ج 10 فروردین 1403 ساعت 00:09

نشست اعضای انجمن حمایت از زندانیان پاوه با مدیرکل زندانهای استان کرمانشاه

نشست اعضای انجمن حمایت از زندانیان پاوه با مدیرکل زندانهای استان کرمانشاه

به گزارش سلام پاوه : صبح روز گذشته سوم آذرماه 1395 نشستی با حضور ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه، منصور بیگلری مدیرکل امور زندان های استان کرمانشاه، دادستان شهرستان پاوه ،تعدادی از مسئولین شهرستانی و همچنین اعضا و خیرین انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پاوه و اورامانات در محل سالن جلسات زندان شهرستان […]

به گزارش سلام پاوه : صبح روز گذشته سوم آذرماه 1395 نشستی با حضور ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه، منصور بیگلری مدیرکل امور زندان های استان کرمانشاه، دادستان شهرستان پاوه ،تعدادی از مسئولین شهرستانی و همچنین اعضا و خیرین انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پاوه و اورامانات در محل سالن جلسات زندان شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا قادری در این نشست با اشاره به یاد شهدا و تقدیر از ایثارگرانی که امنیت کشور را تامین کرده اند، از مسئولینی که دلسوز مردم هستتند تشکر کرد و گفت: از جناب بیگلری که از استان تشریف آورده اند، از شریفی و سایر عزیزانی که در جلسه حضور دارند و هر یک به نوعی به این جلسه خیر ارتباط دارند تشکر می کنم. حضور در این نشست کار خیر است و کار خیر را اگرچه پاداشش را خدا می دهد ولی برای دنیا نیز مفید است.ماموستا قادری

وی اظهار داشت : خداوند در قرآن کریم می فرماید از مالی که به شما بخشیده ام، سهم دیگران وجود دارد و سهم دیگران را باید به آنان پرداخت کنید. هر کدام از ما دارای مال هستیم، اموال ما و خود ما امانت هستیم که کمک به این انجمن و به زندانیان قطعا کار نیکی انجام داده اند.

امام جمعه شهر پاوه با توصیف مرگ و حیات ادامه داد: مرگ یعنی جسمش به زیر خاک برود، اما حیات هم یعنی نفس کشیدن. اما در این دنیا برعکس این موضوع هم صدق می کند! اینکه داریم کسانی را که در دنیا زندگی می  کنند و نفس می کشند اما مرده به حساب می آیند .

وی افزود : حضرت یوسف بعد از آزادی از زندان سری به زندان زد و خطاب به آنان گفت: ای قبرستان زندگان!در واقع زندان قبرستان زندگان است و هرکس بتواند به این عزیزان کمک کند هم خیر دنیا را دارد هم آخرت.

ماموستا قادری ضمن تقدیر و تشکر از اعضای انجمن حمایت از زندان پاوه و اورامانات گفت: انجمن حمایت از زندانیان پاوه یکی از بهترین انجمن های شهرستان و استان می باشد و در بین خیرین برگزیده استان در زمینه بهزیستی مدیرعامل انجمن توانسته است جایگاه اول را کسب کند.

امام جمعه پاوه پیشنهاد داد و گفت: باید برای دریافت کمک های مردمی برنامه ها و طرحی خوبی ارائه شود تا شاهد درآمد پایدار برای انجمن بود.

 وی با اشاره به ادغام زندانیان شهرستان ثلاث باباجانی با پاوه افزود: نکته ای که لازم است خدمت شما عارض شوم این است که زندانیان ثلاث را به زندان پاوه آورده اند و هر دو شهرستان در واقع یک زندان دارند. اگر شعبه ای از انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان ثلاث نیز دایر شود، خیر است و نتیجه بخش خواهد بود.منصور بیگلری

ماموستا قادری در پایان گفت: از برادران و خواهران تشکر و تقدیر دارم.مردم منطقه ما کم توقع هستند و زندانیان منطقه ما حرفه ای نیستند و مشکل خاصی ندارند. اگر زندانیانی هستند که فقیر و مستحق هستند که خانواده هایشان نمی توانند به کرمانشاه بروند و پیگیر آنها باشند از مدیرکل محترم زندان استان خواهش می کنم که اجازه دهید که این افراد در زندان پاوه بمانند.اینجا اسمش زندان است و به نسبت سایر زندانهای استان مرکز آموزش، ادب و اخلاق است. ان شاءالله زیاد نسبت به این زندانیان سختگیری نشود.

منصور بیگلری مدیرکل زندان های استان کرمانشاه در این نشست گفت:  مدیرکل در همه انجمن های استان جزء هیات مدیره است.  و قاعدتا حداقل در یک یا دو جلسه انجمنهای حمایت از زندانیان شرکت خواهم کرد و از نزدیک به بررسی مشکلات و نیازهای این انجمن ها خواهم پرداخت.

وی با بیان اینکه ریشه بیشتر مسائل و جرائم عموما انگیزه مالی است گفت : با توجه به ضعف اقتصادی مردم استان کرمانشاه جرم نیز همیشه در کمین است. و متاسفانه شاهد زندانیان فروانی در زمینه مشکلات مالی هستیم.

بیگلری افزود: بخشی از وظیفه حمایت ازخانواده های زندانیان به عهده مردم و دولت است و باید به دید واقعا مهربانانه و رافت اسلامی به زندانیان و خانواده های آنها نگاه کرد. باید هم زندانی و هم خانواده زندانی را حفظ کنیم.

مدیر کل زندانهای استان کرمانشاه سپس با اشاره به تاریخ تشکیل انجمهای حمایت از زندانیان گفت : انجمن حمایت از زندانیان قبل از انقلاب هم وجود داشته است و در حال حاضر در استان چهار انجمن فعال داریم.

وی عملکرد انجمن زندانیان پاوه را مثبت ارزیابی کرد و گفت : وضعیت انجمن پاوه بسیار خوب است. اما می توان بیشتر از این کار کرد. درآمدها را باید بصورت ثابت در جایی در نظر گرفت. و یک درآمد پایدار بوجود آورد.مهندس جلیل علیزاد

بیگلری با تاکید بر استفاده از پتانسیل سایر دستگاه ها و ادارات از اعضای انجمن خواست با ارائه برنامه به نهاد ها و ارگانهایی همانند شهرداری در فکر ایجاد درآمد پایدار باشند.

مدیرکل زندانهای استان کرمانشاه سپس با تاکید بر ترویج مردم به انجام کارهای نیکو و خیر افزود:حدیث قدسی داریم که خداوند از حضرت موسی پرسید چه کار خیری برای من انجام دادی؟ حضرت موسی کارهایش را تشریح کرد و خداوند گفت کارهای خیری انجام دادی برای خودت بوده است، اگر کار خیری برای مردم انجام داده باشی به مانند این است که آن کار را برای من انجام داده باشی  از خیرین و اعضای انجمن حمایت از زندانیان تقدیر و تشکر کرد.

مهندس جلیل علیزاده مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات نیز گزارشی کوتاه از فعالیت های این انجمن را تشریح کرد و برای داشتن درآمد پایدار برای انجمن راهکارها و درخواستهایی را ارائه نمود.

در ادامه جلسه شریفی دادستان پاوه گفت: در این جلسه بیشتر بحث مشارکت و درآمد پایدار انجمن حمایت از زندانیان پاوه است در بحث ثلاث باباجانی همکاری های خوبی  صورت گرفته است که قرار شد انجمن حمایت از زندانیان پاوه همین باشد و در این شهرستان گلریزانی در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت : تلاش ما در انجمن این بوده است که در هر شهرستانی هر مقدار مبلغی که در جشن گلریزان جمع شود در همان شهرستان هزینه شود. امیدواریم با شهرستان های دیگر ارتباط بگیریم و آنجا را فعال کنیم و بحمدلله در شهرستان های اورامانات مردم خیری داریم.

شریفی در پایان گفت:تشکر از حضور دوستان و شهردار پاوه خدا راشاکریم که اقدامات عملی می بینیم. از همه کسانی که در حیطه کار فرهنگی و اطلاع رسانی کمک کرده اند نیز تشکر می کنم، همچنین از معتمدین جدید نیز بسیار سپاسگزاریم. ان شاءالله با کمک همه شما عزیزان بتوانیم کمک حالی به زندانیان و خانواده های آنان در منطقه باشیم.

پایان بخش این نشست شعر زیبای آقای جمال مرادی از شاعران و اعضای انجمن حمایت از زندانیان بود که بیانگر فانی بود این دنیا با محنتها و شادی هایش می باشد و انسان باید به فکر آن باشد است که قبل از پایان این دنیای فانی آثار مثبتی از خود برجای بگذارد.

گفتنی است انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد پاوه و اورامانات در سال 1368 تاسیس شده است و تا به امروز فعالیت مستمری داشته است.

ماموستا قادری img_1300 img_1326 مهندس جلیل علیزاد img_1312 img_1311 img_1319 img_1318 منصور بیگلری img_1332 img_1335 نشست انجمن img_1295 img_1296 img_1303 img_1305 img_1323 نشست

4 پاسخ برای “نشست اعضای انجمن حمایت از زندانیان پاوه با مدیرکل زندانهای استان کرمانشاه

  • بهمن عزیزی در تاریخ آذر 6, 1395 گفت:

    تلاش و پیگیری در راستای کمک و مساعدت به خانواده زندانیان نیازمند جای بسی تقدیر وتشکردارد
    از امام جمعه دلسوز و محترم پاوه و مدیر کل دلسوز و محترم زندانهای استان کرمانشاه و دادستان محترم و رییس محترم زندان و مدیر عامل و معتمدین محترم انجمن حمایت زندانیان وافراد نیکو کار و خیرین پاوه که نهایت تلاش و همکاری و مساعدت را جهت رفع مشکلات مالی مددجویان نیازمند وخانواد ه آنان را بعمل می آورند صمیمانه سپاسگزاریم

    اجرکم عند ا…

  • جهان در تاریخ آذر 6, 1395 گفت:

    سلام..تشکر فراوان داریم از انجمن زندانیان پاوه

  • آسمان در تاریخ آذر 4, 1395 گفت:

    جای تقدیر وتشکردارد از ریس زندان وهمکاران خوب ایشان که نهایت همکاری با مدد جویان وخانواد ه آنها دارد اجر کم عندا… ومعمنون زحمات ریس اسبق زندان که نمونه است زندان شهرستان از لحاظ رفاهی وبهداشتی

  • ناشناس در تاریخ آذر 4, 1395 گفت:

    زندان پاوه تابلو نداره..چرا؟؟؟؟هزینه یک تابلو مگه چقدره؟؟