ج 10 فروردین 1403 ساعت 16:32

ماموستا مبارکشاهی:از نماینده و مسئولین انتظار همکاری داریم

ماموستا مبارکشاهی:از نماینده و مسئولین انتظار همکاری داریم

به گزارش سلام پاوه : خطبه های روز گذشته 28 آبان 1395 شهر نودشه به امامت ملا احمد مبارکشاهی با استقبال نمازگزاران نودشه ای برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این خطبه ها ماموستا مبارکشاهی حدیثی قدسی از پیامبر اکرم(ص) را تفسیر و توضیح داد و گفت:خداوند در قرآن خطاب به ما می […]

به گزارش سلام پاوه : خطبه های روز گذشته 28 آبان 1395 شهر نودشه به امامت ملا احمد مبارکشاهی با استقبال نمازگزاران نودشه ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این خطبه ها ماموستا مبارکشاهی حدیثی قدسی از پیامبر اکرم(ص) را تفسیر و توضیح داد و گفت:خداوند در قرآن خطاب به ما می گوید ای کسانی که ایمان آورده اید خداوند را ذکر کنید و زیاد ذکر کنید. ما نیاز داریم که ذکر کنیم. ذکر لا اله الله، استغفرالله و الحمدلله را همیشه باید بر زبان داشت. ذکر خداوندی که ما را خلق کرده و زندگی ما در دستان اوست. لحظات عمر و زندگی ما بدون اراده او امکان پذیر نیست.در هر حالتی باید ذاکر باشیم. تسبیحات خداوند تبارک و تعالی را داشته بشاید. خداوند را تمیز و منزه بدانید در هر زمان و مکانی…ماموستا مبارکشاهی

وی در ادامه گفت: این آیه مقدمه یک حدیث قدسی است در این حدیث حضرت محمد(ص) می فرماید: خداوند خطاب به حضرت موسی این را می گوید که ای موسی پسر عمران. ای صاحب صدا و بیان، کلامم را بشنو…من خدایی هستم که حسابرسی هستم که قهار هستم؛ اگر مردم به حرفای من توجه نکنند، من مستقیم با تو سخن می گویم و بین ما مترجم وجود ندارد. مادامی که می توانی و متوجه می شوی به مردم بگو به کسانی که ربا و سود می خورند، بگو غضب خداوند شامل حال آنها خواهد شد و بگو رباکاری و سودخواری عذاب من چند برابر است برای آنها خواهد بود.در ادامه این حدثی آمده است: کسانی که خداوند امکانات به او داده و پول و مکنتی دارد، پولش را به سود به مردم قرض می دهد. خداوند این انسان ها را مخاطب قرار می دهد. از زبان حضرت محمد(ص) و حضرت موسی(ع) به مردم می گوید که سود و ربا حرام است.

ماموستا مبارکشاهی افزود:حدیث قدسی می گوید که ای بنی آدم دین شما مستقیم نمی شود تا زمانی که زبان شما مستقیم شود. باید اختیار زبان خودت سخن بگویی… یعنی هر مطلبی که به زبان می آوری باید از آگاهی باشد. زبان هم استقامت نخواهد داشت مگر در شرایطی که انسان از خدا شرم کند. زمانی انسان زبانش محکم است که از خدا شرم داشته باشد.ای بنی آدم هر وقتی نظرت روی عیب مردم باشد و عیب های خودت را فراموش کنی تو شریک شیطان خواهی بود و او را خوشحال خواهی کرد و خداوند را ناراحت و غضبناک خواهی کرد.

امام جمعه شهر نودشه در ادامه گفت: چهارمین پیام این حدیث اینگونه است که ای انسان و ای بنی آدم زبان تو مانند شیری درنده است اگر او را آزاد کردی تو را خواهد کشت. با زبان است که انسان نابود خواهد شد. مراقب باشید او را رام کنید. در هر جایی او را به کار نبر.پس در وهله اول باید ذکرخدا را زیاد کرد و زبان را آزاد نگذاشت. هلاک انسان به وسیله زبانش است.از خداوندمی خواهیم که ما حال خود را اصلاح کنیم.

ماموستا احمد مبارکشاهی در بخش پایانی خطبه های خود گفت: جالبت ترین مطلب و مهم ترین بحث اجتماعی و سیاسی در جهان اسلام در این هفته این است که یکی ازنمایندگان فلسطین را در مجلس اسرائیل صدا زدند. خداوند می فرماید که کفار و کافرین و یهود و نصارا می خواهند نور خداوند را خاموش کنند؛ خداوند تکمیل نور خود را انجام خواهد داد اگرچه کافران مخالف باشند. همان نماینده ای که به مجلس اسرائیل دعوت شده بود، در وسط سخنرانی خود به دلیل اعتراض به قطع شدن صدای اذان مساجد فلسطین شروع به اذان خواندن می کند. این انسان محترم و شجاع، اینچنین در مجلس اسرائیل اذان گفت.

وی افزود:این هفته هفته بسیج است و به این عزیزان تبریک عرض میکنیم. بسیج جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و با فعالیت ها فرهنگی و هنری زیادی به ارتقا فرهنگ جامعه کمک کرده است.به آقای پیآب و سایر عزیزان تبریک عرض می کنیم.

در پایان ماموستا مبارکشاهی به فعالیت های انجام شده توسط شهرداری و نماینده پاوه و اورامانات در زمینه آسفالت معابر و گازرسانی به شهر نودشه اشاره کرد و گفت: لازم می دانم از شهردار و پرسنل شهرداری زحمت زیادی کشیدند و با آسفالت شهر و لکه گیری معابر کمک زیادی به همشریان کرده اند. با این فعالیت ها؛آسفالت کردن ها و نظافت هاست که شهر معنی پیدا می کند.قطعا همکاری مردم؛ شوراها و مسئولین باعث رفاه بیشتر برای مردم خواهد شد.

وی ادامه داد و گفت:موضوع دیگری که اتفاق افتاد؛ شاید شما اطلاع داشته باشید که در فضای مجازی و گروه های تلگرامی عده ای از جوانان بر گازکشی شهر نودشه اصرار داشتند. با پیگیری مسئولین منطقه و نماینده مردم منطقه پاوه و اورامانات که از وعده های ایشان گازرسانی به این شهر بود، دیروز مدیرعامل اداره گاز؛ معاون اداره راه و شهرسازی و برخی از کارشناسان از مسیر بازرسی کرده و با توجه به گفته های مسئول روابط عمومی دفتر نماینده گفته است ظاهرا بحث نتیجه بخش بوده و امیدواریم به صورت جدی جناب آقای نادری تا پایان به بهره برداری رسیدن موضوع گاز به صورت جدی و مانند گذشته پیگیر این مسئله باشند.

مبارکشاهی سپس گفت:انتظار داریم از مسئولین و بخصوص از فرماندار نیز به صورت جدی پیگیر حل مساله گاز نودشه باشند. امیدواریم در شهرستان همکاری شود که مجوز این شرکت داده شود و مردم بیش از این منتظر گازرسانی به شهر نودشه نباشند…

تهیه و تنظیم : کوثر فخری

یک پاسخ برای “ماموستا مبارکشاهی:از نماینده و مسئولین انتظار همکاری داریم

  • ناشناس در تاریخ آبان 30, 1395 گفت:

    تا کنون چه مسئولی و کدام نماینده گفته اند کار را انجام نمی دهیم اگر به این گفته ها هم اهمیتی ندهیم طبیعی است و باید ارزشی برای حرف قائل نباشیم زحمات ماموسآ قابل تقدیر است و از خدمت ایشان به مردم شکی نیست ولی نباید خوشبین بود اگر هم شاید هم صوری کار را شروع کند و مانند جاده که مردم خود مشارکت کردند ولی 13 سال طول کشید یعنی هر سال یک کیلومتر شاید برای راضی کردن مردم و ماست مالی کردن کار اندک هزینه ای شرکت گاز بکند ولی این حرفها نه سزاوار تشکرند و نه شایسته امیدوار بودن مردم به قول مولوی
    حرف چه بود تا تو اندیشی از آن
    حرف چه بود خار دیوار رزان