاید بهتر است بگوییم انسان باید همه زمین و حتی همه هستی را طلب کند  تا بتواند با نگاهی جامع و از بالا و حتی نگاه زیاد خواهانه اکوسیستمیک بتواند به احیا کره زمین کمک کند.

همان گونه تقسیم متوالی یک قطعه زمین وسیع و یک باغ بزرگ در نهایت موجب کاهش باردهی و بازدهی آن ها می گردد و شاید به مرور زمین تعاریف اولیه آنها کاملا تغییر کند, چنانچه قبلا هم گفته شده است مرزهای جغرافیایی نهایتا موجب تخریب زمین می گردند. چون هرکس از درون حیطه ملک خویش جهان و زمین را تعریف می کند و این با یکپارچکی نظام هستی در تناقض است.

نگاه جامع و زیاد خواهانه  ای که بتواند به استعمار(آباد کردن) زمین کمک کند نیازمند هماهنگی عقلانی و عالمانه بشر برای طراحی,تدوین,تصویب و اجرایی نمودن قوانین مبتنی بر دانش و علم است که هیچ کس نتواند در پذیرش آنها تردید نماید و این یک ضرورت حیاتی برای تداوم حیات است. به همین جهت بهتر است هرکس در حوزه محلی و بومی این نگاه را در خود ایجاد و سپس ضرورت وابستگی آن را به نواحی اطراف درک و در نهایت ضرورت ارتباط متقابل همه هستی را فهم نموده و آنگاه هر آنچه این نظام یکپارچه را از هم گسیخته است, قطع سازد و مرمت نماید.اولین گام هم یکپارچه نمودن باغات,زمین های کشاورزی,مراتع و جنگلها و اداره آنها تحت مدیریتی واحد در قالب تعاونی است.