پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:37

نشست شورای مهارت واشتغال در جوانرود برگزارشد

نشست شورای مهارت واشتغال در جوانرود برگزارشد

به گزارش سلام پاوه : با حضور مدیرکل فنی وحرفه ای استان وتعدادی از ادارات شهرستان نشست شورای مهارت واشتغال در فرمانداری جوانرود برگزارشد . به گزارش سلام پاوه و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان جوانرود : در این نشست فرماندار جوانرود با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای برای […]

به گزارش سلام پاوه : با حضور مدیرکل فنی وحرفه ای استان وتعدادی از ادارات شهرستان نشست شورای مهارت واشتغال در فرمانداری جوانرود برگزارشد .

به گزارش سلام پاوه و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان جوانرود : در این نشست فرماندار جوانرود با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال گفت: مهارت آموزی اولویت اساسی در ایجاد اشتغال پایدار است.شورای اشتغال

آرش لهونی افزود: شهرستان جوانرود پتانسیل های زیادی برای اشتغال دارد که بایستی تمام دستگاه‎ها با هم افزایی، همکاری و شناخت توانمندی‎های موجود در حوزه های گردشگری، صنایع دستی، تولیدات و محصولات محلی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه طرحهایی در جوانرود اجرا شده که می تواند در ایجاد زیرساخت ها برای رونق گردشگری شهرستان موثر باشد، اظهار داشت: سالیانه یک میلیون گردشگر از این شهرستان دیدن می کنند اما به علت نبود زیرساخت نتوانسته ایم به نحو مطلوب از این فرصت استفاده کافی را ببریم.

لهونی در ادامه به اشتغال بانوان اشاره کرد و یادآور شد: طرحهایی برای اشتغال بانوان در دست اجراست که می تواند نقش موثری در اشتغال آنان داشته باشد.

رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان جوانرود نیز به عملکرد این مرکز در هفت ماه سپری شده از سال جاری اشاره کرد و گفت: این مرکز توانسته 68 هزار نفر ساعت آموزش و 396 دوره آموزشی برگزار کند.

شفیع ویسی افزود: همچنین در این مدت این مرکز توانسته خدمات مشاوره ای و هدایت آموزشی را به 500 نفر از مراجعه کنندگان و کارآموزان ارایه و آزمون های تئوری و عملی را برای 400 نفر برگزار کند که 250 نفر از آنان موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند.

وی اظهار داشت: مرکز فنی و حرفه ای شهرستان جوانرود پنج کارگاه ثابت شهری و یک کارگاه سیار روستایی دارد و در کنار این کارگاه ها سه آموزشگاه آزاد به کارآموزان آموزش های فنی و حرفه ای ارایه می کنند.