ج 10 فروردین 1403 ساعت 02:30

تجلیل از 732 نفر از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی استان کرمانشاه در سال گذشته

تجلیل از 732 نفر از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی استان کرمانشاه در سال گذشته

به گزارش سلام پاوه:معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست یک روزه معاونین آموزشی،کارشناسان آموزش متوسطه و سنجش و مدیران مدارس متوسطه دوم شهرستان روانسر و منطقه باینگان در سالن جلسات  آموزش و پروش باینگان گفت:دراین نشست، علاوه بر بررسی روند نتایج امتحانات خرداد 95 ، گزارشی از روند عملکرد […]

به گزارش سلام پاوه:معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست یک روزه معاونین آموزشی،کارشناسان آموزش متوسطه و سنجش و مدیران مدارس متوسطه دوم شهرستان روانسر و منطقه باینگان در سالن جلسات  آموزش و پروش باینگان گفت:دراین نشست، علاوه بر بررسی روند نتایج امتحانات خرداد 95 ، گزارشی از روند عملکرد سه سال گذشته کمیته پیشرفت تحصیلی استان کرمانشاه در راستای تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات نهایی خردادماه ارایه می شود.nataeij25-8-95-6

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:خسرو محسنی نسب گفت:در سال تحصیلی جاری نشست های مشابهی در 16 منطقه استان تشکیل و تا نهم آذرماه نیز چنین جلساتی در سایر مناطق و شهرستان های باقی مانده برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه استان کرمانشاه گفت:در این سلسله نشست ها مدیران و کارشناسان مناطق و شهرستان های همجوار در فضایی کاملاً صمیمی،به تبادل و انتقال اطلاعات و تجربیات خواهند پرداخت و گروه 12 نفره کمیته برنامه ریزی استان با قاطعیت و پشتکار ، پیشرفت تحصیلی استان را رصد می کند.

وی گفت: انتظار دکتر محبی ،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، وجود برنامه ریزی منسجم ، عملیاتی و کارآمد از صف تا ستاد در خصوص پیشرفت تحصیلی استان است.

خسرو محسنی نسب در ادامه گفت:در سال گذشته 732 نفر از عوامل و افراد تأثیر گذار در پیشرفت تحصیلی استان  مورد تقدیر کتبی مدیر کل قرار گرفته اند.

وی گفت: اعضای کمیته های پیشرفت تحصیلی 13 منطقه از مناطق 24 گانه استان، مدیران مدارس دارای پیشرفت تحصیلی در مناطق 24 گانه استان و دبیران دارای رشد تحصیلی به تعداد 516 نفر در کل استان مشمول این تشویق ها بوده اند.مستوفی

محسنی نسب در ادامه گفت: با جمع بندی نتایج عملکرد سال تحصیلی 95/94، افراد مؤثر در پیشرفت تحصیلی ،همانند سال گذشته مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی در پایان سخنان خود گفت:مدیران مدارس،راهبران آموزشی و عامل اصلی اتصال سه رکن مهم در آموزش و پرورش ، یعنی اولیا و انجمن های اولیا و مربیان،معلمان ، دبیران،مشاوران و دانش آموزان هستند و انجام برنامه ریزهای لازم و مناسب از سوی مدیر مدرسه با حضور این عوامل تأثیر گذار از مهم ترین عوامل پیشرفت تحصیلی خواهد بود.

در ابتدای این نشست رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان گفت: وظیفه آموزش و پرورش عهددار هدایت دانش آموزان به عنوان آینده سازان مملکت و کسب رضایت اولیا در هدایت سرمایه هایشان است.

حبیب اله مستوفی گفت:دانش آموزان،ویژگی های روحی و جسمی آنان و تفاوت های فردیشان،خانواده،اقتصاد و معیشت خانواده ، موقعیت جغرافیایی،همراهی و مشارکت نهادها،برنامه های مدیریتی و اداره مدارس،فضای جامعه و فضاهای مجازی از جمله عوامل تأثیر گذار در پیشرفت تحصیلی هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان در ادامه گفت:توفیق یا عدم توفیق در پیشرفت تحصیلی،قاعده مند نیست و نمی توان یک یا چند عامل را به عنوان عوامل اصلی و تأثیر گذار در این زمینه به حساب آورد زیرا هر منطقه دارای شرایط و ویژگی های خاصی است و جغرافیا بر بینش تأثیر می گذارد و بینش،منش ها را پدید را می آورد.

لازم به ذکر است که در این نشست،قاسم وثوقی رئیس اداره آموزش متوسطه نظری،ماشاء اله پروینی،رئیس اداره سنجش و محمد سعیدی کیا،کارشناس سنجش، معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش استان کرمانشاه را در این نشست یک روزه همراهی کردند.

nataeij25-8-95-2

nataeij25-8-95-11

nataeij25-8-95-9

nataeij25-8-95-3

3 پاسخ برای “تجلیل از 732 نفر از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی استان کرمانشاه در سال گذشته

  • محمد در تاریخ آبان 26, 1395 گفت:

    سوالی که اینجا مطرح است این است که آیا واقعا شاهد پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هستیم؟ شاخص های پیشرفت تحصیلی کدامند؟ صرف قبول نمودن بی حساب و کتاب دانش آموزان نشان دهنده ی پیشرفت تحصیلی است؟
    نظر بنده به عنوان یک فرهنگی، این است که سال هاست به جای پیشرفت تحصیلی، افت تحصیلی وجود دارد و اگر با یک آزمون استاندارد، پیشرفت تحصیلی یا وضعیت عملکرد تحصیلی دانش آموزان را بسنجیم، شاهد نتایج بسیار نا امید کننده ای خواهیم بود

  • ناشناس در تاریخ آبان 26, 1395 گفت:

    امید است که فکر وچاره ای جهت حضور دبیران کارکشته با سواد ومتخصص در کلیه پایه های تحصیلی در منطقه فراهم شود دبیران برای بالا بردن امتیاز وارتقای درجه نیاییند

  • فرهنگی پاوه ای در تاریخ آبان 26, 1395 گفت:

    درود و سلام بی پایان بر، محسنی نسب عزیز و مهربان و دوست داشتنی
    و حامی مردم اورمانات از سالها قبل تا این زمان.
    درود و سلام بر مستوفی متحول کننده آموزش و پرورش منطقه
    جناب مستوفی اندیشمند استدعا داریم با جناب برزگرفرد(این برگزیده)همکاری و همراهی لازم را داشته باشید(هرچند دارید)
    خدا نگهدار